Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statoil Ladestasjoner

Startet av Statoil Norge, torsdag 03. april 2014, klokken 21:32

« forrige - neste »

Lynet

Og vi i Trondheim ønsker at Statoil kan satse på Østerdalen.
Berkåk, Kvikne, Alvdal, Stai, Rena og Elverum.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Klykken

Steinkjer mener jeg er et viktig knutepunkt. På det viset kan vi som bor nord for Steinkjer komme oss til Trondheim også, uten noe stress. Eller rett og slett tur/retur Steinkjer med elbil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Truls123

Snakket med Statoil Telemarksporten(fått bevilgning til hurtiglader) her om dagen.
Hurtigladeren skal være oppe innen sommeren 2015..

tomrh

Her kommer altså Statoils nye ladestasjoner:
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3499-statoil-mer-enn-dobler-antall-ladestasjoner

Kunne vært en gyllen anledning å bygge ut E6 sør for Trondheim ved å sette opp på Statoil Oppdal eller Berkåk, men istedet velger de Klett.  ::) I et område der det allerede finnes god hurtigladerdekning i Trondheim og på Orkanger.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

emil

(klarte å velge redigering av original post istedenfor sitat så det ble litt rot her)

Sitat fra: emil
For min del har Telemarksporten en perfekt plassering som første stopp sommerstid når jeg kjører fra Arendal. Lader bare nok der så man kommer seg til Tønsberg og tilsvarende der før Grelland. Der kan jeg ta en halvtime så er det nok inn til Oslo. Korte ladestopp på lavt batteri gir mest mulig strøm på kortest mulig tid brukt, men ladestasjonene må ligge nærme nok veien til at det ikke blir omvei for å lade.

Med sånn kjøring/lading kan jeg leve med 15-minutters invertvallene til Statoil.

Siden denne posten har Rugtvedt kommet med 2 stk multistandard DC ladere og Kiwi Heistad er også oppe og går. Ser at disse to gjør at jeg neppe vil bruke Statoil Telemarksporten hvis det ikke er krise, men uansett veldig bra at man har alternative lademuligheter hvis en eller flere i området er nede eller har lang kø.

Grelland vil også kunne ta noe av ladetrafikken fra Kiwi Holmestrand, den har jo begynnt å bli en flaskehals på ut/innfartsdager.

goggo

Skal bli spennende å se om både Telemarksporten og Grelland virkelig blir operative før påske.
Jeg skal hente min "nye" 2012 modell C-Zero i Asker på Palmesøndag og kjøre til Kristiansand, så da får jeg testet hurtigladerne nedover på en travel utfartsdag.

Skal bli deilig å slippe å overnatte i bilen mens jeg saktelader, slik jeg måtte når jeg tok denne turen med min I-Miev i fjor :)

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

emil

Drammen-Holmestrand-Tønsberg-Heistad-Rugtvedt-Brokelandsheia-Arendal-Lillesand-Kristiansand...

Tror selv en Trilling med sterkt redusert batterikapasitet vil klare turen uten saktelading nå. Tønsberg-Heistad er ca 6 mil og lengste strekning mellom hurtigladere mellom Oslo og Kristiansand idag, og denne løses opp når Sandefjord får Kiwi-lader og Telemarksporten kommer.

Men Arendal og Tønsberg er fortsatt bare CHAdeMO. Brokelandsheia - Lillesand er ca 83km og Holmestrand - Telemarksporten blir ca 77km og de lengste avstandene for de med f.eks e-Up!, e-Golf og i3.

ladov

Sitat fra: goggo på mandag 23. mars 2015, klokken 13:12
Skal bli spennende å se om både Telemarksporten og Grelland virkelig blir operative før påske.
Jeg skal hente min "nye" 2012 modell C-Zero i Asker på Palmesøndag og kjøre til Kristiansand, så da får jeg testet hurtigladerne nedover på en travel utfartsdag.

Skal bli deilig å slippe å overnatte i bilen mens jeg saktelader, slik jeg måtte når jeg tok denne turen med min I-Miev i fjor :)

Hugo
Statoil Grelland ligger vel øst for E18? Med andre ord på vei nordover? Hva er det på andre siden igjen..Shell? du kan selvfølgelig ta av mot Skien, krysse E18 og kjøre inn på Statoil igjen men hvor langt nordover må du før du får snudd på nytt?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

emil

Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 19:30
Sitat fra: goggo på mandag 23. mars 2015, klokken 13:12
Skal bli spennende å se om både Telemarksporten og Grelland virkelig blir operative før påske.
Jeg skal hente min "nye" 2012 modell C-Zero i Asker på Palmesøndag og kjøre til Kristiansand, så da får jeg testet hurtigladerne nedover på en travel utfartsdag.

Skal bli deilig å slippe å overnatte i bilen mens jeg saktelader, slik jeg måtte når jeg tok denne turen med min I-Miev i fjor :)

Hugo
Statoil Grelland ligger vel øst for E18? Med andre ord på vei nordover? Hva er det på andre siden igjen..Shell? du kan selvfølgelig ta av mot Skien, krysse E18 og kjøre inn på Statoil igjen men hvor langt nordover må du før du får snudd på nytt?

Må opp til den gamle Sande-bommen, så en runde på ca 15km før du er tilbake på Shell. Men skal man sørover fra Drammen og kommer til defekt Kiwi-lader i Holmestrand og ikke har nok til Tønsberg (eller feil ladekontakt) blir det fort en runde på ca 3 mil via Statoil før du er tilbake på E18 ved Sundance.

Ishavsveien hadde vel noe planlagt på Shell, men som vanlig ble det ikke noe av de planene.

Rilum

Sitat fra: goggo på mandag 23. mars 2015, klokken 13:12
Skal bli spennende å se om både Telemarksporten og Grelland virkelig blir operative før påske.
Jeg skal hente min "nye" 2012 modell C-Zero i Asker på Palmesøndag og kjøre til Kristiansand, så da får jeg testet hurtigladerne nedover på en travel utfartsdag.

Skal bli deilig å slippe å overnatte i bilen mens jeg saktelader, slik jeg måtte når jeg tok denne turen med min I-Miev i fjor :)

Hugo

Vil nok tro at begge er oprative før påske, men Grelland ligger dessverre sånn at den bare er tilgjenlig når du kjører nordover. Det vil bli lang omvei for å få snud etter du har ladet. Men er Kiwi lader i Holmestrand, så det er ikke noe problem. Ta av E18 ved Grelland og kjør mot sentrum, så finner du den før neste påkjøring til e18.
Hvis du ikke er helt tom når du kommer til Telemarksporten, så hadde jeg kjørt videre til Lasses eller Kiwi på Heistad. Men veldig bra å ha i backup.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

MEM76

Syntes det er veldig bra at det er kontant/kort betaling i kassa.

Men det er bekymringsfullt på alle de stedene hvor det kun er en DC-hurtig-lader, særlig for bilder med treg AC-lader. Det er veldig sårbar for kø og nedetid på laderene. Forstår problemet med at enn (f.eks. Statoil) ikke ønsker å bli en parkeringsplass med trege ladere, særlig i press-områder...

Har laget en pris-sammenlikning med DC-50kw lading.
http://folk.uib.no/mme045/elbil/hurtiglading-pris.png

Gleder meg å se at 15-min lading til ligger bra ann, men beskymret at 15/30 minutt kan lage unødig kø.

Ang kø, så så jeg en løsning i USA, hvor enn hadde to lade-kabler per lader, slik at den som stod i kø, var ferdig tilkoblet, og laderen begynte å lade den i kø umiddelbart etter den første var ferdig....
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

olegregert

Fint bilde på strømkostnad per minutt på ulike leverandører
Jeg tror Vestfold blir tøft i sommer for hurtiglading og lange køer på søndager !

Antall biler øker fort  og alle skal sydover i helgene

Leon

Sitat fra: MEM76 på mandag 23. mars 2015, klokken 23:40

Har laget en pris-sammenlikning med DC-50kw lading.
http://folk.uib.no/mme045/elbil/hurtiglading-pris.png

Fin oversikt, men prisen hos Fortum er vel fremdeles 2,50 kr per minutt, og ikke 3 kr.
De har imidlertid varslet en økning fra 1.juni 2015, men har ikke hørt noe om den eventuelt nye prisen:
http://fortum.no/no/Strom-Privat/charge--drive1/Priser-for-lading-av-elbil/
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

MEM76

Sitat fra: Leon på tirsdag 24. mars 2015, klokken 16:44
Fin oversikt, men prisen hos Fortum er vel fremdeles 2,50 kr per minutt, og ikke 3 kr.
De har imidlertid varslet en økning fra 1.juni 2015, men har ikke hørt noe om den eventuelt nye prisen:
http://fortum.no/no/Strom-Privat/charge--drive1/Priser-for-lading-av-elbil/

Prisene finner du i menyen på deres kart (http://map.chargedrive.no/)

Avhengig av hvilket språk du etterspør i http-forespørselen, så får du enten de norske eller svenske prisene.

Norge:
Sitat
Hva koster det å lade på Fortum Charge & Drives nettverk?

Kostnaden for SMS og RFID lading er:

Hurtiglading: 3 kr/minutt
Fleksilading: 0,6 kr/minutt for 11kW, 1 kr/minutt for 22kW
Normallading: fra 10 kr /påbegynte time

Sverige
Sitat
Vad kostar det att ladda på Charge & Drives laddstolpar?

Kostnaden för SMS och RFID-laddning är:

Snabbladdning: 3 kr/minut
Semisnabbladdning: 1,5 kr/minut
Normalladdning: 5 kr/timme
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

m0nkey

OBOS medlemmer får 10 % rabatt ved hurtiglading hos Statoil.

Man må be betjeningen slå dette inn på kassaaparatet tror jeg, da det å dra medlemskortet i kortterminalen før betaling ikke gir rabatt (ihvertfall ikke for meg).
KIA Soul EV Classic (2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA