Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

10000 km i e-up passert...!

Startet av nien, søndag 13. april 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

nien

Har passert 10000 km i e-up. Problemfritt, ingen feil på bilen.
Carnet fusker, ladekladden mener at strømmen i kåken ikke er bra nok av og til...men det ordner seg med litt knotting !

Har kjørt 16 mil på en dag / men da må det hurtiglades litt. Neste mål er en Harrytur .... Oslo via Fredrikstad til Nordbysenteret... Men det har jeg ikke fått til enda....!

Elmo

Gratulerer!
Vi har kjørt litt over 5000km. Bilen har stoppet en gang fordi 12volten gikk tom under kjøring. Kom jo noen advarsler men passet ikke å stoppe. Ladet 12v eksternt og så byttet Møller en masse.
Og så har ladekladden streiket, så den har vi fått ny.

Man allikevel er vi fornøyd med bilen !!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Up-grade

Jeg rundet også 10000km i går. Har heller ikke hatt noen seriøse problemer med bilen. Eneste jeg har opplevd er to typer av trolige software bugs. En gang funket ikke cruise control eller blinklys mens jeg kjørte. Etter å ha stanset bilen og slått den av og på fungerte alt som det skulle. Den andre buggen var ved innstilling av klokkeslett for oppvarming i bilen. Hvis jeg stilte til feks kl16.00 og lagret, viste den konsekvent 1 time mer når jeg kom ut til oversikten over de forskjellig tidene. Veldig fornøyd med bilen. Brukes som pendle bil frem og tilbake til jobb + all små kjøring i lokalområdet. Kommer nok til å kjøre 30000km i året med den:)
Tungsten silver e-up!

torgrand


Sitat fra: Up-grade på onsdag 16. april 2014, klokken 23:40
Brukes som pendle bil frem og tilbake til jobb + all små kjøring i lokalområdet. Kommer nok til å kjøre 30000km i året med den:)
Hvor langt har du hver veg til jobb? Lader du på jobb?
mvh Torgrim

Up-grade

Sitat fra: torgrand på torsdag 17. april 2014, klokken 19:47
Hvor langt har du hver veg til jobb? Lader du på jobb?
mvh Torgrim
Jeg kjører ca 55km hver vei fra Bamble til Sandefjord. Lader på jobb, så det er ikke noe problem med rekkevidde selv med uøkonomisk kjøring på vinter. På denne tiden av året hadde det nok ikke vært noe problem å kjøre frem og tilbake. Men jeg hadde nok ikke kjøpt bilen vis jeg ikke hadde mulighet for å lade på jobb.
Tungsten silver e-up!

KreAture

Har bare 2500 jeg, men så fikk jeg bilen for 1 mnd siden da...

Ellerikke

Kan jo samle litt driftserfaring i disse km-trådene... Runda dette magiske tallet i dag etter 18 uker. Bilen har ikke hilst på hos VW i det hele tatt, lever med SW småbugs til jeg skal på service allikevel om mulig. Bilen er blitt den desiderte familieyndlingen som alle helst vil kjøre i denne familien også. Ingen som klager over komforten i baksete på disse turlengdene. Irritasjonsmoment å måtte huske på lys i tunneler, skulle helst sett at Møller tilbød en fix her slik at baklysene er på hele tiden. Da er det i alle fall tryggere om en skulle glemme fullt lys...
Blå e-up!

Harhol

Jeg har gså 10000 km.Kjører daglig 140 km t/r til jobb og lader på jobb. Nå på sommertid har jeg ca 50% igjen av batterikapasiteten når jeg kommer på jobb (70 km), mens i vinter hadde jeg igjen ca 25% på en kald dag.
I går undertrykte jeg rekkevidde-angsten og la trøstig i vei til hytta i fjellet. Det er 120 km avstand, og stigningen er ca 750 m netto. Jeg kom frem men det var bare 12% igjen på batteriet. Dette er så marginalt at jeg ikke tør satse på e-up før det kommer hurtigladestasjoner på strekningen. Hjemover gikk det atskillig bedre (utforbakke) og jeg hadde omlag 30% igjen på batteriet. Dette stemmer bra med mitt regnestykke som indikerer at en stigning på 750 m over en avstand på 120 km tilsier at jeg bør legge til omlag 20% for å ta høyde for stigningen.

Terjer

Jeg passerte 10.000 problemfrie kilometre i e-uppen i går. Det tok 11 uker å nå dit.
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA