Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låsbart skap til 400 volts industrikontakt?

Startet av Bjoris, mandag 07. april 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg får nå snart etablert ett industristikk på egen plass i en felles garasje der vi dessverre ikke har klart å finne plass til en felles ladeplass. Siden kontakten blir veldig kostbart for meg og jeg må dekke all strømforbruk gjennom egen måler vil jeg sikre meg at ikke andre bruker kontakten når jeg ikke er der uten at det er avtalt. Jeg søker derfor etter en måte å låse av denne kontakt på, ett skap eller aller helst en låsbar kontakt, men jeg har ikke klart å finne noe som passer til dette pt..

Tips...?

Bjoris

Hehe, her var mye bra så gratis øl skal bli neste gang du kjører E-134, men kanskje gratis lading er å foretrekke:)? Tror jeg går for å borre ett hul og henge på en hengelås bare. Må se pluggen litt først

elektrolux

Forslag 6:

Heng opp en liten kasse der personer i trengsel kan legge oppi noen kr for strømmen de har brukt.

Tipper dette gir deg best ballanse i regnskapet ditt. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

KjellG

#3
Sett opp et låsbart motorvarmerskap?

Hvis måleren står i ditt, låsbare skap, vipp sikringen? Alternativt, legg inn noe "lurium" i ditt støpsel. Lurium må være der for at en kontaktor skal trekke og gi strøm på kontakten.
Bruk en gammel sentrallås med fjernkontroll på nøkkelknippet til å legge opp en kontaktor...

MindViruz

Ett litr plast/glassfiberskap med nøkkelsylinder fåes kjøpt hos alle elgeossister. Eller er en hengelås i kåpen på stikk ett enkelt og greit forslag. Hvis noen skulle gidde å knekke av denne tar du bare å punkterer alle hjulene til den som står og lader. Husk å merk stikkontakten med PRIVAT.

Bjoris

Eletrikkeren satte på en av og påbryter som en kan sette hengelås på. Det ble ingen billig affære dette 12.000, huff og huff. Blir dyre ladinger dette, vi er vel her ca 20 ganger pr år:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA