Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statoil Ladestasjoner

Startet av Statoil Norge, torsdag 03. april 2014, klokken 21:32

« forrige - neste »

Statoil Norge

Vi får ofte spørsmål om hvor vi har ladere, hva slags ladere, og om de blir utvidet med nye standarder osv. Her er en oversikt:

Fornebu
50 kw Chademo og CCS. 43 kw AC Type2

Majorstua:
22 kw Chademo, CCS og AC Type2

Økern
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler henger på veggen sammen med laderen.

Minnesund og Sekkelsten
50 kw Chademo
22 kw flexilader. Type2 til type2 og type2 til type1. Type2-kabler kan lånes på stasjonen ved å henvende seg til betjeningen.

Gardermoen/Hervakrysset (den stasjonen som ligger på hovedveien mot Hønefoss)
22 kw flexilader

Anders Kleve Svela
Senior Fuel Product Manager
Statoil Norge


eirikjac

Takk for info, spesielt om oppgraderingen til CCS.
Håper erfaringene deres med hurtigladere blir så gode at dere vil utvide tilbudet til flere stasjoner etter hvert!
BMW i3 60ah
Polestar 2

Klykken

Mangler 97% av norge i denne oversikten.  :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sense

Unnskyld min uerfarenhet.
Hva er CCS? (5 polet stikk?)

Leon

CCS, også kallt Combo, er ny standard kontakttype og ladeløsning for (semi)hurtig DC-lading. De første bilene som bruker denne standarden er VW e-up!, BMW i3 og VW Golf.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hma

#6
Hei Statoil Norge og velkommen til elbilforum!

Håper dere snart kommer med en real landsdekkende utbygging av ladestasjoner, ikke bare på DC-hurtigladere, men også av Type2 semihurtigladere.
Et fint mål ville vært om dere tilbyr minimum én type2-lader på hver av deres energistasjoner? Koster lite og vil garantert gi økt omsetning av hurtigmat. :)

PS!
Hva med å bytte firmanavn og tittel, for mer grønn profilering mot det nye fornybare markedet, til:
"Senior Energy Product Manager Sta'tron"? ;)

Vennlig hilsen
Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Statoil Norge

Sitat fra: hma på tirsdag 08. april 2014, klokken 23:41

Håper dere snart kommer med en real landsdekkende utbygging av ladestasjoner, ikke bare på DC-hurtigladere, men også av Type2 semihurtigladere.
Et fint mål ville vært om dere tilbyr minimum én type2-lader på hver av deres energistasjoner? Koster lite og vil garantert gi økt omsetning av hurtigmat. :)

Hei hma

Takk for innspill. Vi tester ut Type2-lading på Gardermoen nå. På den stasjonen er det kun AC Type2, så vi er spente på hvordan det går. Hvis det blir en suksess kan det bli aktuelt på andre stasjoner i fremtiden også, men det er for tidlig å si noe om nå.

/Anders

bosse

Hva ligger dere på prismessig, og da spesielt for "fleksilader"?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

brynjar

"Bygger kedja av bekväma ladd-salonger"
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/elbil/article3818685.ece

Kanskje dette hadde vært en ide for Statoil?
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

Mikmik

#10
Hei Statoil.
Det er meget positivt at dere også er med på å øke tilgjengelighet for lading.
Men.....
Er det en policy at dere tilbyr en ordinær 16Amp stikk (Schuko) til 74,- pr halvtime?
Jeg ble overasket da jeg stoppet ved Kopstadkrysset E18 og betalte 148,- kroner for 1 times lading. Dette tilsvarer 3,6kWt som tilsvarer igjen ca 3 kroner og 50 øre.
Kan dere kommentere dette?  :o
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

timingbeltkiller

Sitat fra: Mikmik på tirsdag 22. april 2014, klokken 15:04
Jeg ble overasket da jeg stoppet ved Kopstadkrysset E18 og betalte 148,- kroner for 1 times lading. Dette tilsvarer 3680kWt som tilsvarer igjen ca 3 kroner og 50 øre.
Kan dere kommentere dette?  :o
Gjetter Statoil svarer dette er prisen de må ha dersom de ikke skal tape penger på ladestasjoner.

Mitt svar er en bekreftelse på mistanke: Med kommersiell ladning vil det lett koste like mye eller mer å lade el for X km kjøring som å fylle diesel for X.

NOK 148 er 10-13 liter diesel avhengig av hvor du tanker og om du tanker når prisjojoen er på bunn eller topp. Avhengig av biltype og personlig kjørestil gir dette mellom 150 og 300km.

Hvor mange km kjører du for de NOK 148 du "tanket"?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mikmik

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 22. april 2014, klokken 19:11
Sitat fra: Mikmik på tirsdag 22. april 2014, klokken 15:04
Jeg ble overasket da jeg stoppet ved Kopstadkrysset E18 og betalte 148,- kroner for 1 times lading. Dette tilsvarer 3680kWt som tilsvarer igjen ca 3 kroner og 50 øre.
Kan dere kommentere dette?  :o

NOK 148 er 10-13 liter diesel avhengig av hvor du tanker og om du tanker når prisjojoen er på bunn eller topp. Avhengig av biltype og personlig kjørestil gir dette mellom 150 og 300km.

Hvor mange km kjører du for de NOK 148 du "tanket"?
Jeg ladet ca 13km med min originale lader for i3.
Det tilsvarer vel ca 0,8l diesel til 11, - kroner?
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

TB

#13
Sitat fra: Mikmik på tirsdag 22. april 2014, klokken 19:28
Er det en policy at dere tilbyr en ordinær 16Amp stikk (Schuko) til 74,- pr halvtime?
Jeg ble overasket da jeg stoppet ved Kopstadkrysset E18 og betalte 148,- kroner for 1 times lading. Dette tilsvarer 3680kWt som tilsvarer igjen ca 3 kroner og 50 øre.

Jeg ladet ca 13km med min originale lader for i3.
Det tilsvarer vel ca 0,8l diesel til 11, - kroner?

Her må det vere ein missforståelse ang. "lading". Statoil sin pris for hurtiglading er 74 for 30 minutt. For normal ladning er det meg bekjent ingen fast pris. Betjening har nok leita på kassa systemet - og funne varen "hurtiglading 30 min" - og brukt denne uten og tenke over at du ville lade på ein standard stikk kontakt.

Hurtiglading 30 min er ca 10 - 12 kWt
(Mange parameter avhengig av rest på batteri ved start, temperatur osv.)

Ps, du lada 3,6 kWt eller 3680 Wt  ....k = kilo...  :D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mikmik

Sitat fra: TB på tirsdag 22. april 2014, klokken 19:34


Ps, du lada 3,6 kWt eller 3680 Wt  ....k = kilo...  :D
Hehe. Ja du har helt rett. Sorry det gikk litt fort i svingen der. :-)
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA