Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over fasiliteter ved superladerne i Norge

Startet av bb, torsdag 10. april 2014, klokken 23:00

« forrige - neste »

bb

Inspirert av en annen tråd så prøver jeg å lage en egen tråd med oversikt over hva som er tilgjengelig ved hver superlader i Norge. Vennligst gi beskjed hvis noe informasjon som står her er galt. Kom gjerne også med dine egne erfaringer og tips :)

Hvis moderatorene føler for det så kan denne flyttes til egnet forum.

Aurland
Ladepunkter: 6
Merknader: Knappen for å åpne ladeporten på laderen nærmest Sognaporten fungerer ikke. Ellers har laderne her alltid gitt full pupp.
Kø i helgene: Nei
24t toalett: Nei
Mat:
- Sognaporten: Åpent alle dager 10-19, unntatt fredag og søndag 10-20. Fastfood og norsk mat. I utgangspunktet koster det penger å gå på toalettet, men kjøper du noe får du gå gratis. Når jeg derimot har spurt pent om å få en polett til toalettet, så har de gitt meg det uten å spørre om jeg skal hande først.

Brokelandsheia (Cinderella)
Ladepunkter: 6
Kø i helgene: Tror ikke det
24t toalett: Nei
Mat:
- Cinderella: Denne har jeg ikke noe erfaring med. Vennligst fyll inn :)
- Statoil: Åpent alle dager 7-23.
- Lyngrillen: Fast food og norsk mat der, men kan være litt kø i helgene.
- Eurospar: Åpent hverdager 06:30-21:00, lørdag 06:30-20:00. De har salatbar med stort utvalg.

Dombås
Ladepunkter: 6
Kø i helgene: Nei
24t toalett: Ja
Mat:
- Statoil: Alltid åpent. Wiener for en tier, burgere og annet bensinstasjonmat.
- Jafs: Åpent alle dager 11-24. Burgere og kebaber.
- Kiwi: Åpent hverdager 7-23 og lørdag 9-21. Kolonialvarer uten ferskvaredisk/salatbar (hvis jeg ikke husker feil).

Gol
Ladepunkter: 8
Merknader: Noen få ganger er ladeeffekten bare 30-50 kW uansett om jeg sitter på lader for meg selv. Det pleier å være 4-6 biler her på søndagskveldene.
Kø i helgene: Av og til
24t toalett: Nei
Mat:
- Shell: Alltid åpent, men etter kl 24 (tror jeg) så er butikken stengt. Man kan handle via luken.
- Jafs: Åpent alle dager 11-23.

Lillehammer
Ladepunkter: 8
Merknader: Ladepunktet lengst unna Marché har lenge vært trøblete. SC på Lillehammer er den mest folksomme på fredags- og søndagskvelder. Nummer to er Gol.
Kø i helgene: Av og til
24t toalett: Ja
Mat:
- Marché: Åpent hverdager 8-20, lørdag 10-20, søndag 10-20.
- Esso: Alltid åpent. Burgere, pølser, vafler, boller og annet bensinstasjonmat.

Lyngdal
Ladepunkter: 8
Kø i helgene: Tror ikke det
24t toalett: Ja
Mat:
- Shell/7-Eleven: Alltid åpen. Burgere og annet bensinstasjonmat der. God pommes frites.
- Kiwi: Åpent mandag-lørdag 7-23. Kolonialvarer uten ferskvaredisk/salatbar (hvis jeg ikke husker feil).
- Handelsparken: Åpent mandag-fredag 10-20, lørdag 10-18. Kjøpesenter med mange butikker rett ved superladerne.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Rawen76

Supert tiltak! Takk bjørn. Skal på første langtur med Teslaen til helga: Moss - Skeikampen og planlegger å lade på lillehammer på vei opp. Spent på om det blir stor kø i påsken....
Oppfordrer folk til å oppdatere på forumet når de har ladet på Tesla SC og køforhold, annet.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

SK901

Verdt å nevne at Lyngdal ligger ved et kjøpesenter(ekstremt lite vell å merke). Greit å ha noe å se på mens man venter, om man ikke skal spise! :-)

bb

Sitat fra: SK901 på torsdag 10. april 2014, klokken 23:47
Verdt å nevne at Lyngdal ligger ved et kjøpesenter(ekstremt lite vell å merke). Greit å ha noe å se på mens man venter, om man ikke skal spise! :-)
Takk, jeg har lagt det til i første post nå :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

rene

Bjørn, foreslår at du lager en side på elbilwiki om dette, og vedlikeholder den basert på info/korrigeringer som kommer inn i denne tråden. Dette er semi-statisk informasjon som passer glimrende på wiki, og du har jo allerede gjort et knallbra forarbeid og skrevet hele artikkelen.

bb

Sitat fra: rene på fredag 11. april 2014, klokken 00:13
Bjørn, foreslår at du lager en side på elbilwiki om dette, og vedlikeholder den basert på info/korrigeringer som kommer inn i denne tråden. Dette er semi-statisk informasjon som passer glimrende på wiki, og du har jo allerede gjort et knallbra forarbeid og skrevet hele artikkelen.
God idé. Kan noen bare ta innholdet i første post og redigere videre på den i wikien? Det passer i grunnen bedre at flere er med og oppdaterer wikien enn at én person må oppdatere denne posten :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Batteritralla

RE: "Gol
Ladepunkter: 8
Merknader: Noen få ganger er ladeeffekten bare 30-50 kW uansett om jeg sitter på lader for meg selv. Det pleier å være 4-6 biler her på søndagskveldene."

Er det noen som har raportert dette inn til Tesla offisiellt?

Vet de om det?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

bb

Sitat fra: Batteritralla på fredag 11. april 2014, klokken 07:50
RE: "Gol
Ladepunkter: 8
Merknader: Noen få ganger er ladeeffekten bare 30-50 kW uansett om jeg sitter på lader for meg selv. Det pleier å være 4-6 biler her på søndagskveldene."

Er det noen som har raportert dette inn til Tesla offisiellt?

Vet de om det?
Jeg har ikke rapportert noe, nei. For alt vi vet kan det jo være noe galt/variasjoner med min bil. Er det flere som har opplevd det samme?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cra

Har opprettet side i Wiki her: http://www.elbil.no/wiki/Superladere og lagt inn det som i øyeblikket lå i første post i denne tråden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Togge

Bare for å bekrefte, det er 8 ladepunkter på Dombås.
Retter denne du Bjørn?
Hel-elektrisk bilpark.

Rulrik

I Lyngdal er det og en junkfood resturant rett over shell - 'Lyngdal inn'. Grei mat, godt med sitteplasser.
S85, 19", Rød multicoat, Tech, dobbeltlader, Park, pano, lyd, pakkehylle.

04.11.13 - Bekreftet
08.01.14 - VIN
12.02.14 - Under produksjon
19.02.14 - in transit
26.03.14 - Klargjøres for henting
05.04.14 - Utlevert

VigdisA

På elbilwiki: Rett gjerne "full pupp" til full effekt eller noe, det ser litt rart ut på en faktaside..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

rene

I Lyngdal virker ikke 1A og 1B (stod lapp på dem i dag).

Cinderella tilbyr jo alt av fasiliteter! Frisør, vinmonopol, bingo osv.
Spiste på Cinderella Cafe & Hotel på tirsdag, ganske så god burger. Bestill uten tomat, så smaker den ekstra godt.
I dag gikk vi på Lyngrillen eller hva det het, rar holdning hos hu i kassen og tørr og overstekt biffsnadder i pita. Mulig vi går der igjen når Pizzabakeren er åpen, det er jo ganske safe.
Inne på Lyngrillen var det stellerom for småfolk, det fant jeg ikke på Cinderella Cafe - men mulig de har et sted hvis du spør. Begge hadde godt med babystoler.

janmb

"Mat:
- Cinderella: Denne har jeg ikke noe erfaring med. Vennligst fyll inn :)"

Testa burgeren i dag - god den. Cinderella er nok typisk litt cafe-kvalitet, men greit nok.

Som en annen digresjon kunne de godt fikse litt drenering på parkeringen ved superladerne. Måtte skreve som gal og "gå på hælene" i vanndammen for å få plugget til kabelen i dag.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Tips til dere som kjører med bilen i low:
Vet ikke om det er likt over alt, men her ser dere klaring mellom diffuser og kant. Hadde ikke rygget veldig nært!
(På Dombås)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA