Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

omart

Hei. Etter å ha lest gjennom utallige forumsider med forskjellige ønsker på fremtidige firmwarer og blitt meget lei av å lese mange av de samme ønskene om og om igjen, har jeg samlet disse i ett dokument som alle kan oppdatere etter hvert.

Vil og publisere dette på den amerikanske TOC.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Am0W2mqUTtavdEZuYjFBU1VEMGEzVDJjdTBxc295b0E#gid=0

Hilsen
Øyvind.

Car-El

Norsk ordbok eller ordliste. Så man slipper:
-Trunkluke (bagasjeromsluke)
-Retro (gammelt)
-Utmontere (ta ut)

For å ikke glemme
-Retrofitte (KA?)

Det er greit at jeg har litt lese og skrive vansker, men... Hjelpe meg (eller dere). ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Merkelig at man ikke klarer å autodimme displayene ved tunnelkjøring. Må være et fysisk problem. Man kan jo legge brightness på høyre scrollehjul, og det løser litt, men om man i firmware kunne fjerne den meningsløse funksjonen med at brightness går på max når man trykker på hjulet og heller veksle mellom natt og dagmodus har man i det minste en fungerende manuell workaround. Så bør man ta vekk at skjermen går på maks før den bytter til nattmodus. Det er ikke bra når man blir litt blendet av for mye lys fra skjermen når man kjører inn i en mørk tunnel, klarer å famle seg til å sette på nattmodus og får et flash på 100% i bonus midt i fleisen...

Noen som kan legge inn noe av dette i arket? Har ikke Google-konto.

Sulle

"Target range" i tillegg til rated og typical - kunne sette et ønsket gjennomsnittsforbruk ut fra erfaring, eller legge inn gjenværende distanse og få frem hvilket snitt en da må ligge på.

I tillegg savner jeg angivelse av kjøretid. VW sitt system som også resetter tripteller A hver gang bilen har stått i ro noen timer er perfekt. Hondaen til kona resetter hver gang du slår av tenningen. Det er bare irriterende...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

eadie

Skal ha for innsatsen, godt initiativ, men jeg har vel sjeldent sett så mange skriveleifer på et sted ;)

Må rettes før det postes på TOC
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

petersv

Kjempebra! Denne lista er genial. Vil du at folk skal legge til ting selv (hvis det blir åpnet for det,) eller at innspill postes her?

Birger

Veldig bra!

for Audio:
- Correct the DAB radio interface so that the main information displayed is the radio channel.
- Remove the frequency block information in the DAB interface. This is superfluous information for the user.

for Car:
- Add more counters than A and B and select which to show in the display.
- Connect the timers to a driver profile so that we can see which driver is the most economic :-)

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Thor2014

Jeg ønsker meg barnesikring på enten høyre eller venstre dør bak. Ikke begge.
Jeg har også lagt merke til at hvis jeg ringer fra scroll hjulet og jeg ved en glipp velger feil nummer og trykker ring, kan jeg ikke legge på igjen før samtalen er koblet opp. (iPhone 5)
Jeg vil ha ekstra high opptil 45km/t for kjøring på fjellveier som "buet" opp i midten.
Jeg ønsker forsinkelse på X sekunder når bilen går fra low til standard.
Jeg ønsker maksfart begrensing slik. Mercedes har, full gass opphever dette.

Thor2014

Å så ønsker jeg at det kan lastes inn filer for veipunkter, samt at det kan lages ett veipunkt ved å holde fingeren inne på ett punkt tå kartet.

omart

UPDATE.

Listen er laget slik at alle kan redigere og rette eventuelle skrive feil.

Har ikke tatt meg bryet med dette, kun gjort "copy paste" fra andre brukeres innlegg.


Vær vennlig å legge inn ønskene i listen, ikke som ett innlegg i denne tråden.

HKS

Bra initiativ!

Her er ett ønske fra meg:

- Implement support for Apple CarPlay system. The ideal solution would be to replace the Phone app with CarPlay when a supported phone is connected, if not use the standard Phone app as today (also add support for international numbers in phone app).
Tesla Model 3 Long Range

Birger

Sitat fra: Birger på tirsdag 22. april 2014, klokken 22:41
Veldig bra!

for Audio:
- Correct the DAB radio interface so that the main information displayed is the radio channel.
- Remove the frequency block information in the DAB interface. This is superfluous information for the user.

for Car:
- Add more counters than A and B and select which to show in the display.
- Connect the timers to a driver profile so that we can see which driver is the most economic :-)

Da har jeg lagt til disse i regnearket.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)


MartinezSC

Ved å legge til et + tegn i kommentarfeltet ville det også bli lett å se populæritetsnivået til hvert enkelt punkt, slik at det kommer tydelig frem hva som er viktig og ikke. Hvis det blir for mange +'er ville det vært naturlig å sette et tall foran, f.eks 6+ hvis det er seks plusser.

Hadde dette vært noe?

Teslanewbie

At parksensor i front aktiveres også ved rygging og vises i displayet samtidig slik som på BMW ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA