Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Luftdyser til baksetet

Startet av RaBalder, tirsdag 22. april 2014, klokken 20:24

« forrige - neste »

RaBalder

Bakpå standard koppholder mellom forsetene ser det ut som der er luft-dyser til baksetene.

Er det noen som har fått noe liv i dem? Hvordan er dem koblet og hvordan får man styrt luft til dem?

Har forsøkt med god snurr på vifta og testa med luft oppe, nede, mot vindu osv.
Synes ikke det ble noe ordentlig blåsing ut av disse dysene.

Fant heller ikke disse beskrevet i manualen/håndboka, men har ikke finlest.

bb

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 22. april 2014, klokken 20:24
Bakpå standard koppholder mellom forsetene ser det ut som der er luft-dyser til baksetene.

Er det noen som har fått noe liv i dem? Hvordan er dem koblet og hvordan får man styrt luft til dem?

Har forsøkt med god snurr på vifta og testa med luft oppe, nede, mot vindu osv.
Synes ikke det ble noe ordentlig blåsing ut av disse dysene.

Fant heller ikke disse beskrevet i manualen/håndboka, men har ikke finlest.
Jeg har hatt samme issue og hatt bilen inn på Skøyen for sjekk. Mekanikerne fant ikke noe feil. Jeg fikk instrukser av en mekaniker om hvordan jeg skal få luft bak. Man måtte slå av luft til føttene og vindu og kun få luft fra dysene i dashbordet. Dette ville dirigere luft bak også. Og man måtte guffe på viftehastigheten litt.

Mekanikeren var enig i at auto-settingen ikke var helt optimal.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Nuvolari

Med kald luft har jeg godt trykk i dysene bak.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Muffinman

Samme her. Men husk at du stenger disse lukene helt ved å trekke dem helt til siden.

Car-El

Uuh..?   Hvilken side da?  Høyre, venstre, inn mot mitden eller ut til sidene?  (Står dette også i bruksanvisning til bilen, så må jeg lese denne for fjerde gang.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

De foran er mot vinduene. Regner med at det er likedan bak. Du merker så vidt et hakk når de begynner å stenge. Siste del av vandringen stenger gradvis inntil helt lukket i endestilling. Har bare så vidt åpning på mine, det gir rikelig frisk kjølig luft til arvingene bak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA