Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

How to switch from 8A to 14A charging with on a 2014 Ion?

Startet av BauDemo, fredag 11. april 2014, klokken 23:02

« forrige - neste »

Salt-Hv27

#15
Sitat fra: 65lars på tirsdag 01. mars 2016, klokken 14:52
Hei Salt-Hv27,

Takk for lenken!
Sitat fra: Salt-Hv27 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 12:43
Magnets are also abundandtly available from Geosport.no

Men som en med-"newbie" her, som også har kjøpt (enda ikke levert) en ny C-Zero...

Er veldig nyskjerrig mht. signaturen din, og det med "3 kW solcelleanlegg på taket" - siden har diskutert dette med mange. Dvs - hvorfor kommer ikke disse bilene med solcellanlegg innebygget i taket?

Og dersom du har et slikt anlegg montert på din C-Zero - hvordan funker det?
Er der egne emner for slike ting på dette forumet?

hehe, de tre kilowattene produseres på hustaket når det er full sol og rundt juni/juli; resten av året er det gjerne litt mindre. Men når de produserer strøm en solskinnsdag i februar/mars, dekker de vanligvis langsomladinga med 8A for c-zeroen.
Du bor jo i Fredrikstad. Ta en prat med folka ved siden av citroënbutikken, der de selger strøm og slikt. Det er støtte fra Enova for montering av slike anlegg i Fredrikstad, dersom du har smartmåler. Solcellespesialisten på Langøya leverer anlegg.

For noen år siden var det en USAmerikaner som hadde en prius; han hadde montert solceller på hele taket av priusen, og bygget elektronikk som gjorde at den ladet det store batteriet i bilen.
--
C-zero 2016
Grand C4 GrandTourer 2018
3 kW solcelleanlegg på taket
Østfold

65lars

Takk for det!
Jeg tar drosje, altfor mye - pga. is og holke, snø, sludd, regn, og veldig mange av drosjene her, er da Prius --- hybrider.

Mann!  Hadde jeg hatt et par hundre tusen ekstra under madrassen, ville jeg vel kjøpt en slik bi!
Men nei;  Min franske Zero - er på vei.   Og jeg snakker ikke engang fransk!
Si vo ple?
:-)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA