Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Krishell

Går vell en del på respons etc også. Ofte er det behagelig å kjøre med noe som ikke rykker til hvis man bare skal flytte benet litt eller kjører på dårlig vei. Kø etc.

Mr.Hansen

Kan vel ikke si at jeg hadde noen problemer med å håndtere de 421Hk med pedalen på min P85 iht min Golf med 140Hk.

Det beste er at du kan få tilgang til alt du har bare ved og trykke på pedalen, ikke ved å trykke på flere innstillinger før effekten slippes løs.

Trenger ikke disse innstillingene.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Cronos

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 30. oktober 2014, klokken 08:11
Kanskje noen smartinger kan lage en liste som sorterer ønsker etter hva folket mener er mest prekært. Hadde vært interessant å sett hvordan det hadde blitt :)

Slik som dette: http://teslatap.com/questions/










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Tønsberg

Sitat fra: Cronos på onsdag 07. januar 2015, klokken 12:57
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 30. oktober 2014, klokken 08:11
Kanskje noen smartinger kan lage en liste som sorterer ønsker etter hva folket mener er mest prekært. Hadde vært interessant å sett hvordan det hadde blitt :)

Slik som dette: http://teslatap.com/questions/
Se første innlegg i denne saken ;)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Ko_deZ

Det er nok ikke direkte heldig for batteriene å utlades så fort som de blir i insane modus.

Philippo10

Skulle vært slik etter man har kjørt litt at bilen har slått på parklys når står parkert, slik at man ikke blender andre (eller blir misforstått av møtekommende biler)
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

ELbilist1

Forslag:
Når man sitter i bilen og den står i "P"
MÅ LYS GÅ I PARK!
BØR DET VÆRE MULIG Å SE FILM! FRA "Youtube og Nrk eks"



:) Ren nytelse, hvær dag!

Øyvind.h

Sitat fra: ELbilist1 på søndag 18. januar 2015, klokken 23:48
Forslag:
Når man sitter i bilen og den står i "P"
MÅ LYS GÅ I PARK!
Det blir krasj med de av oss som ønsker "follow me home" lys. Dvs lys som står på etter at man har gått ut av bilen og som lyser opp gårdsplass.
Alternativet er at lysene bytte til parklys dersom man ikke har funksjonen aktivert?

Ellers synes jeg kupelysene slår seg av alt for raskt. Kan være halvveis med festing av barn i barnesete når lyset plutselig slukkes og jeg må skru det på manuelt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. januar 2015, klokken 10:02
Sitat fra: ELbilist1 på søndag 18. januar 2015, klokken 23:48
Forslag:
Når man sitter i bilen og den står i "P"
MÅ LYS GÅ I PARK!
Det blir krasj med de av oss som ønsker "follow me home" lys. Dvs lys som står på etter at man har gått ut av bilen og som lyser opp gårdsplass.

Ang. Follow me home ønsker jeg meg løsningen som Leaf har: et blink med lyshornet gor 30 sek lys. Optil 4 blink => 2 minuttert lys kan "bestilles". Jeg ønsker ikke å alltid ha dette, men innimellom kan det være greit å ha. Da er Leaf-løsningen genial.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

At kupèlys slår seg på når bilen settes i park burde iallefall kunne deaktiveres.
Jeg har aldri hatt kupèlysfunksjonen påslått da jeg føler at jeg sitter i flombelysning og på utstilling hver gang jeg setter bilen i P.
Takk og pris for lyspakken som kjøres separat med dimmet belysning!

cra

Sitat fra: Brede på mandag 19. januar 2015, klokken 10:44
At kupèlys slår seg på når bilen settes i park burde iallefall kunne deaktiveres.
Jeg har aldri hatt kupèlysfunksjonen påslått da jeg føler at jeg sitter i flombelysning og på utstilling hver gang jeg setter bilen i P.

Støttes! Og mulighet for å slå på alt kupelyset uten at dette lagres til neste gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Enig med de to siste. Har alltid kupelysene slått av på grunn av dette, og må dermed skru dem på manuelt ved behov. En mulighet for å deaktivere at bilen låses opp dørhåndtakene går ut i park ville også vært ok. Videre har det skjedd at bilen har gått i "off" mens jeg satt i den på en ferge, og hovedlys eller DRL slo seg på, avhengig av om "headlights after exit" var av og på.

Litt tullete:

1. Ankommer fergekø. Setter bilen i park. Kupelysene slås på, bilen låses opp og dørhåndtakene går ut.
2. Kjører ombord på ferga, setter bilen i park og det samme gjentar seg.
3. Fikler for å slå av hovedlysene. Etter en stund slår de seg på igjen (hoved eller kjørelys), og ny fikling for å få det mørkt.

Virker ikke helt overtenkt. Kan jo være tilfeller man ønsker å sette bilen i park uten å låse opp også. Greit å slippe å aktivere campermode via skjermen.

cra

Endring til at Park ikke presenterer dørhåndtakene, men at et trykk nr 2 på Park (mens bilen allerede er i park) presenterer dem kunne vært nyttig. Står ofte i fergekø selv, og er enig i at det er litt corny at håndtakene går ut og inn "hele tida". Dette er også det stedet jeg er minst fornøyd med å ha flombelysning i kupeen, så jeg har også lyset av som standard. Kunne tenke meg at det kun gikk på når dører åpnes.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: cra på mandag 19. januar 2015, klokken 10:27
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. januar 2015, klokken 10:02
Sitat fra: ELbilist1 på søndag 18. januar 2015, klokken 23:48
Forslag:
Når man sitter i bilen og den står i "P"
MÅ LYS GÅ I PARK!
Det blir krasj med de av oss som ønsker "follow me home" lys. Dvs lys som står på etter at man har gått ut av bilen og som lyser opp gårdsplass.

Ang. Follow me home ønsker jeg meg løsningen som Leaf har: et blink med lyshornet gor 30 sek lys. Optil 4 blink => 2 minuttert lys kan "bestilles". Jeg ønsker ikke å alltid ha dette, men innimellom kan det være greit å ha. Da er Leaf-løsningen genial.
Og jeg ønsker motsatt - at follow me home aktiveres automatisk alltid, og at jeg heller selv må velge parklys/deaktivere follow me home :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. januar 2015, klokken 13:10
Og jeg ønsker motsatt - at follow me home aktiveres automatisk alltid, og at jeg heller selv må velge parklys/deaktivere follow me home :)

På denne burde vi relativt lett (software-endring) kunne få det vi ønsker oss alle sammen. Alltid av/manuellt på/alltid på som et valg i settings. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA