Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Møllerlading ?

Startet av cyber, søndag 30. mars 2014, klokken 12:17

« forrige - neste »

cyber

Man kan forvente at Volkswagens elektriske biler blir en suksess i Norge.  :D

Møllersystemet med egeneide og privateide forhandlere dekker stort sett Norge - kan vi forvente at det tilbys lading hos alle VW-forhandlere ?  Har Møller gitt noen signaler om eventuelle hurtigladere ved anleggene ?

odahle

Jeg vet at det allerede henger ladere utenfor både Møller Bil Stavanger og Haugesund. Men om disse kan brukes av kundene året rundt er jeg usikker på. Men muligheten burde jo absolutt være tilstede. Jeg tror dette er snakk om vanlig 16A, altså ikke hurtiglading.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

thomanie

Mulighet for hurtiglading hos VW-forhandlere hadde virkelig vært noe ...

FWIW,
Møller Trondheim har (i allefall) to 16A "wallbox" ladere på ytterveggen sin - som det henger 2 E-Up! demobiler på.
Orkdal Bil har også 16A lader til demobil(er) - ukjent plassering og antall.

Eksisterende ladere vil jeg tro er nok forbeholt demobiler. Og hvem gidder sitte utenfor forhandler og vente i 8t, med mindre du jobber eller bor i gangavstand?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

torgrand

Både Gumpens Auto Vest i Kristiansand og Gromstad Auto i Arendal påstår at de skal etablere hurtiglader i løpet av året....

Er vel optimistik å håpe at dette er på plass før Golfen min med varmepumpe kommer...

mvh
Torgrim

Lanber

Selv på Tesla sine superladere gidder jeg ikke stå lengre enn høyst nødvendig. Der får jeg 100 kw pr time, altså en timepris på å vente deretter. 

Tipper Møller ikke kommer til å bli sprunget ned uansett hva de tilbyr av lading gratis.

Bawler

Sitat fra: odahle på tirsdag 01. april 2014, klokken 09:32
Jeg vet at det allerede henger ladere utenfor både Møller Bil Stavanger og Haugesund. Men om disse kan brukes av kundene året rundt er jeg usikker på. Men muligheten burde jo absolutt være tilstede. Jeg tror dette er snakk om vanlig 16A, altså ikke hurtiglading.

Snakket med selger i Haugesund på mandag, når jeg  bestilte min og spurte om de laderene de hadde var tilgjengelig til alle. Han sa de skulle bygge ut litt flere ladere og at de måtte ha iallefall èn hurtiglader sånn tilfelle servicer osv. Men kom sikkert til å ha flere etter behov.

Hva de kommer frem til til slutt kan man ikke være helt sikre på. Men han sa at de ikke skulle være betalbare.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr


emil

Sitat fra: Doleo på mandag 19. mai 2014, klokken 18:24
Står litt mer info her.
http://www.dinside.no/928730/vw-tar-en-tesla

Er jo flere Nissan forhandlere som har CHAdeMO hurtiglader uten at de kaller det for å "Ta en Tesla"...

Sitat
Felles for alle laderne er at det er kunden selv som må betale for strømmen. Hvorvidt dette må gjøres inne i butikken, og at man dermed blir avhengig av åpningstidene, er ikke kjent.

Vil de nekte f.eks i3 å lade på disse laderne?

shb

Har en E-golf i bestilling.  Selgeren sa det er Fortum som skal drifte de. Så det er ikke å ta en Tesla. Da hadde de vert gratis.  Men det er 2 i Åsane som er 16A som Tesla kan lade på. Prøvde den på Nesttun mens jeg skrev kontrakt på golfen. Som en test med avtale med selgeren. De er ment til service biler og demo biler.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA