Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

lunitiks

Elon Musk på en stand i Frankrike i januar i år:

Sitat
So the question was: When can we have phone mirroring on the screen?

I think around middle of this year. It's harder than it seems.

Like, the interfaces to the iPhone and Android are not as good as we'd like.

They could project a screen, but the're not so good at projecting a touch interface as well.

So you'll be able to see it but not touch it.

But, I do think that that's the logical way to go, because otherwise to expect an app developer community to develop for a few hundred thousand Teslas, when there's hundreds of millions of iPhone and Android is unlikely it's not going to happen.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jakoys

Har ikke lest hele tråden så dette er kanskje ønsket før... men tar med ønske om auto-skifte til resirkulering av luft når man kjører i tunnel eller om man bruker spylevæske på frontruta og 30 sekunder derpå.

Cookie Monster

Ønsker at kamera brukes til skiltgjennkjenning. Slår opp i databasen til statens vegvesen eller tilsvarende i andre land og sjekker om bilen foran er en diesel. Hvis ja, aktiver resirkulering modus fram til det ikke er en bil foran eller en bensinbil som i det minste lukter godt og ikke er så ille.

Selv om jeg enda er litt petrolhead og skrur timesvis og mapper bensinbiler klarer jeg likevel ikke stanken av diesel ;D
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Kvark

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 15. mars 2016, klokken 16:10
Ønsker at kamera brukes til skiltgjennkjenning. Slår opp i databasen til statens vegvesen eller tilsvarende i andre land og sjekker om bilen foran er en diesel. Hvis ja, aktiver resirkulering modus fram til det ikke er en bil foran eller en bensinbil som i det minste lukter godt og ikke er så ille.

Dette er jo litt esoterisk, men det er et perfekt eksempel på et av hundrevis av ting som faktisk er mulig med teknologien vi har i bilene våre. Hadde jeg vært softwareansvarlig hos Tesla hadde jeg grepet tak i alle de små tingene som irriterer Model S-eierne. Det er ekstremt mye av det som bør være quick fix.

Inntil videre så sliter vi fortsatt med skjermdimming i tunneller og en gigantisk setebeltevarsling OVER ryggekameraet mens vi rygger.
S85D

o.b.lix

Sitat fra: Kvark på torsdag 17. mars 2016, klokken 12:18
Inntil videre så sliter vi fortsatt med skjermdimming i tunneller og en gigantisk setebeltevarsling OVER ryggekameraet mens vi rygger.

Skjermdimming virker i tunnel. Men den dimmer sakte ned og sakte opp.

Setebeltevarsling - hvorfor ta av belte for å rygge?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kvark

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 17. mars 2016, klokken 13:23
Sitat fra: Kvark på torsdag 17. mars 2016, klokken 12:18
Inntil videre så sliter vi fortsatt med skjermdimming i tunneller og en gigantisk setebeltevarsling OVER ryggekameraet mens vi rygger.

Skjermdimming virker i tunnel. Men den dimmer sakte ned og sakte opp.

Setebeltevarsling - hvorfor ta av belte for å rygge?

Skjermdimmingen fungerer ikke godt nok. Den bør gå over i nattmodus umiddelbart.

Noen av oss har barnesete bak i bilen. Hvis setet er tomt, men beltet ikke er koblet i så registrerer den det som at noen sitter der.
S85D

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 17. mars 2016, klokken 13:23
Sitat fra: Kvark på torsdag 17. mars 2016, klokken 12:18
Setebeltevarsling - hvorfor ta av belte for å rygge?
Det er faktisk tillatt i Norge. De fleste biler kan rygges uten å gi varsel, så hvorfor skulle ikke denne?

Kvark

Det er i hvert fall overflødig nå som vi har fått setebelteindikator på den lille skjermen. Det er sikkert en tanke bak det, men jeg (og venner) synes den er ekstremt irriterende og distraherende på den store skjermen.

Jeg skulle også ønske at controls-skjermen timet ut etter 20-30 sekunder og den returnerte tilbake til hovedskjermen. Samme med klimakontrollen.
S85D

lunitiks

Sitat fra: Kvark på fredag 18. mars 2016, klokken 22:37
Jeg skulle også ønske at controls-skjermen timet ut etter 20-30 sekunder og den returnerte tilbake til hovedskjermen. Samme med klimakontrollen.


+1000
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Brede

Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. mars 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Kvark på fredag 18. mars 2016, klokken 22:37
Jeg skulle også ønske at controls-skjermen timet ut etter 20-30 sekunder og den returnerte tilbake til hovedskjermen. Samme med klimakontrollen.


+1000

-20000  ;D
Alle kan vel ikke bli enige

Kvark

Sitat fra: Brede på lørdag 19. mars 2016, klokken 18:48
Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. mars 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Kvark på fredag 18. mars 2016, klokken 22:37
Jeg skulle også ønske at controls-skjermen timet ut etter 20-30 sekunder og den returnerte tilbake til hovedskjermen. Samme med klimakontrollen.


+1000

-20000  ;D
Alle kan vel ikke bli enige

Nei, men et kompromiss er vel at vi får muligheten til å velge denne funksjonaliteten. Hvis Tesla synes det roter til interfacet med for mange valg så får de legge til en advanced pane eller noe slikt.
S85D

erot

Sitat fra: Kvark på torsdag 17. mars 2016, klokken 13:47
Skjermdimmingen fungerer ikke godt nok. Den bør gå over i nattmodus umiddelbart.

Ikke bare ikke godt nok... den er helt ubrukelig. Skjønner ikke hvorfor de programmerte den så seig. Håper de fikser det snart. Kanskje noen må sende over en dashcam fra Bergen-Voss  ;D

Muffinman

Sitat fra: Brede på lørdag 19. mars 2016, klokken 18:48
Sitat fra: lunitiks på lørdag 19. mars 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Kvark på fredag 18. mars 2016, klokken 22:37
Jeg skulle også ønske at controls-skjermen timet ut etter 20-30 sekunder og den returnerte tilbake til hovedskjermen. Samme med klimakontrollen.


+1000

-20000  ;D
Alle kan vel ikke bli enige
Jeg kjører som regel med controls-skjermen oppe. Samme med klima; noen ganger er det greit å ha denne oppe for å se hvordan automatikken styrer (roter...) slik at jeg manuelt kan korrigere nødvendige parametere for å få det til å fungere slik jeg ønsker.

lunitiks

Kan enkelt løses med en "knappenål"-funksjon e.l. i controls-skjermen! Eventuelt kombinert med en nedteller som kan låses med et tastetrykk.

Problemet er at det er unødvendig å måtte ta øynene av veiene for å sikte fingrene inn på "lukk" under kjøring. Og rett og slett for dårlig at controls/klima ligger oppe og blokkerer kamera ved rygging, dersom man har hatt kameraet på i D først. Or am I missing something?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Det er ihvertfall helt unødvendig å ta gluggene fra veien for å ta opp/legge ned controls - det er faktisk den letteste knappen i hele oppsettet å betjene i så måte. Legg fingeren i nedre/venstre hjørne av ramma rundt skjermen og trykk. Kan gjøres i blinde :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA