Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som ikke har fått sommerhjulene?

Startet av Lokführer, mandag 14. april 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

Lokführer

Fikk bilen i november, men de kunne ikke levere Sommerhjulene pga produksjonsfeil. Har purret og purret, men det skjer jo ingenting. Mail, tlf... Snakket med flere og blir stadig lovet at hjulene skal sendes, ingenting skjer.
Fins det flere som er i samme situasjon?

Hva skal jeg gjøre? Stikke på den lokale sjappa og kjøpe sommerhjul og sende regning til Tesla? Jeg har stengt tatt ikke lov til å kjøre med ligger etter påske. I tillegg er jeg ikke særlig begeistra for å kjøre i stykker piggene..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

Den mest pragmatiske løsningen er å kjøpe original sommerhjul på finn til 13K. Så kan du vurdere om du forlanger pengene tilbake fra Tesla eller om du selger de hjulene som etterhvert kommer. Med litt flaks får du cyclone felger fra Tesla...

TeslaK

Var i samme situasjon og fikk til slutt dekkene på standard 19" felger. Hadde forventet å få kun dekkene siden jeg ikke har betalt for felgene. Sa i fra flere ganger om feilen men hørte ikke et kvekk, så nå beholder jeg bare hele settet.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

ellholt

Hei!
Har heller ikke fått sommerdekkene. Har etterspurt de flere ganger , senest for 1 uke siden. Ble da lovet at Tesla skulle se på saken og ta kontakt med meg . Enda ikke hørt noe :-(.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

pej

Jeg har ikke fått dekkene mine heller, har prøvd gjentatte ganger men får samme svar hver gang. Vi skal fikse det nå...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Gjermund

Samme situasjon  >:(

Fikk også bilen i november. Har ikke fått sommerhjulene enda.

Fikk tilbud om å kjøpe cyclone felger, men det vil jeg ikke ha.

Harlex

Tipper Tesla ikke er vanskelige med å refundere det som evt. er betalt hvis det drøyer med leveransen. Det har etterhvert blitt endel alternativer og prisen er god. Hadde glatt kjøpt meg noen andre felger hvis det drøyer ytterligere. Hvis det er et så sterkt ønske om org. så er det jo allerede nevnt at det ligger ubrukte komplette originale hjulsett på finn.no. Settene går helt ned mot 12 000,- for 19",   21" til 36 000,- Jeg fikk ikke med vinterhjul til min bil og er fornøyd med at løsningen ble 19" org. felg med R2 og nå i disse dager blir det Polar IZAR GM 19" med org. dekk på sommer...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cowboystrekk

Jeg ville bedt om refusjon ift hva Tesla menersommerhjulene koster og kjøpt meg bedre dekk selv :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Leif1

De dekkene som står på originale 19" er såkalte helårsdekk. (Dvs ikke særlig bra, hverken på sommer
eller vinter.) Nytt sjansen til å få tak i bedre hjul og få Tesla til å betale. :)

Konvertitt fra S til X

Harlex

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 15. april 2014, klokken 09:01
De dekkene som står på originale 19" er såkalte helårsdekk. (Dvs ikke særlig bra, hverken på sommer
eller vinter.) Nytt sjansen til å få tak i bedre hjul og få Tesla til å betale. :)
I mitt hode er helårsdekkene helt grei til sommerkjøring. Ok på støy og ok på rullemotstand. Ettersom jeg ikke driver med mye aggresiv kjøring synes jeg det er bortkastet å ikke svi av den gummien før det blir noe nytt og kanskje mer egnede sommerdekk.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Øyvind.h

Hmmm. Ser mange klager på de originale 19" dekkene, men jeg synes de sitter veldig bra på veien. Støyer ikke mye heller (akkurat lagt over fra R2) og forbrukstallene virker bra.

Kanskje andre dekk hadde sittet enda bedre og hatt lavere forbruk, men jeg er absolutt ikke skuffet over de medfølgende dekkene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Helt enig- til hverdagsbruk holder originalhjuene i massevis- og med lavt forbruk!

TeslaK

Hva ligger forbruket på for originaldekkene på vanlig landevei 60 km/t ca?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Thor2014

Tesla skulle ha testet noen forskjellige typer og kommet med noen anbefalinger ang forbruk og støy...
Service på høyt nivå

Havebigfun

Sitat fra: TeslaK på tirsdag 15. april 2014, klokken 19:04
Hva ligger forbruket på for originaldekkene på vanlig landevei 60 km/t ca?
særs lavt- ikke testet- kanskje 120Wh/km- det er i den hastigheten man har vrengt over 700km ut av 85- batteriet- hvilke dekk det var husker jeg imidlertid ikke. Med temperaturene  som er på Østlandet nå og tørre veier kjører jeg på 160-180 Wh/km på Ring 3 og E18 uten å være sinke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA