Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner/elbilparkering Sandefjord sentrum

Startet av El-Ing, mandag 24. mars 2014, klokken 21:21

« forrige - neste »

El-Ing

Er det noen med lokalkunnskap i Sandefjord som kjenner til ladestasjoner i området i nærheten av jernbanestasjonen? I følge ladestasjoner.no er det tilnærmet ørken med elbilplasser i Sandefjord, kun en på bensinstasjonen ved Park hotell.

Kommunens webside gir ikke noe mer håp. Litt googling viser at det er 4 plasser i parkeringskjelleren på Hvaltorget - noen som kjenner til andre muligheter, betalbare eller offentlige lenger nord i sentrum?
Grå S85 mottatt 28.2.

leaf-newbe

i Vestfold har de tydelig vis tatt en hvis politiker på ordet at elbiler kun blir kjørt 7500km i året og da har de mest sansynlig kommet frem til at om folk kjører så lite i året så har di ikke behov for å lade andre steder en hjemme.

hele vestfold er praktisk talt en ørken når det gjelder lademulighet med noen små untak i Tønsberg og Horten.

det er på tide at noe skjer.

synes bilforhandlerne og elbilforeningen burde legge litt press på utbyggingen i vestfold også vi trenger sårt flere hurtigladere og også vanlig ladeplasser.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

sven erik

sandefjord er dem mest håpløse byen  selv om de faktisk har en av de som har kjørt lengst med elbil som innbygger og jeg kan si jeg har stått på for å få noe men nei de vil ikke ha det  or de år ikke støtte selv om de hr som en bare kunne åpnet  det er 12 steder i byen men de er kun for komnunens egne biler
jeg har sakt dette er viktig bade for  de som kommer med fergen +++ og andre som kommer hit + innbygerne  har selv kjørt til spania  med elbil å ja bra jeg sier jeg er fra sandejord  sier politikerne  men jeg sier da vil jeg ha ladestasjoner i byen men nei   selv kjører jeg mellom 25 og 30 tusen km i året med elbil  selv begyner kommunen visse steder å forlange at private skal ha kontakter til hjemetjenstens  biler  så de burde se behovet
men står på  de lade tilbudene som er nå koster å 15 og 16 kr timen å parkere på  er dette rett da

El-Ing

OK, takk for svar, selv om det ikke var spesielt oppløftende ;)

Da ser det ut som hvaltorget er mest aktuell for min del. Noen som vet om p-huset er åpent på søndager, og om det er schuko eller type 2 der?
Grå S85 mottatt 28.2.

Hans Håvard Kvisle

Bare sjekk på ladestasjoner.no. Ikke så vanskelig å finne Hvaltorvet hvis du søker på Sandefjord, få andre ladestasjoner der. Du vil se at det er Type 2 kontakter der. Ladefarten står unspecified, men det er 230V/32A/enfas, kan jeg avsløre. Sannelig står det at p-avgift må betales.
St.Hanshaugen

El-Ing

Fant den ikke på ladestasjoner.no i går, men fant den nå på  Ladenå-appen.

Men ser ikke om det er åpent på søndager, antar at kjøpesenteret er stengt men er p-huset åpent?
Grå S85 mottatt 28.2.

sven erik

hvaltorget garasjen er ikke oppe på søndager desvere om de ikke har endra det  men kan skjekke nå etterpå   det er type 2  med 32a
230 w  og det er på et par av de en vanlig kontakt over
den andre lade plassen ved park bensin anbefaler jeg ingen å bruke  er skjelden strøm der  å det har blitt være etter parkerings automaten  er kommet opp om en lader med noe sælig mer en 10a går sikringen og det koster 15 kr timen
er det noe lading en søndag  kan en ta kontakt med meg
så kan en se hva en kan å til  jeg bor ca 6 min gange fra torget

El-Ing

OK, takk Sven Erik. Regner med det ordner seg uten, men greit å ha en nødløsning.
Grå S85 mottatt 28.2.

sven erik

Søndager stengt
Mandag tilogmed fredag 06,00-20.30
Lørdag 07.00-18.30. Det er garasjen. Sentret åpner 9 eller 10 mener jeg å stenger 30 min før. Garasjen

Om noen er i beta i Sandefjord så spør meg så kansje jeg ordner noe

El-Ing

Takk igjen Sven Erik.
Jeg sendte en mail til kommunen og turistkontoret nå og spurte om de hadde noen eller kjente til noen planer - skader ikke å mase litt :)
Grå S85 mottatt 28.2.

jakoys

Mulig alternativ om man skal med tog:

Torp flyplass 10min kjøring utenfor Sandefjord har visst noen ladeplasser uten at jeg kjenner til type plugger (står kanskje på ladekartet?). Derfra er det 'gratis' 3-min buss-for-tog ut til Råstad togstopp til/fra hver togavgang ved fremvisning av togbillett.

El-Ing

For andre som måtte ha samme behov fikk jeg svar fra kommunen nå om at de jobber med å sette opp ladestasjoner på Tivolitomta og ved Hvidtgården, så da er det håp om bedre tider for elbilister i Sandefjord!
Grå S85 mottatt 28.2.

Andreasore

Sitat fra: El-Ing på mandag 07. april 2014, klokken 19:44
For andre som måtte ha samme behov fikk jeg svar fra kommunen nå om at de jobber med å sette opp ladestasjoner på Tivolitomta og ved Hvidtgården, så da er det håp om bedre tider for elbilister i Sandefjord!

I følge ladestasjon appen min, oppdatert idag er det nå 3 ladeplasser i hvitgården/ Storgata 25.
Desverre bare Schuko, men til gjengjeld gratis siden det er kommunal plass.
Det ser virkelig ut til å bli en ny vår når det gjelder elbil lading i Sandfjord nå! :)

tsnordbo

Er ladepunkter ved SVGS normallading (gratis) men kun mellom 8-16 og ved idrettenshus, der er det to punkter type 2

03sib113

#14
Står at  elbilparkeringen på SVGS er døgnåpen. Det er 10 ladepunkter 16A.  :)

http://www.q-park.no/no/parker-hos-q-park-/finn-parkering/parkering-per-by-sted/parkingid/33533

Idrettens hus er 32A 1 fase, men er til bruk for ansatte, leietakere og besøkende.

http://www.idrett.no/krets/vestfold/nyhetsarkiv/Sider/Elbillader-på-Idrettens-Hus.aspx

(prøvde å legge disse inn i databasen idag, så om det var vellykket så dukker de vel opp etterhvert...)

Sitat fra: tsnordbo på søndag 09. november 2014, klokken 16:56
Er ladepunkter ved SVGS normallading (gratis) men kun mellom 8-16 og ved idrettenshus, der er det to punkter type 2
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA