Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statoil Ladestasjoner

Startet av Statoil Norge, torsdag 03. april 2014, klokken 21:32

« forrige - neste »

NilsRo

#30
Betalte 74 kr for 30 min lading Type 2 på Statoil ved Askim. Synes dette er en vel stiv pris. Men kudos til Statoil som setter opp slike ladere på stasjonene sine.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

emil

Sitat fra: NilsRo på lørdag 24. mai 2014, klokken 20:24
Betalte 74 kr for 30 min lading Type 2 på Statoil ved Askim. Synes dette er en vel stiv pris. Men kudos til Statoil som setter opp slike ladere på stasjonene sine.

Hvor god/dårlig prisen var er avhengig av hvor mye du fikk ladet på den tiden. Hvis det er snakk om 22kW stolpe er det ikke så ille. Har selv vært i situasjonen der jeg med glede hadde betalt 100kr for 12-14kWh med hurtiglading til Leafen hvis det hadde vært ladestasjon tilgjengelig.

Statoil Norge

Endelig.

Etter lang tid med venting er hurtigladeren på Statoil Fornebu og semihurtigladeren på Statoil Majorstua og byttet ut med trioladere. Det vil si at alle alle standarder er dekket: Chademo, CCS og AC Type2.
Velkommen til lading på Statoil.

/Anders

Mikmik

Sitat fra: Statoil Norge på mandag 23. juni 2014, klokken 14:22
Endelig.

Etter lang tid med venting er hurtigladeren på Statoil Fornebu og semihurtigladeren på Statoil Majorstua og byttet ut med trioladere. Det vil si at alle alle standarder er dekket: Chademo, CCS og AC Type2.
Velkommen til lading på Statoil.

/Anders
Kjempefint.
Når setter dere opp ladere i Vestfold og Telemark..? og Agder. MANGE som kjører og pendler her.
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

afo

Sitat fra: Statoil Norge på torsdag 03. april 2014, klokken 21:32
Vi får ofte spørsmål om hvor vi har ladere, hva slags ladere, og om de blir utvidet med nye standarder osv. Her er en oversikt:

Fornebu
50 kw Chademo og CCS. 43 kw AC Type2

Majorstua:
22 kw Chademo, CCS og AC Type2

Økern
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler henger på veggen sammen med laderen.

Minnesund og Sekkelsten
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler kan lånes på stasjonen ved å henvende seg til betjeningen.

Gardermoen/Hervakrysset (den stasjonen som ligger på hovedveien mot Hønefoss)
22 kw flexilader

Anders Kleve Svela
Senior Fuel Product Manager
Statoil Norge

Jeg ser at oppgradering på eksempelvis Minnesund er fjernet i dette innlegget. Er planlagt combolader der strøket i fra lista? 

Mikmik

Sitat fra: Sven-Erik Ellefsen på tirsdag 24. juni 2014, klokken 08:41
Sitat fra: Mikmik på onsdag 23. april 2014, klokken 15:23
For fleksi og hurtigladings prisene er helt greie. Tommel opp. :-)
Sitat fra: Mikmik på søndag 27. april 2014, klokken 15:51
Jeg syntes for min del at Type 2 er litt høyt priset. Andre operatører som basere drift og
Sitat fra: Mikmik på mandag 28. april 2014, klokken 12:19
Sitat fra: Sense på mandag 28. april 2014, klokken 09:27
Jeg synes det er helt greit at Statoil tar det de mener markedet er villig til å betale.
+1  :)
Ikke helt enig med deg selv?

Hehe. Joda. Jeg blir som regel enig med meg selv. ::)
Det som jeg prøver å få fram her er at jeg er villig til å betale for hurtiglading. Men at det går en grense hvor fosilbilen blir billigere å bruke enn elbil.
Vi skal vite at de forskjellige aktørene som potensielt ønsker å sette opp hurtigladere til oss leser hva vi skriver her. Og de har to regnestykker å ta hensyn til; Investeringskostnader og driftskostnader vs tilskudd og inntekt.
Hvis den gjengse tonen her på forum er at "jeg gidder ikke å betale (mer enn xx,-)" så er det noe aktørene tar hensyn til. Og det fører igjen til seinere utbygning. :-\
Som du sikkert ser "heier" jeg mer på kommersielle aktører som f.eks Statoil og Kiwi enn på de "statsfinansierte". Dette fordi Statoil og Kiwi har en kommersiell grunn for å sette en hurtiglader utenfor butikken. "Ventepølse og ventehandel".
I mitt innlegg ovenfor prøver jeg å si at muligheten for god inntjening for aktørene ligger i å bygge ut stamveinettet. Ikke å "pepre" Oslo med flere. De lader jo hjemme uansett....  ;) (Brannfakkel?)
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

Knotten

Sitat fra: Statoil Norge på mandag 23. juni 2014, klokken 14:22
Endelig.

Etter lang tid med venting er hurtigladeren på Statoil Fornebu og semihurtigladeren på Statoil Majorstua og byttet ut med trioladere. Det vil si at alle alle standarder er dekket: Chademo, CCS og AC Type2.
Velkommen til lading på Statoil.

/Anders

Har Statoil planer for videre utbygging i resten av landet?
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Statoil Norge


Ja. Vi har en del søknader inne hos Transnova.

/Anders

Statoil Norge

Sitat fra: afo på tirsdag 24. juni 2014, klokken 08:36
Sitat fra: Statoil Norge på torsdag 03. april 2014, klokken 21:32
Vi får ofte spørsmål om hvor vi har ladere, hva slags ladere, og om de blir utvidet med nye standarder osv. Her er en oversikt:

Fornebu
50 kw Chademo og CCS. 43 kw AC Type2

Majorstua:
22 kw Chademo, CCS og AC Type2

Økern
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler henger på veggen sammen med laderen.

Minnesund og Sekkelsten
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler kan lånes på stasjonen ved å henvende seg til betjeningen.

Gardermoen/Hervakrysset (den stasjonen som ligger på hovedveien mot Hønefoss)
22 kw flexilader

Anders Kleve Svela
Senior Fuel Product Manager
Statoil Norge

Jeg ser at oppgradering på eksempelvis Minnesund er fjernet i dette innlegget. Er planlagt combolader der strøket i fra lista?


SGTE som har levert de eksisterende laderne klarer dessverre ikke å levere en modul for Combo. Vi jobber derfor med en alternativ løsning, men vi er usikre på hvor lang tid det vil ta. I mellomtiden må vi nesten henvise til Type2, selv om dette er et saktegående alternativ for de fleste.

/Anders

jkirkebo

Sitat fra: Statoil Norge på tirsdag 24. juni 2014, klokken 14:57
SGTE som har levert de eksisterende laderne klarer dessverre ikke å levere en modul for Combo. Vi jobber derfor med en alternativ løsning, men vi er usikre på hvor lang tid det vil ta. I mellomtiden må vi nesten henvise til Type2, selv om dette er et saktegående alternativ for de fleste.

Er det for begrenset strømtilkobling til stasjonenen for å håndtere en separat combo-lader? Når jeg kjørte Leafen på langtur opplevde jeg flere ganger ladekø på Minnesund. Synes derfor separat multi-lader hadde vært en god ide om det er gjennomførbart, så kan eksisterende CHAdeMO-lader beholdes som de er.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

afo

Det er iallefall en veldig gunstig plassering ved E6 nordover, passe langt fra Oslo. Det kommer til å bli en ganske stor kundegruppe med ccs-biler om ikke lenge..

Rapid

Jatakk til lademuligheter på alle Statoilstasjonene langs hovedveiene. Ungene elsker ventepølse  ;)

Mikmik

Sitat fra: Statoil Norge på tirsdag 24. juni 2014, klokken 14:32

Ja. Vi har en del søknader inne hos Transnova.

/Anders
Det er kjempebra Anders!
Jeg ønsker å sende en oppfordring til Elbilforeningen i å hjelpe/purre på/følge opp Transnova og de søknader de får inn.
En slik søknad bør ikke ta lenger tid enn dager/uker. Ikke uker/måneder. Utbetaling skjer trinnvis etter delmål nåes.
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

NilsRo

#43
Kjempebra av Statoil! Hvis de fleste stasjonene deres får ladefasilteter, vil omsetningen av det de tjener mest penger på øke kraftig (mat/kiosk). For meg er ladepause=matpause. De andre kjedene sitter vel enda på gjerdet, så vidt jeg vet.

Forutsetter en fornuftig prisstruktur, slik at det ikke bare blir nødlading og få kunder.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

bruisepristine

i-MiEV 2013
MG4 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA