Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Titanium underbody shield

Startet av turbolurbo, fredag 28. mars 2014, klokken 12:29

« forrige - neste »

turbolurbo

Ser ut til at Tesla tar ekstra grep for beskyttelse av batteriet :D

https://medium.com/p/544f35965a0d

Gratis retrofit for de som måtte ønske.
2019 TM3P

dundun

Dæven, dette blir dyrt for dem! Det er åpenbart at Musk er seriøs om at han er i dette for the long run, for neste kvartal blir ikke spesielt lønnsomt tror jeg.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Muffinman


dundun

Tipper det veier noen kilo, men ikke mange. Står i artikkelen at man mister 0.1% range (500 meter).
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

BMW850

#4
Utrolig bra!  :o Titanium er ikke billig så Tesla tar virkelig dette på alvor!

Klart jeg tar imot dette :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

bb

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 12:40
Hva betyr dette i forhold til vekt?
Det står at range reduseres med 0,1 %. Dette tyder vel på at den ikke kan veie så altfor mye.

Jeg har allerede skrapet borti bunnen to ganger og kjørt over en isklump en gang. Og til sommeren skal jeg kjøre på Nürburgring. Der kan det enkelte steder være ganske humpete. Jeg vil nok aldri kjørt bilen på low der. Men på normal er jeg også skeptisk til å kjøre altfor fort enkelte steder. Så et slikt skjold hadde i grunnen vært fint for meg :)

Shield equipped. Defense +10 :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

glemmestad

#6
Dette er dagens beste:

"We believe these changes will also help prevent a fire resulting from an extremely high speed impact that tears the wheels off the car, like the other Model S impact fire, which occurred last year in Mexico. This happened after the vehicle impacted a roundabout at 110 mph, shearing off 15 feet of concrete curbwall and tearing off the left front wheel, then smashing through an eight foot tall buttressed concrete wall on the other side of the road and tearing off the right front wheel, before crashing into a tree. The driver stepped out and walked away with no permanent injuries and a fire, again limited to the front section of the vehicle, started several minutes later. The underbody shields will help prevent a fire even in such a scenario."

Tror vel vi kan fastslå at Tesla Model S er en relativt trygg bil! Men til og med denne ekstreme kollisjonen vil bli håndtert av den nye fiksen.

Aksjekursen kommer nok gå till å gå som en jojo i dag, og forventer vel at de amerikanske mediene nå begynner å kjøre på med at Tesla kjører en frivillig "recall" som koster flesk!

Men kudos til Musk som tenker kvalitet!

BMW850

Dersom dette medfører riktighet da. Underlig at det ikke står noe på Teslamotors.com  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TeslaK

Noe av det beste med Tesla er at de har en CEO som er ingeniør med skikkelig peiling og at målet ikke er å tjene mest mulig.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Cirion

Liker hvordan plastikk festeklipset daler ned i sakte film...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Espen Hugaas Andersen

Linken ble publisert på Tesla's twitter-konto, så den er nok legitim.

Dette er veldig bra. Det fjerner en usikkerhet som jeg har hatt rundt det å bestille med luftfjæring, og jeg vil tro dette vil ha en god effekt på aksjekursen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TRM

Til info så er alle biler produsert fra og med 6.mars utstyrt med denne beskyttelsen.

"Starting with vehicle bodies manufactured as of March 6, all cars have been outfitted with a triple underbody shield. Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service."

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Cobos

Så det Tesla sier er at ingen bør miste girkassa når de ligger foran en Model S, for da kan de plukke opp deler de neste 2 kilometerene... Hva er den tanken jeg mener bilen gjør med den stakkers betongklossen eller girkassa?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OddB

Fantastisk respons på et , i praksis, marginalt problem. Her viser ingeniøren og forretningsmannen Musk hva han er laget av.
De har analysert problemet og funnet en løsning som ligger i "overkill"-klassen. Han ser at gevinsten av å legge brann- og eksplosjonsstemplet bilen har fått i pressen dødt er større enn prisen på titaniumsskjoldene.
Tesla kjemper en overlevelseskamp i USA mot mektige makter. Slike hendige uhell som dette blir , ikke tilfeldig, blåst helt ut av proporsjoner. I tillegg blir de motarbeidet av politikere som er i lomma på de mektige bilforhandlerne.  Det er i manges interesse at Tesla ikke lykkes, men jeg er helt overbevist om at Elon står stormen av.
Bare bekrefter at valget av ny bil var et godt valg :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA