Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rdio problemer

Startet av RunarBT, fredag 11. april 2014, klokken 18:59

« forrige - neste »

RunarBT

Har søkt litt, men ikkje funnet svar...

Noken som har 5.9 og som har fått Rdio til å spille et album, eller holde seg til ein artist?

Uansett kva eg velger, så ender det om som "xxxx xxx Station" etter første sangen..

Kjipt å ikke få den til å spille anna enn "random" låter, etter at den spiller ferdig låten eg søker på, så den holder seg til samme sjanger, men det er alt..

Har lyst til å kunne spille heile album av artister, eller holde seg til ein artist. Det er jo valg for det i søke-menyen som kjem opp, men funker ikkje hos meg i hvert fall.

19quiz76

Rdio i sin nåværende form = Pandora. Tror man det er det samme som wimp/spotify, vil man bli skuffet.
Tar man det for det det er, vil jeg si tjenesten fungerer overraskende bra. Noe lagging i starten av enkelte låter, samt varierende suksess med stemmekommandoer, men oppdager stadig ny musikk basert på min smak.

Kanskje kommer spotify/wimp implementert etter hvert, men enn så lenge må man streame via telefon (bare husk å sette på høyeste kvalitet i Spotify->settings).
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Brede

Veldig skuffet de første dagene da jeg ikke kunne spille listene mine og hadde forventet "Spotify"..
Veldig positivt overrasket nå! Har funnet masse ny musikk med stasjonfunksjonen!
Håper vi etter hvert kan logge inn med egen konto og få full funksjonalitet.

Talesøk fungerer også veldig godt!

sisc1337

Tjenesten gjør jo det den er ment å gjøre, og stemmeigjenkjenningen fungerer 70% av gangene. Men jeg håper virkelig at tesla og spotify kommer på talefot, for jeg liker å ha alt på samme plass!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Harlex

Sitat fra: Brede på fredag 11. april 2014, klokken 19:19
Veldig skuffet de første dagene da jeg ikke kunne spille listene mine og hadde forventet "Spotify"..
Veldig positivt overrasket nå! Har funnet masse ny musikk med stasjonfunksjonen!
Håper vi etter hvert kan logge inn med egen konto og få full funksjonalitet.

Talesøk fungerer også veldig godt!
Er også fornøyd nå. Spotify funksjoner/ fulle funksjoner kommer seinere. Det er vel avklart... Hvordan bruker man talefunksjon forresten?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bjoris

hvordan logger mann seg paa Rdio? Overleverer sa MyTesla passord, men faar feil da...

mecanica vergara

Sitat fra: bjoris på torsdag 08. mai 2014, klokken 17:10
hvordan logger mann seg paa Rdio? Overleverer sa MyTesla passord, men faar feil da...
Kom opp automatisk når Appen begynte å fungere hos meg. Gå inn på Internett spillingen og Rdio.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Aikon74

Den gikk ca et døgn fra overlevering og da virket det uten at jeg gjorde noe.

cairnz

som bruker av pandora i rundt åtte år, så er jeg glad for rdio i bilen og måten den oppfører seg på.

mange kjente og ukjente perler der, som feks. the little people og pepe deluxe man aldri ville blitt kjent med om det ikke var for Pandora :)

stemmegjenkjenningen har fungert utmerkrt for meg så langt, selv i 100 med takluke åpen
Elbilist

mecanica vergara

Sitat fra: cairnz på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:48
som bruker av pandora i rundt åtte år, så er jeg glad for rdio i bilen og måten den oppfører seg på.

mange kjente og ukjente perler der, som feks. the little people og pepe deluxe man aldri ville blitt kjent med om det ikke var for Pandora :)

stemmegjenkjenningen har fungert utmerkrt for meg så langt, selv i 100 med takluke åpen
Jeg har nok ikke en så bra engelsk uttale som deg og er nede rundt 50% med mine forsøk. Men er uansett overasket over hvor bra det fungerer.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Torpedo Ted

#11
Sitat fra: cairnz på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:48
mange kjente og ukjente perler der, som feks. the little people og pepe deluxe man aldri ville blitt kjent med om det ikke var for Pandora :)

I utgangspunktet hadde jeg håpet at dette var en flott måte å finne nye artister/låter på, men jeg pleier som regel bare å havne i en sirkel av de samme relaterte låtene hver gang... :-/

Ellers så fungerer tjenesten teknisk svært dårlig hos meg. Jeg har på High quality, og opplever svært ofte at den starter å "buffre" en sang, og spiller et halvt sekund før den stopper, så bufrer den igjen i 5 sekunder, før den igjen spiller halvt sekund, og etter en stund (gjerne over 1 minutt!) så begynner den plutselig å spille, ca 20 sekunder ut i sangen. Dette skjer VELDIG ofte.

Noen andre med samme problem?

Hyperstress

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 23. mai 2014, klokken 12:19
Sitat fra: cairnz på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:48
mange kjente og ukjente perler der, som feks. the little people og pepe deluxe man aldri ville blitt kjent med om det ikke var for Pandora :)

I utgangspunktet hadde jeg håpet at dette var en flott måte å finne nye artister/låter på, men jeg pleier som regel bare å havne i en sirkel av de samme relaterte låtene hver gang... :-/

Ellers så fungerer tjenesten teknisk svært dårlig hos meg. Jeg har på High quality, og opplever svært ofte at den starter å "buffre" en sang, og spiller et halvt sekund før den stopper, så bufrer den igjen i 5 sekunder, før den igjen spiller halvt sekund, og etter en stund (gjerne over 1 minutt!) så begynner den plutselig å spille, ca 20 sekunder ut i sangen. Dette skjer VELDIG ofte.

Noen andre med samme problem?

Ja, irriterende. Spesielt om en har volumet høyt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OleT

Jeg liker alle de rare tingene jeg får istedenfor det jeg egentilg søkte etter, men jeg er ikke glad i bufringen. Derfor finner jeg heller en internettradiokanal med tilsvarende sært innhold.

Stemmegjenkjenningen går stort sett bra, men jeg har gitt opp Sjostakovitsj og Tsjaikovsky. Schumann er vel grensen av hva som går!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Bonefish

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 23. mai 2014, klokken 12:19
Sitat fra: cairnz på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:48
mange kjente og ukjente perler der, som feks. the little people og pepe deluxe man aldri ville blitt kjent med om det ikke var for Pandora :)

I utgangspunktet hadde jeg håpet at dette var en flott måte å finne nye artister/låter på, men jeg pleier som regel bare å havne i en sirkel av de samme relaterte låtene hver gang... :-/

Ellers så fungerer tjenesten teknisk svært dårlig hos meg. Jeg har på High quality, og opplever svært ofte at den starter å "buffre" en sang, og spiller et halvt sekund før den stopper, så bufrer den igjen i 5 sekunder, før den igjen spiller halvt sekund, og etter en stund (gjerne over 1 minutt!) så begynner den plutselig å spille, ca 20 sekunder ut i sangen. Dette skjer VELDIG ofte.

Noen andre med samme problem?
Samme her også, dette gjør at jeg bare unntaksvis bruker Rdio :-(
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA