Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade i3 med et eksternt mobilt agregat

Startet av 02jan, lørdag 05. april 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Jejl på søndag 13. april 2014, klokken 10:06
Jeg la inn 25 kg ekstra i jurassictest på strekningen Stavanger-Lyngdal og fikk oppgitt 3km kortere rekkevidde. Ingen erfaring i praksis.
Jeg tror nok jkirkebo er litt for optemistisk og jurassictest straffer litt hardt. Ca. 1W/h per km ekstra for 25kg så kan enhver ut fra forbruk og batterikapasitet regne ut hva dette betyr i km og %.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Karbon

Rex = 650cc og 35hk.  35hk = 25kw.  Da begynner det å ligne noe.  Men det ligger selvfølgelig begrensninger i oppsettet på denne rex.  Den er kun til for at du skal komme deg helskinnet til en ladestasjon og starter når du nærmer deg 5% batterikappasitet.  Det er selvfølgelig noen som har klart å overstyre dette i USA og har da rekkevidde så det holder.  Tesla var redd for i3 helt til de oppdaget begrensningene og at den ikke ble godkjent som el.bil med rex.  Får du modifisert en rex kan du i teorien kjøre Trondheim - Oslo non stop.  Det er helt til du blir tatt og får ei bot/ avgift som ikke ligner grisen.

Hva med å putte inn en webasto der rexen skulle vært?  Ville jo kunne kjøre eco pro+ hele vinteren uten å fryse.  Tror ikke det er ulovlig, eller??  Mener det er montert webasto i Buddy uten problemer.

Vind

Jeg tror ikke 30 kg vekt har noe målbar effekt på rekkevidde. Har kjørt fullastet bil og tom bil samme strekning (3 passasjerer og bagasje = 340 kg) uten målbar effekt.  Kjøreadferd har mye mere å si (over 80 på motorvei )

Skal rommet brukes til noe er jeg enig om Webasto forslaget. Det er veldig god plass til det. Utfordringen blir å få slangene /dysene pent inn i bilen.  Da er det selvfølgelig lettere å montere en Webasto forann. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA