Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5-dørs P106 2000 snart til salgs

Startet av HHF, torsdag 08. mars 2007, klokken 13:04

« forrige - neste »

HHF

Har stått på ventelisten til import-Thinker i lang tid og plutselig ble det min tur! Har grublet en stund og lurt på om jeg skulle bytte, men etter god informasjon fra forum-folk her, så prøver jeg en norskprodusert doning. Dette på tross av at jeg mister noen seteplasser og den gode webastoen. Men når jeg gjør opp antall turer med flere enn to i bilen, blir det så få at det får gå ...

Bilen vil selges ganske snart (litt leveringstid på Think'en), så jeg tenkte jeg skulle legge ut et varsel om det her om noen er interesserte. Skal sette inn annonse på Finn.no senere også.

Korte stikkort - nettopp byttet til ny motor med 2 års garanti. "Ny type" batterier er satt inn av forrige eier og helt ny pakke bak satt inn høst 2005. Kretskort til webasto nettopp byttet. Fine sommer- og vinterhjul. Kjørt ca 45.000km. Årsmodell er 2000 mener jeg (skal sjekke opp dette for det har jeg faktisk glemt).
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Høres ut som risikosport å selge en såpass oppegående bil, mot en Think. Mitt inntrykk er at PSA er mer driftsikre en Th!nk, til tross for at Think er mer Teknisk avanserte. Eller kanskje nettop derfor. :-\
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

Hmm - nå gjør du meg plutselig usikker igjen, jeg som hadde klart å overbevise meg selv om at dette var lurt.   :-\

Har imidlertid vært litt fortvilet over både batteriskift, webastokrøll og motorbytte, så jeg tenkte at det var minst like mye tull med disse bilene, men når det er sagt, så har jeg vel snart byttet alt som kan gå galt ...

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Sitat fra: HHF på torsdag 08. mars 2007, klokken 13:16
når det er sagt, så har jeg vel snart byttet alt som kan gå galt ...

Tenk over denne setningen. Har du lyst å risikere samme historien med en ny bil, eller nyte godt av alt arbeidet du har lagt i din gamle? ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

Hehe - skjønner jo det. Men det er noe ved din setning også som trigger litt, nemlig ordene "ny bil". Det er jo snakk om en Think som har gått drøye 5000 km. Burde vel være rimelig grei etter at de har sjekka batterier osv den?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Skulle tro at etter 5000 km er alt i sjønneste orden. Og med ny software burde faller mine bekymringer vekk.  :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

Godt - da er jeg på glid igjen, bortsett fra ny software - er det standard på 2001 think eller noe de må gjøre først?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

El rayo

#7
Minner bare om at vekselstrømsmotoren i Th!nk er vedlikeholdsfri og vannkjølt. Sørg for å bytte vannpumpa, som også sørger for sirkulasjon av kjølevann til batteriene, motorstyringa og DC/DC converteren (akkurat som  på P106) annet hvert år. Chassiet (understellet) er hentet fra P106/Saxo så det er likt. Med Th!nk slipper man lekkasje på servostyringa for det har den ikke. Så jeg skjønner ikke at du kan hevde at Th!nk er mer teknisk avansert, Elektrolux. Mer knotete å skru på, ja, fordi Th!nk ikke har motorpanser til å åpne, man må skru ut 8 skruer og ta av hele fronten (enmannsjobb).

På 3 1/2 år har jeg byttet 1 stk vannpumpe, 1 stk 12 V servicebatteri, 4 stk hjulkapsler, 3 stk lyspærer, 1 stk vindusviskerblad. Og tatt batteriservice/vannfylling som P106 også trenger.

Karosseriet på Th!nk er plast som ikke får bulker eller ruster.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Jeg tenker elektrisk mer avansert. Med AC motor, Siemens styring. og ikke minst en isolasjonsfeilmåler som stopper bilen leeeenge før det egentlig er farlig, og som PSA ikke engang har brydd seg med å ha. ( D.v.s. de har på motoren, men ikke på batteriet)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EL CAR LØS

Sitat fra: HHF på torsdag 08. mars 2007, klokken 13:16
Har imidlertid vært litt fortvilet over både batteriskift, webastokrøll og motorbytte, så jeg tenkte at det var minst like mye tull med disse bilene, men når det er sagt, så har jeg vel snart byttet alt som kan gå galt ...
Jeg forstår meget godt fortvilelse din og hos mange andre, men dette for det meste skyldes at enkelte "useriøse" verksteder ikke gjør jobben sin eller rett og slett "lurer" kundene sine.

La oss se på Webasto"krøllen":
De mest kjent feil med webasto er at den slutte å varmer opp, selv om man høre at den starter osv.
*Dette skyldes, når vi setter bilen på lading mens webasto går, da får kontrollen en spennings økning ved oppsart av ladning, dette høre man ved at webasto lager en "Vosjsssssss" lyd, noe som etterhvert slitter på transistoren og den gis seg.

Verkstedet sier da at kontroll krektskort må byttes og dette koster ofte 3 tusen kr. >:(
Men de sier ikke at den blir reparert senere og solgt om igjen  ;D og kansje tom uten "MOMS" ;)

Alt som trengs til å reparere kontroll kortet er som "ofte" en liten "Transistor/Power Switch" - BTS141, som ikke koster mer enn ca. 101 kr hos Farnell in One:
http://no.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=743460&N=0
Jobben kan utføres i løpet av noe minutter med loding og montasje tilbake på webasto.  ;D

Dette gjelder for både Webasto kontroller, batteri ladere, konvertere, etc...

Bildet av kontrolleren:





EL CAR LØS

Fikk ikke lagt inn alle bildeene og dokumentasjon ;):


HHF

Vil helst ikke gi inntrykk av at jeg tror noen lurer noen her, men jeg kan jo uten problem si (og har sagt det før) at jeg sterkt misliker den nærmest monopollignende situasjonen verksteder med peiling på elbiler har. Har selv tatt skjeen i egne hender før og kjøpt deler hos Citroen og byttet til en tredel av prisen jeg fikk fra verkstedet. Det er klart dette er usunne greier, men lite å gjøre noe med inntil flere ser markedet som interessant nok til å ta seg av disse bilene ...

Vedr din webasto-sak, så tviler jeg ikke et øyeblikk på at det er slik du skriver. Hadde jeg bare visst dette før ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

EL CAR LØS

Helt enig når det gjelder "nesten" monopollignende tilstander i Elbil bransje.

Selv jobbet jeg før i elbil bransje og etter det jeg har sett, opplevd og vært med på, så er det ikke noe tvill på at jeg syns noen har jobbet meget aktivt for å "rydde" av veien andre aktører i bransjen, og kan med handen i hjertet si at jeg indirekte har vært med på det, dog på den tiden var dette oppfatet som konkurranse, men etterhvert skjønte hva jeg var deltaker i, og interessen for elbil bransje forsvant, jeg har rett å slett fortrengt meg i min egne tanker og andre oppgaver og trakk meg ut fra elbilbransje, eller nærmest kan si, blitt "Psyket" ut.
t.o.m. elbilen ville jeg ikke kjøre igjen, så sterke følleser var i dette  :'( og det hjelper eller ikke at tross alt har jeg holdt en professionel status og forholdt meg til business interne regler dvs. hold munn så går det greit.

Det er forfedelig når man aktiv jobber hard, står på og er oppglødt med gode planner og løsninger og prøver sette disse til virkelighet men sjefen hører ikke på deg ???, selv har jeg mange år erfaring fra jobb i Braathens, både fra teknisk og kundebehandling og kan si sikkert jeg har mye positiv i meg, mange fine skoleringer og kurser bak meg og mange fine referanser, så jeg er ikke noe tufs som bare skriver sludder her  ;)

Mange har spurt meg hvorfor jeg ikke har tatt standspunkt i dette og andre problemer før, men det er ikke lett når man delvis har vært deltaker eller er avhengig av deler og service, noe som kan tolkes slik at:" enten er du med, eller kan du gå til konkurrenten!!!" :-\ regner at jeg er ikke den enest som har hørt dette før  :-X

Jo da, det er ikke lett, er en stolt Portugiser "og snill óg"  ::) , stolt av alt jobb jeg gjør men også full av selvtillit og ingen skal kommer her og prøver å si usanheter om meg, spesielt hvis det ikke er sant  >:(

Jeg vet at enkelte følger meget nøye med innleggene som blir skrevet her, og t.o.m. jobbe aktivt på at enkelt blir skviset ut av forum, men håper virkelig at Administratoren ikke lar seg presse han óg ;)

Vi bor i ett fritt og demokratisk land, og å lenge jeg holde med til riktig fakta syns jeg andre også burde vite fakta om skitten tøyet i bransjen, så vidt jeg vet, har jeg aldri signert heller noe taushets erklæring  ;D og  som Timberlake singer: "What goes around, comes around" 8), og mener at etter alt jeg har vært gjennom, skulle bare mangler at jeg ikke slår tilbake  :-*

Jeg sitter selvfølgelig på mye info om elbil bransjen, men som sagt før, har jeg ikke noe interesse om å utforde noen eller driver business av dette, jeg er bare en vanlig elbil venn som har jobbet i elbilbransjen 8).





garyl

Hei

Har du solgt denne?
Hvis ikke så ta kontkt med meg, dajeg er på utkikke etter en elbil m plass.
Ring meg gjerne på 41454532.

Mvh
Gary :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA