Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakbremse Think City 2000 modell

Startet av hensun, mandag 10. november 2008, klokken 09:56

« forrige - neste »

hensun

Hei

Jeg er helt ny her på forumet og ble i år eier av Think City.

På Eu kontroll ble det påvist lekkasje på bremsesylinder venstre side bak.

Denne er nå byttet men bremsa ligger på etter bytte. Noen som vet om det er automatisk justering av bremsen og evt hvordan man løser ut denne.


Hilsen Henning
Elnesvågen 2 mil nord for Molde. Think City 2000 mod, kjøpt på 60 000 km i 2008.

PLUTO

Rart at den henger på etter at de har hatt den ute for reparasjon. Det er et helt vanlig bremsesystem på Thinken, men du må nok ta av hjul og trommel for å se hva det er som henger seg fast.

Sjekk uansett først at ikke håndbrekket er for hardt strammet. Dersom det er gjort mens den var på verksted, henger jo bremsen hele tiden. Hvor mange hakk går håndbrekket før det stopper?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hensun

Det var automatiske justeringen av bremsen som ikke var sluppet skikklig. Fikk ordnet meg med verkstedhåndbok og der beskrives det at en løser ut denne gjennom et av bolthullene men på min var ikke dette på samme plass som i manualen.
Manualen vise til punkt på trommelen som tilsvarer klokka 10 om bremsesylinderen er klokka 12 men på min var punktet klokka 7.

Tyder på flere utgaver av bremsetrommler :)
Elnesvågen 2 mil nord for Molde. Think City 2000 mod, kjøpt på 60 000 km i 2008.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA