Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Nick på torsdag 06. august 2015, klokken 23:49
Håper Tesla appen får støtte for åpning av garasje!

Hadde vært rått om man kunne fått det inn i foben, holde inne taket f.eks. da hadde man sluppet selve åpneren til garasjen. :)

dosmont

Siden Teslaene med autopilot har skiltleser egenskaper, kombinert med gps.
Ser jeg veldig mange muligheter for både og oppdatere kart, fartgrenser og veiarbeid/ulykker osv.
dette samt kjøredata fra alle bilene på veiene i sanntid, åpner for enorme muligheter for å lage det beste navigasjonsystemet i verden noensinne.
Er det noe som det arbeides med ?
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

o.b.lix

Herr Musk sier at bilene skal lære av hverandre, ved bruk at autopilot.

Han sier også at det ikke finnes kart detaljerte nok i dag, så Tesla er nødt å utvikle egne kart.

Så jeg tror de holder på med noe "snadder" i kulissene.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rico

Med elektrisk bakluke som kan åpnes via fjernkontroll så burde de også ha tatt med en "sparkesensor" som f.eks BMW har. Veldig upraktisk å fikle etter etter fjernkontrollen for å åpne bagasjelokket når du kommer mot bilen med handleposer i begge hendene.


mvh
Rico

chal

Sitat fra: o.b.lix på fredag 07. august 2015, klokken 21:22
Herr Musk sier at bilene skal lære av hverandre, ved bruk at autopilot.

Han sier også at det ikke finnes kart detaljerte nok i dag, så Tesla er nødt å utvikle egne kart.

Så jeg tror de holder på med noe "snadder" i kulissene.
Hvis hver enkelt Tesla sender ca 2 min random kjørevideo daglig til en sentral database vil jo mye være gjort :-)

RE

Jeg ønsker meg ECO Mode. Det hadde vært fint å kunne stille inn rate-of-change tillatt ved gasspådrag, slik at man kan få sløv aks og lavere forbruk (Dersom dette henger sammen). En fordel med dette vil være at man da indirekte kan stille 'kvassheten' til CruiseControl.
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

E_S

Sitat fra: RE på onsdag 26. august 2015, klokken 11:35
Jeg ønsker meg ECO Mode. Det hadde vært fint å kunne stille inn rate-of-change tillatt ved gasspådrag, slik at man kan få sløv aks og lavere forbruk (Dersom dette henger sammen). En fordel med dette vil være at man da indirekte kan stille 'kvassheten' til CruiseControl.

Støttes. Muligheten til å sette en begrensning ved pådrag hadde vært veldig greit. Både av hensyn til dekkslitasje og andre ting kunne jeg godt tenkt meg å begrense til f.eks. 150 kW til vanlig..
:)

cra

Sitat fra: E_S på fredag 04. september 2015, klokken 09:32
Sitat fra: RE på onsdag 26. august 2015, klokken 11:35
Jeg ønsker meg ECO Mode. Det hadde vært fint å kunne stille inn rate-of-change tillatt ved gasspådrag, slik at man kan få sløv aks og lavere forbruk (Dersom dette henger sammen). En fordel med dette vil være at man da indirekte kan stille 'kvassheten' til CruiseControl.

Støttes. Muligheten til å sette en begrensning ved pådrag hadde vært veldig greit. Både av hensyn til dekkslitasje og andre ting kunne jeg godt tenkt meg å begrense til f.eks. 150 kW til vanlig..

Bruk Valet mode; begrenset til 110kw eller så (men også toppfart ca 110km/t, men her er det nok en del å spare på å ikke holde høy fart).  Du har også range-mode (som slik jeg har forstått det hovedsaklig sparer på andre strømforbrukere som AC).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

Sitat fra: cra på fredag 04. september 2015, klokken 09:59
Du har også range-mode (som slik jeg har forstått det hovedsaklig sparer på andre strømforbrukere som AC).

I Bjørn sin verdensrekord der han kjørte 728km på en lading, nevnte han at han hadde satt på range mode slik at bilen kun brukte frontmotor i lave hastigheter - noen som vet mer om dette?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Fastlane83

Jeg ønsker meg en forsinkelse fra jeg lukker døren til bilen skrur seg av. Når jeg åpner bakdør for å sette inn barn i barnesetet starter klima og radio osv. Med en gang jeg lukker den døren stopper alt, for igjen å starte opp når jeg åpner førerdøren. 1 min forsinkelse på dette hadde vært fint.
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

finn_roen

Jeg ønsker innvendig temperaturmåler, og timer til varmeapparat fra app og i kjøretøy.
Innstilt hastighet på cruice kontroll burde viset i hastighet i tillegg til det grå merket som vises på hastighet skalaen.
Innstilt ladenivå kunne vært markert i % fremfor den litt uoversiktige skalaen som er nå.

plvr

Sitat fra: E_S på fredag 04. september 2015, klokken 09:32

Støttes. Muligheten til å sette en begrensning ved pådrag hadde vært veldig greit. Både av hensyn til dekkslitasje og andre ting kunne jeg godt tenkt meg å begrense til f.eks. 150 kW til vanlig..

Dette er ihvertfall mulig å implementere i software, selv fjernet tesla en slik begrensning ota på min bil (tidl loaner) som jeg først oppdaget på motorvei i utlandet. Riktignok fartssperre og ikke wattsperre.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Sh3xCod

Jeg vil at bilen husker ladekraft i garasje når jeg justerer ned fra 32 Amp (blå plug) til 24Amp f.e. spesielt når jeg setter 'scheduled charging'.
Plus mulighet å justere AMPs fra appen!

E_S

Justerbar følsomhet på regnsensor ut over de to trinnene som er i dag. Selv laveste trinn er jo helt hyperaktivt og kjører viskerne på full fres med en nedbør hvor det holder lenge med et sveip hvert 10. sekund..
:)

cirys1

Sitat fra: Sh3xCod på onsdag 16. september 2015, klokken 00:20
Jeg vil at bilen husker ladekraft i garasje når jeg justerer ned fra 32 Amp (blå plug) til 24Amp f.e. spesielt når jeg setter 'scheduled charging'.

Jeg har aldri brukt 'scheduled charging', men bilen husker hva jeg satt Amper til. Jeg bruker blå stikk på en 16 A kurs i garasjen som står til 13A.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA