Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Roadtrip / pappaperm til Spania

Startet av hhartes, lørdag 29. mars 2014, klokken 18:33

« forrige - neste »

hhartes

Takk Henrik og Go-Carter. Morsomt å få gode tilbakemeldinger! Det gir fin inspirasjon.

Traff den største Tesla-entusiasten i Spania her i dag og skal treffe han igjen i morgen. Han har vel mer eller mindre egenhendig sørget for at det nå finnes et nettverk av 22 kW ladestasjoner på hoteller rundt omkring i landet. Hadde jeg skjønt hvor viktig kontakt han var mens jeg drev planleggingen, ville jeg ha unngått episodene i siste blogg-innlegg. Men på en annen side så ville jo bloggen blitt en del kjedeligere da :-) Anyway: hvis andre skal på kjøretur i Spania, så er det bare å google Dream & Drive. Mark bistår dere gjerne under veis. Inntil trøkket blir for stort, gjør han det også uten å ta betaling.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

hhartes

Vi har nå kjørt fra helt sør i Spania til helt i nord og truffet flere av de viktigste personene innen elbil-miljøet i landet. Det har også vanket spesialbehandling hist og her på grunn av at vi kjører så flott bil:-) Mer om alt dette finner dere her: http://hharboo.wordpress.com/
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

hhartes

Nå ligger det et par nye kapittel ute på bloggen min. Oppholdet i Spania er over for denne gang og vi har forflyttet oss til Frankrike. Siden sist har vi fått bulket vår kjære Tesla litt og pratet på et elbil-event i Madrid. Mer om dette kan dere lese her:

http://hharboo.wordpress.com/2014/07/09/snipp-snapp-snute-espana-eventyret-er-ute/
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Amoss

Sitat fra: hhartes på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:29
... og pratet på et elbil-event i Madrid.

I fra foredraget ditt (
https://www.youtube.com/watch?v=GYcca4I2iNg @ 21:15 )
Sitat... but no fossil cars have ever been made there ...

Du glemmer Troll! ;)
http://no.wikipedia.org/wiki/Troll_%28bil%29
SitatDermed gikk selskapet konkurs tidlig i 1958, med kun fem fullførte eksemplarer av Troll.
Model S 85D

Jejl

Sitat fra: hhartes på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:29
Nå ligger det et par nye kapittel ute på bloggen min. Oppholdet i Spania er over for denne gang og vi har forflyttet oss til Frankrike. Siden sist har vi fått bulket vår kjære Tesla litt og pratet på et elbil-event i Madrid. Mer om dette kan dere lese her:

http://hharboo.wordpress.com/2014/07/09/snipp-snapp-snute-espana-eventyret-er-ute/
Du skal lete lenge for å finne en spansk bil uten bulker å riper. Hvis de ikke får plass der de har tenkt å parkere er det flere som flytter på bilene ved å kjøre inn i støtfangerne.

Muffinman

Prøv gjerne og gå langs en gate og tell biler. Tell så antall biler uten skader. Jeg har gjort dette flere ganger, og som regel er alle skadet, de fleste både foran, bak og på minst en side.

Biler har ingen verdi for den jevne spanjol.

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. juli 2014, klokken 13:52
Prøv gjerne og gå langs en gate og tell biler. Tell så antall biler uten skader. Jeg har gjort dette flere ganger, og som regel er alle skadet, de fleste både foran, bak og på minst en side.

Biler har ingen verdi for den jevne spanjol.

En tidligere studiekamerat, fra Spania, hadde kjøpt seg en splitter ny Seat. Han fikk sin første bulk før han hadde kjørt 5 meter...

hhartes

Amoss:

jeg hadde ikke glemt Troll. Den kom aldri lenger enn prototype-stadiet og er en sterkt overdrevet sak i norsk historie (kilde: elbil på norsk).
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Amoss

Sitat fra: hhartes på fredag 11. juli 2014, klokken 19:28
Amoss:

jeg hadde ikke glemt Troll. Den kom aldri lenger enn prototype-stadiet og er en sterkt overdrevet sak i norsk historie (kilde: elbil på norsk).

Helt sant det du sier, men like fullt ble det produsert 5 fossile Troll ;)
Model S 85D

sven erik

jeg har selv kjørt i miev ned 3 år på rad  å alle har spurt om dette men
faktisk holder spanjolene avstand til norske biler   ikke fått en bulk  som politiet sa spanjolene er redde for språket  og  for norske forsikringselskap  som nesten bestandig gir  spanjolen skyklden
å en ser det på kjøringen  de kjører mer forsiktig  og tuter ikke når du er norsk men lei deg en bil med spanske skilt  ja da kjører de som tullinger runt deg 
har sett det flere ganger 

Muffinman

Du er faktisk inne på noe der. Jeg har kjørt en god del bil på spanske skilter, og ved et par anledninger norske.

Når jeg tenker etter var det en forskjell.

sven erik

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. juli 2014, klokken 08:55
Du er faktisk inne på noe der. Jeg har kjørt en god del bil på spanske skilter, og ved et par anledninger norske.

Når jeg tenker etter var det en forskjell.

ja det er stor forskjell  om du kjører ned i gjen med norske så legg merke til hva som skjer  avstand når de parkerer  og hvordan de kjører i forhold til deg  og ikke  mist tuting   om du kjører feil eller  er litt frekk

jeg har merket det siklig da jeg hadde norsk bil først  i en måned så hadde spansk leie bil i 2  så fort en kjørte spansk  så hvar de ville 
og elbiler holde  de mer avstand fra om de forstår det er elbil  for de kan være falig og elbil har rare skilt  og det er omtrent bare gvardias som stopper deg om det er noe da politiet ellers ikke  er gode på verken  nork eller engelk 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA