Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avflassing av klarlakk på støtfanger foran(plast)

Startet av Leaftekna2018, lørdag 19. april 2014, klokken 15:07

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Hei

På min leaf tekna som jeg fikk i August 2013 så begynte klarlakken på fanger foran og flasse av..
Saken har vært håndtert upåklagelig av BnH Økern og Nissan,så nå venter jeg på ny fanger som skal lakkeres,siden flekklakkering ikke fungerte da den flasset av andre steder på fangeren også.

Men sjekk din også ved vask om den har begynt å flasse av

https://www.dropbox.com/s/boyr9hafzp3awcm/2014-03-18%2006.53.57.jpg

https://www.dropbox.com/s/lhbdvzscg8gziua/20140416_155503.jpg
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Espen Hoel

Samme skjedde på min Leaf da den var 3 år. Både støtfanger foran og bak begynte lakken å flasse av på. Forhandler tok bilder og sende inn til Nisssan, som ikke tar ansvar for noe som helst. Latterlig dårlig. Blir aldri mer nissan etter slik behandling.

haavardw

Hei! Har nøyaktig samme problemet på min 2016-Tekna, 30kwh. Bilen er rød.
Et lite felt under ladeporten forsvant plutselig i store og små flak da jeg vasket bilen. Brukte ikke høytrykk, men skal innrømme at jeg jobbet hardt med å svampe vekk noen gjenstridige insekter.
Forhandleren utførte en heft-test med en spesiell type tape, og da fulgte mer lakk med.

Dette går på garantien, men uansett syns jeg det gir grunn til bekymring. Dersom vedheften på resten av klarlakken er like dårlig kommer ikke disse bilene til å se noe særlig ut om noen år.
–––
- Tesla model 3 SR, 2021
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2023(?)

Sele

Sitat fra: Espen Hoel på mandag 19. september 2016, klokken 22:45
Samme skjedde på min Leaf da den var 3 år. Både støtfanger foran og bak begynte lakken å flasse av på. Forhandler tok bilder og sende inn til Nisssan, som ikke tar ansvar for noe som helst. Latterlig dårlig. Blir aldri mer nissan etter slik behandling.

Så mye var 5års garantien verdt. Nissan har bare 3 års garanti på lakken.

Yeyeye

Men her burde vel kjøpsloven gjelde over noen 3års lakkgaranti vel? Lakk på en bil er vel tiltenkt å henge på bilen vesentlig lengre en også 5 år!

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

nr1rayner

#6
Ringte nylig til Witro Trondheim da bilen min hadde flatt 12v.
Nevnte samtidig flassing av lakk på bakfanger, fikk da til svar at bilen er over 3 år gammel..
De kunne sette opp en time, som var typ 1 uke frem i tid.
Får vel stikke innom her en dag og se hva de sier.
Forventer da at lakken holder lenger enn 3 år ja!

Edit:
Og i følge Nissans hjemmeside skal lakken holde (minst) 5 år
https://www.nissan.no/eierskap/nissan-tjenester/nissan-garantier.html
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Yeyeye

Det er noe annet med slitase og lakkrust fra steinsprut(ser for meg det bør være den 3års garantien), og lakken skal jo ikke falle av etter bare 3år. Henvis til kjøpsloven.

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Sele

En lakkgaranti er ment å dekke lakkskader som oppstår som følge av produksjonsfeil ved bilfabrikken. Skader som oppstår som følge av steinsprut, normal slitasje, kjemisk nedfall, fugleavføring, parkeringsskader, hærverk og lignende dekkes altså ikke.

olemorten76

Jeg oppdaget 3-4 "roser" med klarlakk som hadde forsvunnet nederst på høyre fordør. De tok også her bilde og søkte om garantirep, dette ble godkjent. Døren er imidlertid mindre utsatt for stensprut enn fanger, så det er mulig det er dette argumentet de støtter seg til, ang. slitasje vs prod. feil.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Yeyeye

Sitat fra: Sele på tirsdag 20. september 2016, klokken 10:13
En lakkgaranti er ment å dekke lakkskader som oppstår som følge av produksjonsfeil ved bilfabrikken. Skader som oppstår som følge av steinsprut, normal slitasje, kjemisk nedfall, fugleavføring, parkeringsskader, hærverk og lignende dekkes altså ikke.
Er vel ingen som mener at den skal dekke annet/mere en det vi kan kalle produkjonsfeil her, dermed står norsk kjøpslov sterkere en Nissans såkalte lakkgaranti. Du mener vel ikke at det er innenfor at lakken kan flasse av etter 3 år?
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Sele

Er helt enig med deg etter min mening så skal ikke en 5 år gammel bil heller flasse,og hvis den gjør det så er det pga produksjonsfeil. Garanti er noen produsent/fabrikk gir reklamasjon er noe du har etter loven.

haavardw

Hvilken farge har flassbilene? Er dette utbredt?

Min er rød. 2016-modell.
–––
- Tesla model 3 SR, 2021
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2023(?)

Sele

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:53
Ringte nylig til Witro Trondheim da bilen min hadde flatt 12v.
Nevnte samtidig flassing av lakk på bakfanger, fikk da til svar at bilen er over 3 år gammel..
De kunne sette opp en time, som var typ 1 uke frem i tid.
Får vel stikke innom her en dag og se hva de sier.
Forventer da at lakken holder lenger enn 3 år ja!

Edit:
Og i følge Nissans hjemmeside skal lakken holde (minst) 5 år
https://www.nissan.no/eierskap/nissan-tjenester/nissan-garantier.html

Spørsmålet da blir når de endret til 5 år og om det har tilbakevirkende kraft. Ser det er flere Nissan forhandlere som opererer med 3 år på lakk.

nr1rayner

#14
Rød -13 (gen2) her. Flassing kun på bakfanger der den møter venstre baklykt. Tror det er noe på framfanger også, men det er nok minimalt i tilfelle.
Generelt er det et stort problem med plast og flassing av lakk såvidt meg bekjent.

Sitat fra: Sele på tirsdag 20. september 2016, klokken 13:29
Spørsmålet da blir når de endret til 5 år og om det har tilbakevirkende kraft. Ser det er flere Nissan forhandlere som opererer med 3 år på lakk.

Ja, det var nettopp det da...
Skal se hva jeg finner  ;)

Edit:
Ifølge noen nettsider her (tester) er det 5 års garanti. Ikke spesifisert da HVA garantien gjelder, men lakk burde jo (åpenbart..) også være 5 år vel..
http://broom.tv2.no/underholdning/broom/nissan/leaf/2011-2014/655
http://automotorsport.no/bruktbil-nissan-leaf/
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA