Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kreativ lading

Startet av Mippen, tirsdag 24. juni 2014, klokken 18:10

« forrige - neste »

Louise

Sitat fra: Mippen på søndag 10. august 2014, klokken 20:28
Sitat fra: Louise på søndag 10. august 2014, klokken 08:15
Sitat fra: Mippen på søndag 10. august 2014, klokken 06:58
Låses ikke den fast når du setter den i bilen?

Kladden er boksen som regulerer strømmen, den låses ikke fast. Men pluggen låses fast.
For min del, bor jeg tre etasjer over bakken. Har fundert litt på muligheten av å løse en nødssituasjon enten med en solid skjøteledning ut kjøkkenvinduet og nedover ytterveggen, for så å lade bilen min stående utenfor kjøkkenvinduet til nederste nabo. Eller, samme slutt løsning, men skjøteledning ut min ytterdør og nedover trappene i felles oppgang. Måtte selvsagt blitt enig med naboen om at dette var ok for et par timer. Har 16/32 amp i aktuell stikkontakt i leiligheten. Heldigvis har jeg unngått dette hittil,men tanken er der......


Ja, er klar over det men ofte bruker folk "kladd" om kabelen også selv om det ikke er riktig. ;) Trodde også at det ikke var kladd på i3. Jeg har kjøpt kladdeløs kabel til min Leaf. =)

Har E-Up. Kladd på kabel til normallading, ikke kladd på type 2 kabel.

Mippen

Sitat fra: Louise på søndag 10. august 2014, klokken 21:19
Sitat fra: Mippen på søndag 10. august 2014, klokken 20:28
Sitat fra: Louise på søndag 10. august 2014, klokken 08:15
Sitat fra: Mippen på søndag 10. august 2014, klokken 06:58
Låses ikke den fast når du setter den i bilen?

Kladden er boksen som regulerer strømmen, den låses ikke fast. Men pluggen låses fast.
For min del, bor jeg tre etasjer over bakken. Har fundert litt på muligheten av å løse en nødssituasjon enten med en solid skjøteledning ut kjøkkenvinduet og nedover ytterveggen, for så å lade bilen min stående utenfor kjøkkenvinduet til nederste nabo. Eller, samme slutt løsning, men skjøteledning ut min ytterdør og nedover trappene i felles oppgang. Måtte selvsagt blitt enig med naboen om at dette var ok for et par timer. Har 16/32 amp i aktuell stikkontakt i leiligheten. Heldigvis har jeg unngått dette hittil,men tanken er der......


Ja, er klar over det men ofte bruker folk "kladd" om kabelen også selv om det ikke er riktig. ;) Trodde også at det ikke var kladd på i3. Jeg har kjøpt kladdeløs kabel til min Leaf. =)

Har E-Up. Kladd på kabel til normallading, ikke kladd på type 2 kabel.

Ok, trodde du hadde i3 siden du svarte på det med kladd. ;)
Fremtiden er elektrisk.

Sirka

Det er kladd på i3 sin også - og jo, pluggen låses fast. Men det var litt utrygt for regn og fulle folk. :)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA