Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladefondet - noe nytt ang. utbygging av Type2 ladere fra TOCN?

Startet av Per Magnus, mandag 07. april 2014, klokken 16:26

« forrige - neste »

Per Magnus

Fint om noen som vet hva som rører seg i TOCN (OddB?) kan gi en liten oppdatering :) Det vil trolig være positivt for antall medlemmer om vi snart ser resultater av innbetalingene til ladefondet.
Model X - 90

shb

Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

OddB

Beklager at det har skjedd lite, men nå er Styret i TOCN i ferd med å ferdigstille retningslinjene for Ladefondet og å innhente tilbud på ladestasjoner fra leverandører. De vil bli publisert på TOCN.no om ikke lenge.
Ideen med fondet er å bidra med midler/lademateriell samt informasjon og rådgiving til steder som kunne tenke seg å sette opp enkle 22kW ladestasjoner.
HVOR disse stasjonene skal settes opp vil til en stor grad være opp til medlemmene i TOCN.
Først og fremst trenger vi forslag til gode kandidater.
Vi har laget et kart over de 12 konkrete forslagene vi har fått så langt.

http://www.zeemaps.com/view?group=890654&x=19.881796&y=64.955706&z=13

Send gjerne flere til meg på PM, da helst med navn på kontaktperson på stedet.
Når alt det formelle er klart fra TOCN kommer jeg til å ta kontakt med stedene på lista og høre om de er interessert i å bli med på opplegget vårt.
Hvis det skulle vise seg at vi har fått flere interesserte en vi har midler til å hjelpe med en gang vil vi lage en avstemming blant medlemmene for å lage en prioriteringsrekkefølge.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Per Magnus

Takk for info OddB.

Er i Svolvær nå der det absolutt burde vært et 22kw ladepunkt. Passende sted kan være Amfi senteret, evt. Thon hotel Lofoten ved Torget.
Model X - 90

OddB

Prøv å få tak i noen der og forklar behovet og hva som skal til.  Hjelper veldig med personlige henvendelser.  Sporer du litt interesse legger jeg stedet inn på kartet.  :-D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Per Magnus

Sitat fra: OddB på torsdag 10. april 2014, klokken 14:32
Prøv å få tak i noen der og forklar behovet og hva som skal til.  Hjelper veldig med personlige henvendelser.  Sporer du litt interesse legger jeg stedet inn på kartet.  :-D

Har gjort det opptil flere ganger i dag :)
Model X - 90

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Per Magnus

Sitat fra: OddB på lørdag 12. april 2014, klokken 12:26
Hvor fikk du best respons ??

Pratet med resepsjonen på Thon Hotel Lofoten og bad de viderformidle ønsket. Har videre nevnt muligheten for utbygging av type 2 ladepunkter for Lofotkraft.

Tror også Amfi senteret i Svolvær kan være et egnet sted. Jeg har imidlertid ikke pratet med noen der.
Model X - 90

OddB

Jeg har skrevet et innlegg på TOCN-forumet om status på ladefondet. Medlemmer av TOCN oppfordres herved å ta en tur innom å komme med innspill og meninger.
http://tocn.no/diskusjon/index.php?f=32&t=70&p=402&rb_v=viewtopic#p402
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Nå trenger jeg hjelp !
Jeg forsøker å finne steder som kunne tenke seg å få en gratis Type 2 ladestasjon fra TOCN mot å installere og drive den.
Jeg har endel på lista allerede, se kartet under, men trenger flere kandidater !
Det jeg trenger er hjelp fra dere som ferdes rundt i landet. Kan dere finne steder som ligger der vi Teslaeiere spesielt vil ha glede av å kunne få en Type 2 lader. Håpet er å få opp noen før sommeren starter og da er det viktig at det infrastrukturen på stedet ligger tilrette for rask, billig og enkel installasjon.
Det som trenges er en ledig 32A 400V kurs som kan legges ut til en parkeringsplass, aller helst ved en vegg slik at man ikke trenger å sette opp en stolpe.
(Har de røde stikkontakter på kjøkkenet har de 400 V)
Etter utallige eposter og telefoner rundt om i landet ser jeg at det er en fordel at noen har gjort forarbeidet lokalt på stedet. En framvising av bilen og en prat ansikt til ansikt hjelper veldig.
Her en link til retningslinjene for fondet :
http://1drv.ms/1n1xjN5
og til en slags informasjonsbrosjyre
http://1drv.ms/1n1xjN5
Det jeg IKKE trenger er generelle ønsker om ladesteder. Her må det være navn og kontaktinformasjon på folk på steder som synes dette er en god ide :D

https://www.zeemaps.com/map?group=930157#
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

BlueS

Nå har Zaptec klar sin transformator og lader for Tesla, se http://zaptec.no/zapcharger.php
Den gir riktignok ikke mer enn 11KW slik den er markedsført her, men de har sikkert teknologien for å få 22KW ut av 230V IT nett også.  TOCN bør vurdere et samarbeid og muligheten for å sponse installasjon av slike transformatorer på steder som ikke har tilgang til 400V, men som har god kapasitet på 230V-nettet sitt. Det kan øke ladehastigheten mange steder rundt i landet. Et slikt samarbeid kan kanskje også gi en medlemsrabatt for TOCN (signatur-)medlemmer.
Jeg har etterspurt pris/leveranse for egen del og legger ut info så fort jeg får den.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

OddB

Kommer den i 22kW er det interessant ja !
Tilgang til 400V er et stort problem på mange steder der TOCN kunne tenke seg å ha ladere. En kostnad på 30-40 000 er litt i overkant for de fleste.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

Den kommer i 11kW, men det er planer om 22kW på et senere tidspunkt, fikk jeg opplyst.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA