Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Kim Kim

I siste oppdatering sto det at vindusviskerene hadde blitt forbedret og for å bruke Teslas ord blitt mer intelligente.

Vel, mine har blitt totalt ubrukelige på nivå en og to. Før sto den fast på nivå to, nå må jeg manuelt skru den på tre for at noe skal hende, og tilbake igjen senere.

Så fra medium til stokk dum er min erfaring.

Please reverse

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

jkirkebo

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 09. april 2016, klokken 20:45
I siste oppdatering sto det at vindusviskerene hadde blitt forbedret og for å bruke Teslas ord blitt mer intelligente.

Vel, mine har blitt totalt ubrukelige på nivå en og to. Før sto den fast på nivå to, nå må jeg manuelt skru den på tre for at noe skal hende, og tilbake igjen senere.

Så fra medium til stokk dum er min erfaring.

Please reverse

Mine fungerer ganske bra etterhvert, men jeg er da også på software 2.7.77 (7.0). Kommer ikke til å oppgradere før jeg over tid hører om en relativt stabil versjon uten større problemer. Det er litt vanskelig når det kommer nye oppdateringer omtrent hver uke...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Seaberg

Savner dag-/nattmodus-byttingen i Leaf'en. Umiddelbart, inn i garasje, parkeringshus, tunnel gikk skjermen i nattmodus og nærlys kom på og motsatt når det ble lyst igjen.
Med min Model S blir jeg flau når jeg kjører inn i parkeringshus og skjermen blender alle 5 som sitter i bilen :-)
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

El-boy

Sitat fra: Seaberg på søndag 10. april 2016, klokken 09:39
Savner dag-/nattmodus-byttingen i Leaf'en. Umiddelbart, inn i garasje, parkeringshus, tunnel gikk skjermen i nattmodus og nærlys kom på og motsatt når det ble lyst igjen.
Med min Model S blir jeg flau når jeg kjører inn i parkeringshus og skjermen blender alle 5 som sitter i bilen :-)
Samme problemstilling har jeg gitt beskjed om til Tesla over flere år uten att noe har skjedd.
Det er faktisk så ille at det er ett trafikksikkerhetsspørsmål.

Håper noe kan gjøres snart. Det bør være kjempe enkelt å løse dette med programvaren, samme funksjon som slår på hovedlysa...

Muffinman

Og om det skulle vise seg å ikke være så enkelt kan de jo bare endre trykk på scrollehjul-funksjonen fra å kjøre lysstyrken til 100% (noe som er unyttig) til å veksle mellom natt- og dagmodus. Da har man ihvertfall en manuell, fungerende løsning så lenge justering av lysstyrke er lagt på høyre scrollehjul.

Det er rett og slett ufattelig at dette ikke er ordnet. Husker på vei hjem etter utlevering med ny bil en regnfull ettermiddag høsten 2013. Da var jeg helt sikker på at noe så åpenbart dysfunksjonelt ville bli fikset i en oppdatering etter veldig kort tid. Jeg tok feil  :P

Eip

TPMS sensorer. Når Teslan får feil på en indikeres det på displayet med -- istedet for at alle 4 forsvinner. Er så unødvendig og bytte 4 stykker hver gang
VIN: 509XX PD

Lynet

Tesla og de fleste verksted har utstyr for å lese av enkeltsensorer i hjulene. Alle kan være ok da det er bare en mottaker.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorgenM

Kunne tenkt meg mulighet for å styre Homelink via appen for å åpne porten.

Liten "omveg" gjennom vedbu etc hos meg før jeg kommer inn i selve bilgarasjen. Bruker å sende eldstegutten rundt for å åpne via fjernkontrollen som alltid ligger i i3'n :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

minim

Sitat fra: Seaberg på søndag 10. april 2016, klokken 09:39
Savner dag-/nattmodus-byttingen i Leaf'en. Umiddelbart, inn i garasje, parkeringshus, tunnel gikk skjermen i nattmodus og nærlys kom på og motsatt når det ble lyst igjen.
Med min Model S blir jeg flau når jeg kjører inn i parkeringshus og skjermen blender alle 5 som sitter i bilen :-)

Skulle inn i denne tråden å poste om akkurat det samme :p Trodde virkelig det var mulig å skru helt av skjermen, men etter å ha lest manualen og googlet litt så ser jeg at flere klager på dette. Kunne tenkt meg å binde en "nattmodus" knapp hvor den store skjermen helt av og den andre helt dimmet ned for nattkjøring. Utrolig at de ikke har løst dette enda. Kjørte litt tuneller i går og da var det ikke alltid den gikk fra dag til nattmodus en gang :/
-vw multivan

JorgenM

Det er da allerede en funksjon for å skru av skjermen (17-tommeren) helt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RBK

Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

krister461


cra

Ønsker meg normal varsling av "lavt nivå spylervæske" (og muligens andre feilmeldinger?) med standard symbol i dashbaordet. Varslingen som er nå med et [!] i toppen av storskjermen blir for diskret.

Men det er veldig greit å ha den som tilleggsinfo, så kan man trykke der og få forklaring på ha symbolet som lyser opp på dashboardet er om man ikke skjønner det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ChrML

Kan ikke si at jeg tenker så mye over det alle sier med skjerm og lysstyrke. Kjører med min i auto hele tiden og kan ikke si jeg blir plaget nevneverdig av lys eller hatt behov for å stille dette manuelt.

Derimot ønsker jeg en browser som faktisk kan brukes. Og gjerne en app på tlf som fungerer hver gang (uten å måtte avslutte den først).

Og mulighet til å stille klima på timerfunksjon manuelt, eks kl 5.00 hver man-fre. Og en mulighet til å stille scheduled charging, gjerne også klima, til den tiden det skal være ferdig ladet/oppvarmet, f.eks kl 5.00 ønsker jeg 80% batteri og 23 gr i kupé.

o.b.lix

Sitat fra: ChrML på torsdag 17. november 2016, klokken 00:00
Og mulighet til å stille klima på timerfunksjon manuelt, eks kl 5.00 hver man-fre. Og en mulighet til å stille scheduled charging, gjerne også klima, til den tiden det skal være ferdig ladet/oppvarmet, f.eks kl 5.00 ønsker jeg 80% batteri og 23 gr i kupé.

Appen "Mebot" for android kan i alle fall dette. Koster penger men det er den verdt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA