Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Årets Påskenøtt - Finne Fortum Vestby

Startet av OddB, mandag 21. april 2014, klokken 16:56

« forrige - neste »

OddB

Nå har jeg brukt finværet til å lete etter Fortums ladestasjon i Vestby.  For å si det slik, jeg er glad jeg ikke trengte strøm for dette var verre en den verste påskequizen.
Jeg startet glad og fornøyd med å søke den opp i Hurtigladekartet. Der står det

"Fortum Hurtigladestasjon, Vestby
Vestbyveien 7, 1540 Vestby"

Glad og fornøyd plottet jeg adressen inn i navigatoren og satte i vei.
Da havnet jeg mellom "Helsehuset" og en bussoppstillingsplass
https://www.google.no/maps/place/Vestbyveien+7/@59.604627,10.744859,3a,90y,25.77h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s8zUlHSs8z3JO12oOsnTU0A!2e0!4m2!3m1!1s0x46415ab448676527:0x4bfd208c1e1ba651!6m1!1e1?hl=no
Vel, skjønte at dette måtte være feil og prøvde istedet å lete opp kartmarkeringen.
Da havnet jeg på en tom parkeringsplass like ved kirka på vestsiden av E6, lite som lignet på en ladestasjon der...

Gikk så til Fortums nettsider for å finne ut mer. Der fikk jeg henvisning til en eller annen iPhone-app som skulle vise veg. Ikke var navnet på appen nevnt og ikke har jeg iPhone så der var det lite hjelp å få.

Kom så på at jeg hadde installert en app som heter LadeNå på min Samsungtelefon, og der fant jeg under "Andre opplysninger" - "Ved Mc Donalds"
Med litt hjelp av GoogleMaps fant jeg at dette stedet ligger 2,9 km lenger nord enn det punktet som er markert på ladekartet.
På dette tidspunktet hadde jeg for lengst gitt opp og reist hjem og brukt en halvtime foran PCen for å finne ut av dette...
Da blir neste utfordring å prøve å lokalisere denne ladestasjonen ved Mc Donalds neste gang jeg reiser forbi.
Er det slik det skal være ??
Er det meningen at det bare er Viggo Valle som skal klare å finne en stikkontakt langs veiene ?
Hadde det kanskje vært på tide å få avmerket ladestasjonene på veiskiltene langs veiene, på samme måte som bensinstasjoner, veikroer og tømmestasjoner for bobiler er ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

offpist

Står flere plasser at den ligger "Ved McDonald's restauranten som ligger ved E6".
Den er vel ikke så vanskelig å finne..?

En annen ting er at jeg er usikker på om den er i drift enda, står fremdeles listet under "hurtigladere under bygging" på Fortum sine hjemmesider.
Da "Aldrimer" passerte forbi der 17. april virket den ikke i følge han.

Enn så lenge så kanskje det kan være greit å bruke Ishavesveien sin "Ved Marché Vestby" så lenge den er gratis.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

OddB

Hvor står det noe om Mc Donalds på Hurtigladekartet ??
Når adressen er feil  og kartplasseringen er 3 km feil  er det jo håpløst.
Dette er ikke noe problem for meg som bor 2-3 mil unna,  men det viser at det er et stykke igjen til det er like lett å finne en ladestasjon som å finne en bensinstasjon. .
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

streken

Den er på parkeringsplassen ved McDonalds, omtrent i hjørnet lengst mot nordøst (dvs. retning motorveien).

Og det er et leit faktum at den er langt fra å fungere. Det er bare surret masse rødhvit teip rundt den, noe det for øvrig har vært i mange uker nå. Mon tro om Fortum har tatt en veldig lang ferie, for tilsynelatende er det lite som er som det skal med hurtigladerne deres i Follo om dagen.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Powerflux

Sitat fra: offpist på mandag 21. april 2014, klokken 21:19

En annen ting er at jeg er usikker på om den er i drift enda, står fremdeles listet under "hurtigladere under bygging" på Fortum sine hjemmesider.
Da "Aldrimer" passerte forbi der 17. april virket den ikke i følge han.


Haha, den ble jo åpnet med store smilefjes av Charge&Drive selv her på forumet!! Samme dag ble det rapportert at den slettes ikke var i drift noe Charge&Drive sa svært lite om :o

På direkte forespørsel kom det frem at den er utsatt på ubestemt tid >:(

Jeg hadde litt trua på Fortum men flere og flere opplever problemer med laderene deres......
er alle selskapene like slække??
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Charge and Drive

Hei,

Det har hele tiden stått at ladestasjonen ligger ved McDonald´s på Vestby, men det hadde desverre sneket seg inn en feil ved selve adressen når denne hurtigladeren ble meldt inn. Adressen til McDonald´s på Vestby er Drøbakveien 7 og dette er rettet opp i www.ladestasjoner.no  Jeg ser at ladestasjonen ligger på 2 steder i hurtigladerkartet, melder dette inn i morgen.

Det er veldig beklagelig at laderen ikke har kommet i drift enda. Det var en feil med hurtigladeren når den ble levert og leverandøren har ikke klart funnet feilen pt  >:( Planene er at de kommer for å sjekke hurtigladeren til uken, krysser fingrene for at de finner feilen da. Vi beklager dette på det sterkeste!
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Trond Arve

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 22. april 2014, klokken 21:10
...
Det er veldig beklagelig at laderen ikke har kommet i drift enda. Det var en feil med hurtigladeren når den ble levert og leverandøren har ikke klart funnet feilen pt  >:( Planene er at de kommer for å sjekke hurtigladeren til uken, krysser fingrene for at de finner feilen da. Vi beklager dette på det sterkeste!
Veldig bra at dere henger på forumet, et eksempel til etterfølgelse! Krysser fingeren for at det ordner seg med hurtigladeren til uka  :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Charge and Drive

I dag fikk vi igang hurtigladeren hos McDonald´s på Vestby.
Den er nå i test og vil stå åpen noen dager :D
Ikke klar for eUp enda.

Følg oss på Facebook: https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Thornado


Sitat fra: Charge and Drive på fredag 25. april 2014, klokken 18:17
I dag fikk vi igang hurtigladeren hos McDonald´s på Vestby.
Den er nå i test og vil stå åpen noen dager :D
Ikke klar for eUp enda.

Følg oss på Facebook: https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive

Hvordan går testingen av hurtiglader'n? Er det CCS mulighet som støtter i3 der? Jeg har fått ladet min i3 i Fredrikstad og det fungerte glimrende!
'14 BMW i3
'91 BMW 735i
'02 BMW 745i
'87 Toyota Hilux
'02 KTM 640 LC4 SuperMoto

Powerflux

Sitat fra: Thornado på mandag 05. mai 2014, klokken 11:26

Sitat fra: Charge and Drive på fredag 25. april 2014, klokken 18:17
I dag fikk vi igang hurtigladeren hos McDonald´s på Vestby.
Den er nå i test og vil stå åpen noen dager :D
Ikke klar for eUp enda.

Følg oss på Facebook: https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive

Hvordan går testingen av hurtiglader'n? Er det CCS mulighet som støtter i3 der? Jeg har fått ladet min i3 i Fredrikstad og det fungerte glimrende!
Spørsmålet er om den i det hele tatt funker??
25 April ble den nok en gang erklært for åpnet, 30 April stoppet jeg for å lade og driten var ute av drift >:(

Med sånt tøys kan man ikke planlegge noe som helst! Heldigvis var det ledig på Ishavsveien Rygge så jeg kunne lade til 80% og sette fra meg bilen på Rygge flyplass..............som på sedvanlig vis hadde BEGGE sine el-bil plasser opptatt!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Hyperstress

Håper kartet er rettet opp nå. Jeg måtte også bryne meg på denne påskenøtten. Hadde 50/50 sjanse for å nå hjem så tenkte å lade. Men fant ikke laderen. Da jeg skjønte at den (kanskje) lå mye lengre nord så var det uaktuelt å lete mer. Måtte sette kursen hjemover og håpe på det beste. Gikk akkurat :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OddB

Nå stemmer kartet :D
Du finner den på parkeringsplassen på nordsiden av McD, samme innkjørsel som "drive in"
OG 22kW laderen virket helt fint med SMS når man fikk klemt igjen luka over Salto-kabelen.. Pussig at det må være så trangt i de stolpene :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

offpist

Noen som veit om denne laderen virker?
Tenker meg innom der i kveld.

Den ligger ikke på ladestasjoner.no sitt kart nå ser jeg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Flips


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA