Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Verksted for TMS

Startet av Cato76, torsdag 27. mars 2014, klokken 15:32

« forrige - neste »

Cato76

Alle som har vært uheldige med sin Tesla kjenner til Drammen Karrosseri verksted. Men dersom man får en liten stripe i lakken, eller trenger små reperasjoner, så tenkte jeg å opprette denne siden hvor vi kan legge inn erfaringer vi har med andre verksteder.

Anbefaling Star Bil - Skien
Jeg fikk selv en liten skade i høyre forskjerm hvor jeg måtte får bilen inn til lakkering. Valget var enten å bruke en feriedag på å levere/hente i Drammen, eller å ta sjangsen på et lokalt verksted.
Jeg forhørte meg om forskjellige verksteder i Grenland. To av verkstedene (små lakkeringsverksteder) turde ikke å ta inn bilen, da de ikke hadde kjennskap til Tesla.
Jeg forhørte meg til slutt hos Star Bil (SjekkPunkt) i Skien som ga et godt inntrykk, og jeg ga dem oppdraget.

Leverte bilen på tirsdag morgen (25/3) og fikk en forholdsvis ny VW Passat som lånebil (selv om jeg kun hadde 350kr pr døgn i dekning av forsikringsselskapet). Fikk telefon i 10 tiden i dag (27/3) om at bilen var klar for henting.
Jeg reiste og hentet i lunsjpausen, og ble positivt overasket. Bilen var vasket både innvendig og utvendig, og mekanikeren ga en god gjennomgang på hva som var gjort!

Han kunne også fortelle meg at Star Bil hadde vært i kontakt med Tesla, og ønsker å bygge opp kompetanse rundt bilen slik at de kan ta inn flere biler for reperasjon.

Selv så kan jeg trygt anbefale dem  :D

http://www.sjekkpunkt.no/v/?verksted=starbil&side=hjem
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jayhawks

Fant ut den harde veien hvor mye skjermene til Teslaen stikker ut, jeg også. Ble en liten bulk og et par riper i hjulbuen. Kan jeg spørre deg hvor mye reparasjonen din kostet? Greit med en benchmark når jeg nå har forespurt Drammen Karrosseri.  :)
Grå S85, grå napa, pano,
Finalized: 7/11, In Transit: 18/2, Leveringsdato 30/3

Cato76

Sitat fra: Jayhawks på onsdag 14. mai 2014, klokken 11:13
Fant ut den harde veien hvor mye skjermene til Teslaen stikker ut, jeg også. Ble en liten bulk og et par riper i hjulbuen. Kan jeg spørre deg hvor mye reparasjonen din kostet? Greit med en benchmark når jeg nå har forespurt Drammen Karrosseri.  :)

For meg kostet skaden 0,-  :)
Da dette var en forsikringssak, og andrepartens selskap dekket skadene, så har jeg ikke brydd meg om hva dette til slutt kostet. Men jeg fikk et estimat på ca 12.000,- før jeg leverte den inn på verkstedet. Dette inkluderte demontering/montering, fiks av fanger, lakkering og en stk ny Polar 20" felg. 
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA