Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Roadtrip / pappaperm til Spania

Startet av hhartes, lørdag 29. mars 2014, klokken 18:33

« forrige - neste »

hhartes

Den store reisen har startet for vår del. 4 måneder på tur i Sør-Europa med en liten baby og en stor baby (TMS). Fortsatt i Norge, men 1. april setter vi oss på danskeferja. Hvis noen er interessert i følge oss, har jeg startet en blogg: hharboo.wordpress.com. Den er mest myntet på familie og venner, men det vil også komme en del praktisk Tesla-erfaring inni mellom. Dagens post handler utelukkende om bil - om forberedelsene vi har gjort.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

rene

Spennende! Hvor kommer de sorte posene med oransje detaljer til å lagre skjøteledninger fra?

glemmestad

God tur!! Vurderer selv en tur nedover på kontinentet så snart bilen er levert (ca. Juli), så tar gjerne så mye informasjon som mulig om hvordan det går. Virker som om det er fler og fler som tenker bilferie i Tesla nedover i Europa i løpet av sommeren, så det er nok fler som vil sette pris på denne førstehåndsinformasjonen!

PS: Bedre dokumentasjon på hvorfor det er smart av Tesla å bygge ut egne ladestasjoner som er pålitelige, raske, og like i hele Europa, kan man se lenge etter! :) For et virrvarr av kort, kabler, adaptere, og lokaliseringsproblem.

hhartes

Sitat fra: rene på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:20
Spennende! Hvor kommer de sorte posene med oransje detaljer til å lagre skjøteledninger fra?
Dette er bagene som mine clack@go kjettinger vanligvis ligger i. Passet helt perfekt til dette formålet.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

fredag

Sitat fra: hhartes på lørdag 29. mars 2014, klokken 18:33
Den store reisen har startet for vår del. 4 måneder på tur i Sør-Europa med en liten baby og en stor baby (TMS). Fortsatt i Norge, men 1. april setter vi oss på danskeferja. Hvis noen er interessert i følge oss, har jeg startet en blogg: hharboo.wordpress.com. Den er mest myntet på familie og venner, men det vil også komme en del praktisk Tesla-erfaring inni mellom. Dagens post handler utelukkende om bil - om forberedelsene vi har gjort.

Kult. Hold oss oppdatert.

Droppet du Type3C-kabler?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

hhartes

Jeg droppet den kabelen ja. Fant ut at jeg har brukt nok penger og plass på ladeutstyr. Har kontroll på ruten nedover, og når vi er i Frankrike i juli får vi enten finne andre måter eller ligge mer i ro ved bassenget:-)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Oreo

Høres bra ut. Lykke til på turen. Kjempefint at du deler dine erfaringer og kunnskap  ;D
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

AndersinOslo

Naboen fortalte at han hadde sett en Tesla stå parkert i Calahonda på tirsdag. Han var imponert over rekkevidden...
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Teslanewbie

Sitat fra: AndersinOslo på torsdag 17. april 2014, klokken 06:07
Naboen fortalte at han hadde sett en Tesla stå parkert i Calahonda på tirsdag. Han var imponert over rekkevidden...

Regner med at den hadde norske skilter da er det imponerende.. Ikke like imponerande med spanske skilter :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hhartes

I dag har jeg lagt ut et nytt innlegg i kategorien elbil https://hharboo.wordpress.com/2014/04/17/a-kjore-til-et-elbil-u-land/. Der nevner jeg at jeg ladet hos en norsk Tesla-eier utenfor Marbella (12 kW). Regner med det er samme bil som dere nevner her. En hvit performance. Dessverre betyr dette at jeg ikke lenger, med god samvittighet, kan hevde  å være den første som har kjørt fra Norge til Spania i en TMS ;)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Øyvind.h

Spennende og bra bloggpost :) Gleder meg til fortsettelsen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vonar

Leste blogginnlegget ditt i dag. Kjempespennende! Takk for at du/dere deler av erfaringer dere gjør dere underveis. Gleder meg til neste :-)
Oslo

hhartes

Bloggen min er nå oppdatert. Denne gangen handler det om kjøreturen fra Sveits og nedover mot Andalucia. Ladelogistikken er en smule vanskeligere der enda, for å si det sånn, men den er i ferd med å bedres kraftig. I dag skal jeg forresten møte en av 2-3 Tesla-eiere i Spania. Det er han som går i bresjen for å få installert trefaselading på strategiske plasser i landet, gjennom firmaet sitt Dream & Drive. Kan bli et spennende møte og nyttig stoff for andre som tenker på en kjøretur hitover.

http://hharboo.wordpress.com/
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

hookmaker

Fantastisk blog dere har der!!! Super fortelling og fine bilder. Den lille Sonja er bare SÅ FIN - bildene med syltetøys fingrene på hotelsengen er til 6 stjerner!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Henrik - Danmark

Go-carter

Leste igjennom bloggen i dag, veldig bra! Gleder meg til å lese fortsettelsen :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA