Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KIWI installerer (hurtig)ladestasjoner landet rundt...

Startet av Allman, onsdag 02. april 2014, klokken 11:17

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Veldig bra, håper de kan holde lave priser som utkonkurerer mafiaselskapene.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Lynet

Skal jo være gratis ut året sier Kiwi  ;D

Håper de prioriterer Rv3 Østerdalen med Tynset, Koppang og Elverum
og E6 med Støren, Oppdal, Dombås og videre nedover Gudbrandsdalen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Allman

Ja, men spørs når og hvor de dukker opp. Noen som vet? Dumt om de rekker å få opp 2-3 stk. ca. november 2014.  ::)

Allman

Powerflux

Sitat fra: Lynet på torsdag 03. april 2014, klokken 14:53


Håper de prioriterer Rv3 Østerdalen med Tynset, Koppang og Elverum
og E6 med Støren, Oppdal, Dombås og videre nedover Gudbrandsdalen.
Jeg håper på Kiwi Nordstrand ;D...... ;)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

leaf-newbe

håper de skyter med haggle når e skal merke av på kartet hvor laderne skal plaseres.
de fleste trenger ikke en QC i nærheten av hvor de bor. de fleste trenger det når de skal på lengre turer. ergo bør det først utbygges i områder som ligger 50-70 km unna der de store folkemassene bor. om en ser på ladekartet så er stygt mange plasert "rundt" sinsenkrysset.
greit at det er mange elbiler i de store byene men de fleste kan enten lade hjemme eller på jobb. mens veifarere og distanse pendlere er avhengig aven QC får å kunne bruke elbil på litt lengre turer. det vil normalt si over 100Km tur retur.
om det finnes litt fornuft og vilje til øke muligheten til bruk av elbil på de lengre turene så bør de nye QC plaseres utenfor de sentrale urbane strøk.

noen fylker er helt glemt og praktisk talt å regne for ørken i mangel på QC som Telemark og Vestfold. det er riktig nok "planlakt" noen QC i Vestfold men lite skjer.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Rio

Sånn til orientering er det INTET problem å tømme batteriet på en Nissan Leaf, VW e-Golf, BMW i3 både én og to ganger i løpet av en dag med bare lokalkjøring i Oslo.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Midgard

Ønsker meg en på Storås jeg, men dårlig med kiwi der.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Kvikken

#8
Mange som jobber i Oslo ønsker også god/bedre tilgang til å hurtiglade før de skal på lengre tur etter jobb. Jeg har ikke sett noe til utstrakte lademuligheter på jobb i Oslo. Vi flyttet til splitter nytt økoprisbelønnet kontorbygg  i år (ferdigbygget desember 2013) og her er det kun meget få ladeplasser tilgjengelig i et parkeringshus som igjen er forbeholdt ennå færre som har vunnet i det lotteriet. (samt at disse ladeplassene igjen er forbeholdt det første firmaet som flyttet inn og også var byggherren). Uteparkeringen har INGEN ladeplasser og det foreligger ingen planer om å sette opp slike muligheter der.

Ergo skal jeg noe særlig mer enn til og fra jobb og et par småærender innom butikker så må jeg innom en hurtiglader i Oslo/Omegn etter jobb i rushtrafikk. Per nå har jeg 3-4 muligheter innom noen km rekkevidde, men vi er ganske så mange elbilister som deler tilgangen til disse.

Oddmund

Ganske sikker på at Kiwi på sikt vil tjena på dette. Litt spent på kva prisen blir etter at 2014 er sluttt...
Sjølv har eg parkert ved kinoen på Bryne, spasert bort til Spar (2min), og handla der mens bilen blir lada. Genialt. 8)
Leaf Tekna, blå, kjøpt mars 2014
Bryne, Rogaland

TorC

Er det avgjort hvor disse laderne skal plasseres? Eller er det mulighet til sende inn forslag?

Hadde KIWI (eller andre butikker) tilbudt en vanlig stikk ville det vært butikken jeg handlet i. Da hadde jeg fått inn den ekstra kwt, og ville nok brukt ørlite lengre tid i butikken, og neppe irritert meg over lang kø og ansatte som må "spørre sjefen" for å vite hvor paprikaen kommer fra... (for jeg vil ikke kjøpe paprika fra et visst "hellig land").
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA