Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Intense vs instyle+

Startet av tomrh, lørdag 29. mars 2014, klokken 09:41

« forrige - neste »

Fonnis

 :) :D ;D 8) Gleder meg som en unge!! Skal bli helt nerd og lære hvordan kjøre mest mulig økonomisk, føre forbrukslogg og greier. Finne ut små triks i hverdagen for å holde ICE mest mulig unna. Her skal det spares penger og miljø!!  ;D ;D :D

bluefox

Glem forbruk! Glem ICE!
Bare kjør, og nyt stille, behagelig og sprek fremdrift.
Bilen styrer dette så mye bedre enn det du klarer selv. Det er ikke lenge ICE går alikevel, og du hører jo ikke stort til den!
Det som imidlertid er både lurt og ikke minst behagelig er å hjelpe til ved å starte turen med deilig forvarmet bil.

hottentott33

Jeg handlet meg en brukt Mitusbishi Outlander Instyle for 2 år siden. Riktignok ikke hybrid, men blir allikevel en grei sammenligning, da en får innblikk i hvordan den vanlige bruktbilkjøpende mannen i gata tenker  ::)  ;) Da jeg handlet bilen så var jeg veldig klar på at utstyret i Instyle var noe jeg ville ha, særlig skinn (små unger i hus) og keyless (usedvanlig praktisk) og Rockford Fosgate stod høyt på ønskelisten. Det endte vel sånn sett opp med at jeg kanskje betalte mer for dette enn det kostet da bilen var ny (verditap tatt i betraktning) sammenlignet med Invite og Intense til salgs på nevnte tidspunkt.
Så mitt synspunkt er at en helt klart bør velge Instyle, da bilen blir mye mer lettsolgt og en kan forlange en høyere salgspris, spesielt fordi en topputstyrt Outlander skiller forholdsvis lite i pris når den selges ny fremfor lavere nivåer.
Jeg bestilte også forøvrig min første splitternye bil for en måned siden, og da valgte jeg alt som finnes, nettopp fordi det koster relativt lite i forhold til totalprisen (var sånn sett bare ca 10 valg til ca 2000,- i snitt per valg, i tillegg til skinn til ca 14.000,-) og jeg syntes det ville vært dumt å ikke velge alt. Nå er nok ikke bruktverdien til en e-Golf ekstremt god i utgangspunktet, så da vil nok utstyrsnivået bli mer avgjørende enn andre biler. Jeg tenker også at på en brukt hybrid-Outlander, så vil utstyrsnivå også ha endel å si om noen år, for hvem vet hvordan markedet ser ut for hybrider og el.biler om f.eks. 5 år.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Finfyr

For oss skilte det 48 000,- i forskjell når vi bestilte. Det mener jeg er ganske mye for skinnseter, gps, bedre lyd og justering av sete. Mulig jeg får igjen mer om fem år, men klarer ikke helt å se den utfordringen idag.

Håper vi ikke angrer oss når bilen kommer...


RuneHa

Det eg saknar mest på Intense er at det manglar ein brukbar køyrecomputer. Faktisk var både Passat 2001 og Skoda Fabia 2000 mod. langt betre utstyrt enn PHEV 2015 slik. Litt rart å skulle samle på besinrekningar og føre køyrebok for å halde oversikt over snittforbruk over tid i 2015. Har forstått det slik at Instyle + har ein vanleg moderne køyrecomputer? Håper at produsenten har gjort noe med dette på den nye 2016 versjonen..

vtk

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en brukt Outlander Phev, men har ikke helt bestemt meg for hvilken modell og utgave. Etter å ha saumfart internett sliter jeg fortsatt med at jeg ikke har helt oversikt over forskjellene mellom de forskjellige utgavene.
Hadde noen med oversikt orket å liste opp hva som er forskjellen mellom Instyle+ , Intense+ (og Intense)? Jeg lurer på hva forskjellene i utstyrversjonene er både for 2014-2015 utgaven og for 2015-2016(facelift)-utgaven.

espenri

Du finner prislister og utstyrslister for alle årsmodeller på nett. Det er forskjell på før og etter facelift.

Pass også på at endel bruktimporterte biler reklameres som Instyle+ mens de i realiteten har veldig avvikende utstyr.

Instyle+ på 2015-2016 manglet bare Rockford Fosgate anlegg og skinnseter fra toppakken.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

vtk

Sitat fra: espenri på mandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Du finner prislister og utstyrslister for alle årsmodeller på nett. Det er forskjell på før og etter facelift.

Pass også på at endel bruktimporterte biler reklameres som Instyle+ mens de i realiteten har veldig avvikende utstyr.

Instyle+ på 2015-2016 manglet bare Rockford Fosgate anlegg og skinnseter fra toppakken.

Perfekt om dette finnes på nett, men jeg sliter med å finne det. Du har ikke tilfeldigvis en link?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA