Batterileie/finansiering eller dyr garanti??

Startet av Lynet, tirsdag 04. november 2008, klokken 22:06

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Catalyzator på lørdag 08. november 2008, klokken 12:39

Hvem vil kjøpe en bil med evig-1200kr pr mnd regning......


Mange tydeligvis.

Kanskje dette nettopp er et pluss for 2.gangskjøper. Det er nok endel med dårlig erfaring ved brukjøp av Think og PSA som har kjøpt bil til 120 000 + som har oppleved at etter noen få månter må de ut med noe lignende for å kunne kjøre vidre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

#16
Jeg fikk tilsendt beskrivelse på batterileie i går, hvis jeg må skrive under på dette er Think uaktuell for meg.
Jeg må blant annet betale for en årlig kontroll på verksted godkjent av Think!!! Lurer på hva EU sitt gruppeunntak sier til dette?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

Kan ikke du poste den her Lynet så at alle kan få lese?

Man kan se at leasing avtale er godt egnet til bilparker osv. hvor bilen holdes vedlike av verksteder gjennom hele sin liv.

Med 5 års garanti for øvrig vil det ikke være hjemme mekking for det meste.

Minibussen min må ha årlig kontroll men det er mest sikkerhet til passasjerer som er hovedårsak til dette.
Alle biler kontrolleres hvert år i England så det er ikke noe biggy for meg.

Håper på at de kontrollerer alt med bilsikkerhet å gjøre i tillegg til bare batterikontroll.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#18
Sitat fra: Catalyzator på lørdag 08. november 2008, klokken 12:39

Hvem vil kjøpe en bil med evig-1200kr pr mnd regning......

Det er tradisjonell tankegang. En gang trodde man at elbil ikke var aktuelt før det tok like kort tid å lade som å fylle flytende drivstoff. I dag har mange innsett at elbilen kan lades mens man sover.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Ken på lørdag 08. november 2008, klokken 21:12
Minibussen min må ha årlig kontroll
Alle kjøretøy over 3500 kg totalvekt skal ha årlig kontroll.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

#20
Sitat fra: Lynet på lørdag 08. november 2008, klokken 19:49
Jeg må blant annet betale for en årlig kontroll på verksted godkjent ab Think!!! Lurer på hva EU sitt gruppeunntak sier til dette?

Sitat fra: Ken på lørdag 08. november 2008, klokken 21:12
Minibussen min må ha årlig kontroll men det er mest sikkerhet til passasjerer som er hovedårsak til dette.
Alle biler kontrolleres hvert år i England så det er ikke noe biggy for meg.

Saken er vel at Think antagelig ikke har anledning til å kreve at det skal gjøres på et verksted de har godkjent. På samme måte som andre ikke kan fraskrive seg garantier dersom service skjer på et annet godkjent verksted enn merkeverkstedet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

Her er avtalen jeg fikk tilsendt, dere kan lese den med små skrift.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Nifst og trist at en skal være nødt til å signere noe slikt for å kunne kjøre en så flott bil.

I mitt kyniske sinn snakker vi om årsavgift på 14000.- + personskadedelen og som ikke kan stoppes dersom en får dårligere økonomi.

I tillegg kan utleier regulere ( les øke ) denne leien på 14 dagers varsel.

Bileeier er ansvarlig for skader på batteri f.eks ved tyveri eller kolisjon, og forpliktet til å dekke ev. reperasjon på batteriet ( Betyr dette krav om kasko i likhet med kaskokravet på andre ting en ikke selv eier )

Elbil fordelene alle snakker om er flyktige, men batterileien består.

Tenk dere den dagen vi igjen må betale bompenger, parkering, og ferger, og på toppen av det hele sliter med ovenforstående straff for å ha valgt miljøvennlig bil.

Hvor i alle dager er normal garanti som følger varen en kjøper.

Hvor er forbrukerinspektørene?

Think bør i anstendighetens navn gi oss muligheten til å kjøpe batteriene. Vi vet hva de koster, og jeg tror ikke folk ville blitt avskremt med en pris på 250k inkl batteriene. ( Og da med 5 års reklamasjonsrett )
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

#23
Sitat fra: Griffel på lørdag 08. november 2008, klokken 22:44


Saken er vel at Think antagelig ikke har anledning til å kreve at det skal gjøres på et verksted de har godkjent. På samme måte som andre ikke kan fraskrive seg garantier dersom service skjer på et annet godkjent verksted enn merkeverkstedet.

Det er snakk om de kan kreve årlig service på batteripakke, men ikke nødvendigvis. Minst en gang i året sier de, på leietakers regning.
Finnes det andre verksteder som kan utføre kontroll av disse ?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Fikk beskjed fra Think i dag om at det vil komme en ny endret kontrakt.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mykle

Det skulle vært åpnet for flere leverandører av baterileie/salg slik at det kunne oppstått en viss konkurranse på pris om denne leveransen. I prinsippet kan kan en vel med kjøpsloven i hånd si opp en denne avtalen, skru ut batteriene og levere de tilbake og få kjøpt inn/leid fra noen andre. Tror ikke det i norge kan inngåes forbrukerkontrakter uten oppsigelses mulighet.

Vel, jeg har nå bestilt og Think endrer jo kontrakter og vilkår hurtigere en de produserer biler for tiden! Vi får se hva de lander på !

ilmarw

Lurer på hvilken endring det er snakk om, og hva som satte den i gang.

ilmar
Polestar i bestilling

hens

"Fikk beskjed fra Think i dag om at det vil komme en ny endret kontrakt....."

Kanskje noen på Think har vært og snust på forumet vårt?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Boogie

Er det andre enn meg som har problemer med å laste ned "Think batterileie, små skrift!!!.pdf"?

Jeg får bare en fil med uleselig skrift.
Lynet, kan du eventuelt sende den til meg?
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

cra

Jeg får også beskjed om at det er noe galt med fila. Mulig det skyldes "å" i filnavnet, men det burde ikke være årsaken.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA