Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Combo 2 ladere / påstander fra meg / har noen andre erfaringer ?

Startet av nien, torsdag 27. mars 2014, klokken 11:09

« forrige - neste »

nien

Påstand fra meg:

Fortum vet ikke om Combo 2 laderne sine virker eller ikke !

Det finnes ingen måte og på forhånd vite om en Combo 2 lader virker eller ikke virker !

Har noen noen gang opplevd at det hjelper å ringe Fortum når det ikke virker / altså om det finnes mulighet for fjernresetting av en Combo 2 lader ?

Og:

Vet noen hvem som feilretter for Fortum / er det Fortum ansatte eller er rep av ladere outsourced til en eller annen elektriker ?

Må si at det begynner å lukte rimelig svidd av samtlige aktører i ladebransjen - disse gutta har fått penger men kan jo ikke levere ladetjenester stabilt - Det øses ut elbiler, men nå begynner det å bli et problem å holde kunden fornøyd. Kunden opplever at det i praksis ikke finnes Combo 2 ladere som virker i Oslo området. Jeg vet ikke hvor mange biler med Combo 2 teknikk som er utlevert, men eks e-Golf vil ankomme om en måneds tid, og det er en bil som har vært Norges mest solgte i lang tid. BMW utleverer alt de kan få tak av I3... Det må nærme seg et par tusen biler samlet vil jeg tro.

Kanskje Nissan sitt opplegg med ladere som de har kontroll med selv var & er NØDVENDIG for å få dette til å virke... Er det noen fra Nissan her som kan dele sine erfaringer om drift av ladestasjoner ?

breitling

Sitat fra: nien på torsdag 27. mars 2014, klokken 11:09
Vet noen hvem som feilretter for Fortum / er det Fortum ansatte eller er rep av ladere outsourced til en eller annen elektriker ?

Ikke egne ansatte. Jeg møt en kar på Gardermoen McDonalds lader etter at jeg meldte om feil på hurtiglader. Han jobber for Forum og server deres ladere på Østlandet (tror jeg). Det er han som kjører elektrisk Volvo.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA