Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ABS er fint, også på elbil

Startet av ravn, torsdag 30. oktober 2008, klokken 08:20

« forrige - neste »

ravn

Fikk testa ABS på Rangeren i dag, flotte greier.
Hvordan er det med ABS på andre elbiler, er det noen som har det?

I følge manualen på bilen så jobber regen sammen med absen, istedenfor å feks koble den bort.
Fungerte iallefall utmerket.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

HHF

Det skal være ABS på den nye Thinken og jeg må innrømme at bedre bremseegenskaper vil være noe jeg ser frem til  :)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

corvette

Det er ABS på min nye Think, men.....
Var glatt forleden og en Toyota Yaris kom ikke opp bakken hjemme hos meg og skle sidelengs nedover i mitt kjørefelt.
Jeg var på vei nedover bakken og bremset alt jeg kunne. ABS'n hjalp meg, men halvveis ned bakken sluttet den å virke, og jeg dundret inn i siden på Yarisen som fikk endel skader.
Min Think kan man ikke se noe på heldigvis, hardplast er bra!
At ABS'n sluttet å virke synes jeg var rart, men det er ikke tvil om at det skjedde, har kjørt biler med ABS i mange år og vet hvordan det virker.
Har meldt fra til Think, men tipper de har andre ting å tenke på om dagen....

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Lynet

ABS virker kun over en viss hastighet på de fleste biler. Det er induktive følere på hjulene og de må opp i 7-12 km/h for å gi kraftig nok signal.
Det er nok det som skjedde til deg corvette?

På nye biler med antispinn og antiskrens er det som regel aktive hjulfølere, de virker fra 0 km/h :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA