Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner/elbilparkering Sandefjord sentrum

Startet av El-Ing, mandag 24. mars 2014, klokken 21:21

« forrige - neste »

sven erik

den ved idretens hus hvor er det har ikke vist om noen der

03sib113

Er to punkter på veggen. Men er altså bare for ansatte/leietakere og besøkende.

Om man faller inn i den gruppa er de lette å finne.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Gnilre

Jeg var på tur med en Kia Soul EV fra Drammen til Jotunhallen i Sandefjord i dag og fant ut at det var to alternativer rett i nærheten for lading: Idrettens hus med to plasser og Videregående skole med 10 plasser. Alt var ledig da jeg kom dit, men det var ikke strøm på noen av dem. Alt sammen var lagt inn på ladeapper. Burde jeg forstått at jeg ikke kunne bruke dem på en lørdag ? Eller at jeg ikke kunne bruke dem fordi jeg ikke var besøkende ?

Jeg kom hjem etter hurtiglading ved Tønsberg, men det var min første erfaring med rekkeviddeangst.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

jkirkebo

Sitat fra: Gnilre på lørdag 14. mars 2015, klokken 21:21
Jeg var på tur med en Kia Soul EV fra Drammen til Jotunhallen i Sandefjord i dag og fant ut at det var to alternativer rett i nærheten for lading: Idrettens hus med to plasser og Videregående skole med 10 plasser. Alt var ledig da jeg kom dit, men det var ikke strøm på noen av dem. Alt sammen var lagt inn på ladeapper. Burde jeg forstått at jeg ikke kunne bruke dem på en lørdag ? Eller at jeg ikke kunne bruke dem fordi jeg ikke var besøkende ?

Begge er jo merket "for besøkende" i NOBIL så det er ingen stor overraskelse at du ikke fikk ladet nei. Tipper nok skolen gjør tiltak for at bare elever og lærere bruker de, enten manuell bryter eller tidsur som kobler de ut. De har neppe noen større interesse av å betale for strømforbruk til ikke-besøkende.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

03sib113

Kommer hurtigladere på Kiwi Moveien snart, så da blir det enklere neste gang ihvertfall. De håpet kanskje den var klar idag.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Muffinman

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:41
Bare sjekk på ladestasjoner.no. Ikke så vanskelig å finne Hvaltorvet hvis du søker på Sandefjord, få andre ladestasjoner der. Du vil se at det er Type 2 kontakter der. Ladefarten står unspecified, men det er 230V/32A/enfas, kan jeg avsløre. Sannelig står det at p-avgift må betales.
Type2- punktene i Hvaltorvet er lasket slik at også Model S med enkellader får 32A. De er merket med at de ikke fungerer på Zoe.

Parkeringsavgiften er overkommelig, og en del av den refunderes ved handel for over et moderat beløp i dagligvarebutikken ved senteret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA