Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Nes i Ådal kommer mai 2014

Startet av Ferry, søndag 13. april 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

Aladdin Oil

DC 50kw ccs og chademo er testet i dag. Har ikke konkret dato for AC 43kw ennå.

el-snorre

AC43 på denne laderen og en håndfull andre ABB-ladere i Norge kommer samtidig. ABB ønsker et kvalitativt godt produkt og jobber med det. Forvente ferdig før sommeren.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

offpist

Så det betyr at kan lade med Chademo nå?

Pris, og betalingsform?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Aladdin Oil

Ja det går greit å lade Cademo og Combo nå, og det er bare å lade på.
I testperioden før åpningen kan det være lurt å ringe meg på 928 928 90 i tilfelle stasjonen er under oppkoblinger mot annet nettverk osv.
Det koster ikke noe nå, men betalingsløsningen blir lagt ut i laderen når den er klar.
Jeg kan poste informasjon her om priser og løsninger når det er på plass.


Ferry

Slik så det ut i går kveld. Jeg blir veldig begeistra over denne lademuligheten. Det er avgjørende for om jeg kjøper elbil. Så masse skryt til Veikroa og Aladdin Oil! Det satses for framtida, og det liker jeg.


Og her utenfor kontorene til Sør Aurdal Energi, litt lenger opp i dalen..

Aladdin Oil

I dag er AC 43kw montert og testet. Så da er den komplett med
CCS (Combo) 50kw, CHAdeMO 50kw og AC 43kw

Jorgensen

#21
Sitat fra: Aladdin Oil på torsdag 22. mai 2014, klokken 22:40
I dag er AC 43kw montert og testet. Så da er den komplett med
CCS (Combo) 50kw, CHAdeMO 50kw og AC 43kw

Fikk testet denne stasjonen i dag, og det ble min første lading på en Combo-hurtiglader og det fungerte veldig bra! Jeg ladet fra 67% til 89% på 16minutt (kaffe og vaffel på Veikroa)
Jeg fikk høre at en E-Up hadde problemer med CSS-lading i går, så den måtte lade sakte med AC i stedet..
Det er veldig bra at noen bygger hurtiglader selv uten tilskudd fra Transnova :-)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Aladdin Oil

Combo hadde en feil etter monteringen av AC 43kw kontakten. Regner med at alt er normalt da du fikk ladet din BMW i3 dagen etter.

Aladdin Oil

Laderen er åpen for bruk, men tirsdag 3. juni blir det noe begrenset tilgang på grunn av asfaltering.

snakkis

Ringeriks-kraft inviterer til åpning i morgen kl 13.

Aladdin Oil

I morgen 4 juni fra ca 13:30 blir det mulighet for å prøvekjøre da det kommer flere bilforhandlere.
Tilstede er også flere med masse kompetanse på lading og elbil.

svingen

Tenkte og prøve og ta en lang tur til helga med elbilen (fagernes) men det kan se ut som det kanskje blir litt "tynt" med strøm på min lille ION fra oslo (gjelleråsen) skal ha 7% igjen så satser på att dama har fulle ladet den når hun kommer hjemm fra jobben ;)

Finnes det ikke noen lade muligheter etter Hønefoss? kan jo alltid stoppe her 1 time og lade men ville jo vært litt mere "gøy" hvis det var noen som var nærmere hvis man innser att man ikke kommer frem.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Aladdin Oil

Det er dårlig med muligheter for rask lading mellom Hønefoss og Nes i Ådal.
I Hønefoss finner du 16A tror jeg det er på Domus som nærmeste når du kommer fra Lunner om du trenger litt påfyll før de neste 57 km til Nes.

goggo

Hm.. Lønner det seg å kjøre om Hønefoss i det hele tatt, så lenge det ikke er noen hurtiglader der? 
Fra Skytta til Nes i Ådalen ville jeg tro at den korteste ruta er Via Brandbu og Horn-Bjoneroa ferga. 106 KM totalt ifølge Google Maps.   Det er plenty av 16A ladepunkter på den ruta (men ingen etter ferga) hvis du vil ta en liten stopp og fylle på litt ekstra underveis.

Si ifra hvis du vil låne med min nye Type2 ladekabel på turen. jeg fikk ikke bruk for den på Sørlandsturen min men kanskje du finner et sted der den kan brukes.

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Jorgensen

Nå er det også planlagt flere Hurtigladere i Ringeriks-området, ved Vik i Hole, Hvervenkastet ved Hønefoss og på Sokna. Søknader for disse ble sendt forrige uke fra Ringeriks-Kraft og da går det nok ganske raskt. Vi har ventet på Ishavsveien i lange tider, men det er ikke å stole på.

En repotasje fra åpningen av hurtigladeren er vist i lokalavisen
http://www.ringblad.no/nyheter/article7399587.ece

-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA