Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

o.b.lix

Autopilot skal bedre justere farten i svinger i 7.1 sier Elon Musk på Twitter. Får håpe det stemmer.

Men allerede i dag lærer nok bilen av seg selv eller andre, på trafikkerte veier sakker den på i svinger, noe den ikke gjorde i starten.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Håper at det går an å skru av denne automatiske fartsjusteringen i sin helhet. Slik den er nå skaper den situasjoner ved å plutselig redusere farten for så å skyte fart igjen midt i svingen. Det kommer som regel brått på meg som fører, og ikke minst de som ligger bak. Det er flott at man utvikler funksjonaliteten, men jeg er ikke særlig begeistret for at alt er påtvunget i utviklingsfasen. For min del gjør det at den sjelden brukes.


Kim Kim

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 05. januar 2016, klokken 16:24
Sannsynligvis (og forhåpentligvis) nevnt en million ganger før: Kontroll av "vinterpakke"-funksjonene fra App!!!
samt varmetråder bakrute, setevarme og generell AC styring

At varmen i speilene aktiveres når du setter på fjernvarmen, eller at det kommer en funksjon for å sette de på. I dag opplever jeg at de er nedfrosset til du har kjørt 30 min
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Muffinman

Nå ønsker jeg meg at kupelysene forblir påslått lengre når dørene er åpne. Slik det er nå slår de seg av mens man spenner fast unger eller laster inn ting. Nesten så jeg vurderer en hodelykt  >:(

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. januar 2016, klokken 21:28
Nå ønsker jeg meg at kupelysene forblir påslått lengre når dørene er åpne.
Argh, JA! Fatter ikke hvorfor lysene skal skru seg av så raskt når døren er åpen. Spare 0,01 watt?
Kommer typisk halvveis montering av unge før lyset går av :) Heldigvis enkelt å skru på manuelt, og lysbryteren er pulsbasert slik at den ikke blir stående på inntil man trykker fysisk igjen. Men merkelig at de ikke har fikset noe så enkelt. Elon har jo opptil flere barn :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bernta

#230
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. januar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. januar 2016, klokken 21:28
Nå ønsker jeg meg at kupelysene forblir påslått lengre når dørene er åpne.
Argh, JA! Fatter ikke hvorfor lysene skal skru seg av så raskt når døren er åpen. Spare 0,01 watt?
Kommer typisk halvveis montering av unge før lyset går av :) Heldigvis enkelt å skru på manuelt, og lysbryteren er pulsbasert slik at den ikke blir stående på inntil man trykker fysisk igjen. Men merkelig at de ikke har fikset noe så enkelt. Elon har jo opptil flere barn :)

Siden vi er inne på lys (og de få watt det sparer å slå de av). Når man sitter i bilen og bilen står i "Park", hvorfor ikke sette kjørelysene i park også? Er så irriterende å f.eks sitte og vente utenfor butikken med fullt kjørelys. (Vet at jeg kan slå det av manuelt)
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Muffinman

Det kunne vært fint å få mulighet for å kutte varmen i radaren. Så langt opplever jeg den som totalt unyttig og gjør egentlig ting verre. Hver gang jeg har kjørt i tett snødrev ligger det snø ETT eneste sted på fronten - det bygger seg om en fin klump på og rundt denne radaren. Og når snøen fjernes ser man at den har smeltet seg et lite hulrom inni snøen, mens det ligger 5cm type hardpakket utenpå der. Uten varme under slike forhold tipper jeg det ville fungert helt fint.

Lynet

Den produserer nok sin egen varme.
Men andre biler har radaren som en glatt flate i grillen, Tesla burde lagt den over skiltet i nosecone, da hadde problemet vært eliminert.
Mitt ønske i firmware er at når radar er gjengrodd kobles den ut, men cruisekontroll beholdes uten avstandskontroll.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Sitat fra: Lynet på torsdag 21. januar 2016, klokken 13:31
Mitt ønske i firmware er at når radar er gjengrodd kobles den ut, men cruisekontroll beholdes uten avstandskontroll.
Ja! Utrolig irriterende å ikke få avlaste høyrefoten litt på langtur vinters tid mår man er helt alene på veien. Bare det at CC forsvinner i sin helhet gjør at jeg faktisk foretrekker lantur på P85`en. (Ok, setene teller også).

Hyperstress

Synes det er irriterende at AP nå akselererer til fartsgrense når den engasjeres. Alt burde vært stabilt når denne skrus på, etter min mening. Har opplevd et par ganger at rumpa har sklidd ut på glatt føre fordi AP på død og liv skulle gi på. Det kan løses ved at AP engasjeres stabilt ved å dra hendelen vanlig to ganger mot deg, men at den kan akselerere til fartsgrense om en drar den to ganger mot deg, der en siste gangen drar den mot seg litt lengre (tilsvarende "match fartsgrense" funksjonen vi har idag).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

SunSeeker

Kanskje irriterende, men jeg løfter hendelen en gang for å aktivere nåværende hastighet FØR jeg aktiverer AP. Så styrer jeg farten deretter.

Muffinman

Og så kunne det vært fint om man kunne endre slik at bilen ikke lager det uavbrutte faresignalet (bært-bært-bært) når man har skrudd på lysene manuelt og går ut av bilen. Man risikerer jo ikke startproblemer slik som på en fossilbil, og det hadde kanskje vært nok med 1 varsel, ikke kontinuerlig?

Kvark

Jeg savner at OFF på lysene faktisk er OFF. DRL er fortsatt på i OFF-posisjon. Vi parkerer med et eksternt speil i en trang garasje, og blir blendet av lysene. Summon kan ikke komme fort nok.
S85D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Tesla må se å få fingen ut å få summoning tilbake til fob, slik det er i dag kan man kun bruke summoning om man er iOS/android bruker, det blir for dumt. Evt må de levere med en slik telefon ved bilen, en kan ikke gi funksjoner til en gruppe brukere men ikke resten.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA