Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FOB Key kvalitet...

Startet av Cato76, tirsdag 08. april 2014, klokken 07:43

« forrige - neste »

Cato76

Mistet i dag knappen over trunken på min FOB. Har oppbevart FOB'en i FOB-lommen som jeg kjøpte fra Abstractocean fra dag en.
Synest holdbarheten på 6 mnd er noe kort...

Håper at Tesla bytter denne uten kostnad  ??? Kanskje noen her som har erfaring med dette?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Batteritralla

Om du sier at du har oppbevart den i uorginal FOB med Tesla Logo på, ja DA har du sikkert et problem . .

Anbefaler umiddelbar sletting av ditt innlegg  ;)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

#2
Er dette ny/gammel type nøkkel???
Min ser annerledes ut. Har ikke den runde knappen bak.

turfsurf

Sitat fra: Øggen på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:54
Har ikke den runde knaooen bak.
Det er jo nettop det som har skjedd. Hvis du ser den lille rundingen på bordet, så har den løsnet fra nøkkelen hvor den dekte knappen tidligere. Har sett dette før...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tho

Nå har jeg sett svært nøye på min egen fob. Jeg kan ikke se spor etter den runde svarte dingesesn som har falt av hos deg. På min ser det ut som ett stykke myk plastikk som går i ett over hele foben.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Stiania79

Sammer her - helt stykke uten noe knapp.

Jeg tipper at dette er en tidlig utgave som de har oppdaget svakheter med og ergo byttet ut. Fikk min bil 03.03.14. Tipper Tesla gir deg en ny en - nytt design.

S
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Øggen

Sitat fra: tho på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:32
Nå har jeg sett svært nøye på min egen fob. Jeg kan ikke se spor etter den runde svarte dingesesn som har falt av hos deg. På min ser det ut som ett stykke myk plastikk som går i ett over hele foben.

Akkurat mitt poeng.

Spinner

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 08. april 2014, klokken 07:43
Mistet i dag knappen over trunken på min FOB. Har oppbevart FOB'en i FOB-lommen som jeg kjøpte fra Abstractocean fra dag en.
Synest holdbarheten på 6 mnd er noe kort...

Håper at Tesla bytter denne uten kostnad  ??? Kanskje noen her som har erfaring med dette?
Jeg fikk faktisk bilen min levert ut samme dato som deg, men min FOB har også heldekkende plastikk over hele toppen :o

Øyvind.h

Min var helt jevn og uten merker da den var ny i august i fjor. Selv om den omtrent ikke er i bruk pga walk away lock/automatiske dørhåndtak er det allikevel kommet ringer til syne som viser hvor knappene sitter.

Tipper den rundingen som har poppet ut på bildet egentlig er en helt glatt nøkkel, men hvor plasten har gitt etter.

Jeg er veldig usikker på om Tesla har utbedret dette. Men fix kommer garantert uansett, for dette vil nok skje de fleste med tiden.

For å preisere: alle nøklene har vært  helt glatte og svarte fra dag 1. Men over tid kommer det ringer til syne, og tilslutt popper tydeligvis plasten av.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cato76

Nøkkelen var helt glatt fra dag en, men har blitt slitt etter at jeg har brukt knappen for å åpne bagasjelokket daglig.
Ringen rundt knappen kom til syne for en stund tilbake, og i dag falt dan altså av...

Jeg har avtale med Tesla for noen småting som skal gjøres med bilen i mai, og ga i dag beskjed angående FOB'en - fikk beskjed om å ta med begge nøklene når jeg skal inn med bilen så skal de reparere denne.

Ordner seg nok  ;) Om det har kommet nytt design eller bedre kvalitet på denne vet jeg ikke...

Er mange treff på google om man søker "tesla model s fob key broken"
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Epleskreller

Har hatt min siden 23. Sept. Har brukt tak og bagasjeknappene relativt mye. Nøkkelen var helt glatt i starten, etter hvert kommer det ringer rundt knappene. Har aldri hatt beskyttelse til fob'en.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cra

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:44
Har hatt min siden 23. Sept. Har brukt tak og bagasjeknappene relativt mye. Nøkkelen var helt glatt i starten, etter hvert kommer det ringer rundt knappene. Har aldri hatt beskyttelse til fob'en.

Ser ut til å være helt vanlig materialtretthet; det meste av slik plast blir hvit og så svak om du bretter det mange nok ganger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Epleskreller

Sitat fra: cra på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:59
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:44
Har hatt min siden 23. Sept. Har brukt tak og bagasjeknappene relativt mye. Nøkkelen var helt glatt i starten, etter hvert kommer det ringer rundt knappene. Har aldri hatt beskyttelse til fob'en.

Ser ut til å være helt vanlig materialtretthet; det meste av slik plast blir hvit og så svak om du bretter det mange nok ganger.

Støtter den teorien, men det merkelige her er at min er så slitt på panseret.. det åpner jeg nesten aldri. Bakluka derimot bruker jeg mye og den holder mye bedre ???
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hyperstress

Ringen på taket har falt av hos meg, og de to andre ringene er er markante og faller sikkert av snart. Dette til tross for at jeg omtrent aldri bruker knappene. Fikk bilen 3.3.14.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

VigdisA

Kanskje hatt den mest i bukselommen og dermed slitt mer på den? min ser ut som @epleskreller sin, og den har jeg som oftest i vesken :-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA