Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servopumpe, noen til salgs?

Startet av hansig, mandag 07. oktober 2019, klokken 13:30

« forrige - neste »

hansig

Hei, jeg skal ha Peugeot 106 på verksted for å sjekke servopumpe ifbm. at jeg ikke har
servostyring som virker.

Er det noen som har en slik servopumpe til salgs i tilfelle det er den som er defekt?

Mvh. Hans

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge

Med fare for å kuppe tråden (beklager  ;) men samme tema) så har jeg oppdaget et litt rart symptom på den ene 2003 Saxo'en vår.

Vakuumpumpen gir inntrykk av både å starte og å stoppe normalt (varighet på gangtid etc). Men av og til virker det som om bremseeffekten bli mye dårligere. Forskjellen på bremseffekt (eller sagt på en annen måte: hvor hardt en må tråkke på pedalen for å få "normal bremseffekt") er så tydelig at begge de andre som av og til også kjører denne bilen har merket det samme. Når en starter opp og kjører av gårde med bilen kan jeg ikke huske at jeg har erfart slik dårlig bremseffekt, men av og til under kjøreturene kan man bli litt overrasket på en ubehagelig måte!

Noen forslag til årsak?
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Elmo

#3
Hei Helge.
Denne tråden handler om styre-servo, ikke bremse-servo   ;)     :police:

Men eneste forklaringen jeg har til fenomentet du skriver er at pumpa eller føleren slutter å funke etter en stunds kjøring sånn at du da ikke lenger har bremsevakum. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Helge

Var for kjapp på avtrekkeren der ja. Ser tydelig det står servopumpe nå ;) Burde ha flyttet ut mitt innlegg i ny tråd....

Føleren sitter vel i pumpa, ...eller? Er ikke sikker på om jeg har PSA vakuumpumpe liggende, men tror faktisk jeg har en til Think liggende (passer vel kanskje ikke).
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Elmo

#5
Brenseføleren sitter på selve pumpa ja. Det desidert vanligste når føleren streiker er at pumpa går konstant. Og det fører i lengden til at pumpa streiker.
Det er ikke så lett å få tak i føler.
Jeg vet ikke om Think pumpe eller føler kan brukes.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA