Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frastjålet egenmerket skjøtestykke i Industrigata i Oslo

Startet av Quattro, søndag 30. mars 2014, klokken 21:34

« forrige - neste »

Quattro

Fredag kveld observerte jeg på App at lading hadde stoppet, gikk ut for å sjekke. Årsaken var at skjøtestykke var borte. Rimelig oppgitt var jeg da og lørdagsplanene måtte endres. I dag var jeg forbi ladestasjonen og der sto en Model S og ladet med mitt skjøtestykke, jeg stjal det tilbake og kjørte videre.

I ettertid har jeg funnet ut at bilen er eid av et lite firma i Kristiansand. Jeg har snakket med politiet og kommer sannsynligvis til å anmelde forholdet. Jeg kontakter også elbilforeningen og hører hva de kan bistå med. Vurderer også å ringe firmaet og informere om saken og at jeg følger opp mot politi og elbilforeningen, i tillegg vil jeg vurdere post av bilde av bil med regnr og navn på firmaet her, på Facebook og google+.  Dette er en viktig prinsippsak for meg, tyveri er ikke akseptabelt.

Hva syntes forumet?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Hyperstress

Ikke det at det spiller så stor rolle, men er det et Tesla adapter, eller en typisk clas ohlson forlenger som en bruker for å få ladet fra offentlige stolper med schuko?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

janmb

Jeg ville definitivt anmeldt det ja.

Håper du tok bilder av synderen før du tok tilbake det som er ditt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

RaBalder

Heng dem ut med bilde av bil og regnummer.
Og hva du fant ut om bilen og eier.

Men vær sikker på at det du legger ut er korrekt.

laumb

Uthenging er ufint. Tenk om det var du og din familie som ble eksponert i et uheldig øyeblikk.

Anmeld forholdet og kryss fingrene for en straff eller påpeknkng. De gjør det helt sikkert ikke igjen.

fredag

Sitat fra: Quattro på søndag 30. mars 2014, klokken 21:34
Hva syntes forumet?

Politiet kommer til å henlegge. Politiet i Oslo henlegger vel det meste, selv når det er kjent gjerningsmann.

Bare legg ut bilde og regnr.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

rene

Sitat fra: laumb på søndag 30. mars 2014, klokken 22:53
Uthenging er ufint. Tenk om det var du og din familie som ble eksponert i et uheldig øyeblikk.

Anmeld forholdet og kryss fingrene for en straff eller påpeknkng. De gjør det helt sikkert ikke igjen.
Jeg er drittlei av at folk slipper gratis unna med slikt vås. Dette er tyveri, og i tillegg stjeler man fra noen andre i "samme leir" som deg.
Strafferammen for noe slikt er i verste fall en liten smekk på hånda (vi snakker faktisk 200 kroner på Clas Ohlson her, noe som hadde vært nasking). Kjør på med uthenging, slutt med overbeskyttelsen av alle. Det er ikke godt nok at de sikkert ikke gjør det igjen. De gjorde det i utgangspunktet, og det skal de svi for.

smukken

Nei uthenging og anmeldelse er tapsprosjekt, tapp ut luften i dekkene på bilen og legg en lapp på vinduet som sier takk for sist.
Da er straffen adekvat :)
BMW i3

Car-El

Enig med Smukken.

"Stjæl" lufta av dekkene og meld ifra (så han/hun/dem inne skader dekk og felger).
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sn0le

Kjipe greier.
La oss si at vedkommende var i ladenød og så sitt snitt til å fikse problemet.
Hadde vel bare vært å sende SMS til 2282 for å finne eier av bilen din, så bruke Gulesider for å få nr'et ditt.
Deretter ringe deg og høre om du var villig til å låne bort adapter.

Å ta seg til rette sånn som ble gjort er i grunn skammelig.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jog

Er du helt sikker på at det var ditt adapter du fant, og ikke en som hadde samme type.   Litt synd om det er en til som har mistet adapteren sin og i tillegg blir hengt ut.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Car-El

Når han skriver "egen merket", så går æ ut fra at han har merket det slik at det framkommer at det er hannes.

Hvis ikke så blir saken litt dum, og spørsmålet hvem som sitter igjen med lang nese litt spennende.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

nofuelno

En slik handling bør få konsekvenser. Hva med utestengelse fra TOCN ?
Er denne person en notorisk forbryter/kleptoman eller ligger det noe annet bak denne desperate handling ?
Burde Tesla opptre mer ansvarlig før de sender en elbilist avgårde med en kladd som ikke kan benyttes i en
helt normal offentlig ladestolpe ? For de som ikke kan lade hjemme eller er på gjennomreise, så er vel dette en viktigere duppeditt enn et blått eller rødt adapter ?
Er det greit å bare henvise kunden til Clas Ohlson som er omtrent kronisk tomme for dette skjøtestykket ?
Vi tok opp problematikken med representant for Clas Ohlson i Sandvika på lørdag og ba de bestille opp et voksent antall slik at de som bestiller slikt på nettet av oss skal slippe å vente i dagesvis på levering.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Quattro

Adapteret hadde jeg laget et intrikat opphengssytem på med strips og skolisse så det finner ikke to slike i hele verden. ClasOhlson til 199,-.

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

akseln

En tanke som slår meg er at det er pussig at tyven ladet med skjøtestykket ditt på akkurat samme ladepunkt dagen etter. Risikoen er jo rimelig stor for at rettmessig eier skulle oppdage dette. Kan det være at noen andre hadde "lånt" ledningen og så plugget det tilbake senere og at det hang på stolpen til dagen etter?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA