Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hotell med romslig parkering og lading for TMS i Ålesund

Startet av Muffinman, lørdag 12. april 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

Orbit

Utsatt igjen, denne gang til 1.1.2019.

Men: For å få denne utsettelsen må de kunne dokumentere at de var i gang med planlegging/etablering av ladeplasser senest 1.3.2018.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vhagar

Sitat fra: cra på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:38Grimmergården i sentrum er også et P-hus det er uproblematisk å kjøre Tesla i

Hm, hadde helt glemt det. Med inn/ut-kjøring i Rasmus Rønnebergsgate tenker du på? Er ikke det rimelig fult på dagtid?

Til de som måtte tenke seg en tur, ikke ta feil av det og det med innkjøringen fra Storgata som også har utkjøring i Rasmus Rønnebergsgate. For der er det trangt.

I samme slengen. Andre steder å holde seg unna med stor bil. Kipervika parkeringshus og Brunholmen parkeringshus. Kremergården (Under rådhuset, inn/ut-kjøring på nordsiden) er svært så trang ved bommene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 14. august 2018, klokken 14:24
Sitat fra: cra på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:38Grimmergården i sentrum er også et P-hus det er uproblematisk å kjøre Tesla i

Hm, hadde helt glemt det. Med inn/ut-kjøring i Rasmus Rønnebergsgate tenker du på? Er ikke det rimelig fult på dagtid?

Den med samme inn/utkjøring midt nede i Grimmergata bruker jeg ikke; det er knotete å snu der inne med stor bil.

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 14. august 2018, klokken 14:24
Til de som måtte tenke seg en tur, ikke ta feil av det og det med innkjøringen fra Storgata som også har utkjøring i Rasmus Rønnebergsgate. For der er det trangt.

Det er P-huset med innkjøring i Storgata og utkjøring på toppen av Grimmerhaugen (Rasmus Rønnebergsgate) jeg bruker. Det er som regel omtrent tomt når jeg kommer om morgenen (7:15-ish) og nesten tomt når jeg drar (i toppen i alle fall ca kl 15:00).

Tror de fleste heller står i den nye hallen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

@cra, ok greit å vite at den med samme inn/ut-kjøring er knotete. Men om du har god plass til en tesla inni det andre så er du mer tålmodig enn meg i trange p-hus! I såfall får jeg trekke påstanden om trange p-hus.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cstromme

Sitat fra: Oreo på mandag 13. august 2018, klokken 18:34
Hei. Bringer opp denne tråden fra evigheter siden.
Skal på jobbtur til Ålesund og tenker å booke en plass med muligheter for lading.
Ser fra Tesla`s kart over «Destination charging» at det nærmeste Ålesund er Volsdalen Camping. Nå foretrekker jeg riktignok hotell på jobbreise.
Selvsagt kan jeg ringe rundt, men om noen er oppdaterte på hoteller og lademuligheter i Ålebyen mottas det med takk.
Noe må ha skjedd i løpet av fire år, eller er Sunnmøringene så gnien på strømmen at dette er noe de ikke tilbyr?

Dårlig med lading på hotellene. Alternativet er tregladeren på Sankten, men den har tidsbegrensning, Grønn Kontakt sine hurtigladere på Moa, eller Fortum sin hurtiglader på Gåseidet.

Men nå er det jo Supercharger både på Fjellstova (~40 minutt fra Ålesund sentrum på vei til Trondheim/Oslo) og Åndalsnes. Så behovet er ikke helt det samme som før, selv om det alltid er kjekt å få ladet mens man sover.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

cra

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 14. august 2018, klokken 17:26
@cra, ok greit å vite at den med samme inn/ut-kjøring er knotete. Men om du har god plass til en tesla inni det andre så er du mer tålmodig enn meg i trange p-hus! I såfall får jeg trekke påstanden om trange p-hus.

Akkurat i innkjøringen kan det nok oppleves litt trangt, siden det er en 90-graders sving på toppen av en bratt rampe. Utover det synes jeg det er greit med plass inne der. :)

Innkjøringen på streetview:
https://www.google.com/maps/@62.4725156,6.1592459,3a,75y,258.91h,106.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1svkl3Wz_OJMwa1waQOUBVfg!2e0!7i13312!8i6656
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Kremmergaarden e det også 6 ladepunkt. Mulig det kjem fleire.

http://www.alesundparkering.no/parkering/el-biler

Men, mtp hotell i Ålesund så ser det dårlig ut med lading. He kontakta dei fleste, men samme svar om at dei ser på saken......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Det er heldigvis ikke mange steder igjen som "ser på saken". Selv hoteller i utkantstrøkene har til dels konkurrert om å få opp tilbud å flere år siden så fort man begynte å etterspørre, for å kapre den elektriske kundemassen som ville komme. Har valgt hotell utenfor Ålesund de gangene det har vært mulig.

Vhagar

Hoteller vet at tilbudet må være der først, så kommer etterspørselen etter hvert. Nå har de jo et luksusproblem, etterspørselen er der allerede og de mister kunder fordi de er blind og vegrer seg for å investere i et godt nok tilbud. Men de fleste kundene kommer neppe kjørende med egne biler. Og av de få som gjør det vil jo elbiler utgjøre en svært liten prosent enn så lenge. Så Tesla destinasjonsladere på hotellene i Ålesund tror jeg ikke vil være så vanlige de neste 5 årene heller.

Campingplasser derimot, de er vant til å tenke strømpunkt og der er det også ofte tilrettelagt og lettere å henge opp en destiansjonslader eller ti. Det er nok en årsak til at den første i Ålesund er på en campingplass og ikke et hotell.

Var det ikke en egen konferanse i sommer på ett av hotellene i byen om lading av elbil? Ironisk nok uten muligheter til å få ladet elbilene sine der for de som deltok?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Muffinman

Hehe, det blir jo som kryptovaluta-konferansen som ikke kunne ta betalt i bitcoin fordi høy transaksjonstid gjorde det umulig  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA