Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen = Maurtue

Startet av Freddan, mandag 24. mars 2014, klokken 12:53

« forrige - neste »

mecanica vergara

Sitat fra: Sveinal på torsdag 27. mars 2014, klokken 10:54
Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 27. mars 2014, klokken 10:10
Er det noe som har nye tal for gårdsdagen? Eller burde jeg lest hele linken over for å finne svaret.
Ser av ditt PS at du forventer levering i mai. At Tesla spar ut biler i disse tider må da gjøre noe med køen!

Har du (eller noen andre) fått beskjed om at du/de har rykket frem i køen?

Eller kompenseres leveringene fortløpende med nye bestillinger?

Ser også at Leaf har blitt billigere. Og at Ford tilbyr 55000 i rabatt på et antall eFocus. Kampen om elbilmarkedet skjerper seg. Når gjør VW noe med Golf-prisen?
Jeg har fått et uforpliktende estimat på levering 6-7 mai i butikken i Drammen. Jeg fikk også opplyst at det kunne bli før dette også. Men når jeg ser at MyTesla startet å bygge min bil i går tror jeg heller etter 7 mai en før. Hvis jeg kan stole på MyTesla.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

El Toro

Jeg hadde opprinnelig leveringsdato mandag 24. mars, men fikk den fremskyndet til fredag 21. Ba spesielt om å få midlertidig vognkort på e-post, slik at jeg kunne ordne med AutoPass brikke på forhånd. Fjellinjen i Oslo krever dokumentasjon (vognkort) for at man skal få brikken registrert på "miljøvennlig kjøretøy" uten betaling. Dermed kunne jeg sette fiks ferdig brikke i bilen da jeg hentet den.
Da jeg avtalte hentetidspunkt fikk jeg valget mellom kl 1800 og 2000, så det er åpenbart lange dager i "maurtua" nå...
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

Quattro

Jeg var og hentet bil i Drammen i dag, traff på Kjetil Andre Aamodt :-D
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Cowboystrekk

Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 13:03
Jeg var og hentet bil i Drammen i dag, traff på Kjetil Andre Aamodt :-D
Så kommer det store multiple choice-spørsmålet:
A) Han skled forbi butikken påspent slalomski
B) Han fikk utlevert Teslaen sin
C) Han skal bestille Tesla
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Quattro

Forstod det slik at han skulle hente bil. Jan Einar Thorsen, Tom Stiansen har også tesla, så tydelig populært blant tidligere toppalpinisten.

Aamodt er en av mine store helter så stort å treffe han, selv om vi er omtrent like gamle:-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Cobos

Sitat fra: Quattro på torsdag 27. mars 2014, klokken 13:38
Forstod det slik at han skulle hente bil. Jan Einar Thorsen, Tom Stiansen har også tesla, så tydelig populært blant tidligere toppalpinisten.

Aamodt er en av mine store helter så stort å treffe han, selv om vi er omtrent like gamle:-)
Min erfaring med alpinister spesielt de som driver med utfor er at de er fartsgale alle sammen. Mistenker det i praksis er et krav for å ønske å reise fortere på små planker enn jeg pleier i en bil :)

Virker meget naturlig at de da liker en sportslig og billig bil.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RunarBT

#81
Var innom Drammen i dag tidlig, filmet litt kjapt alle bilene.
...iphone og litt kjapp(kjip) redigering

https://www.youtube.com/watch?v=ez0o0ZbxzSc

Stig O

Nesten bare 19" felger. Er dette stort sett biler med de nye prisene som leveres nå? Hadde vært interessant og vite om performanse salget har gått mye ned etter prishoppet.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Jærbuen

Sitat fra: RunarBT på torsdag 27. mars 2014, klokken 14:57
Var innom Drammen i dag tidlig, filmet litt kjapt alle bilene.
...iphone og litt kjapp(kjip) redigering

https://www.youtube.com/watch?v=ez0o0ZbxzSc

Skal godt gjøres å finne igjen hvor de har satt de forskjellige bilene, når de skal utleveres eller sendes videre. Ikke akkurat noe paternoster det der :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Sveinal

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. mars 2014, klokken 16:05
Sitat fra: RunarBT på torsdag 27. mars 2014, klokken 14:57
Var innom Drammen i dag tidlig, filmet litt kjapt alle bilene.
...iphone og litt kjapp(kjip) redigering

https://www.youtube.com/watch?v=ez0o0ZbxzSc

Skal godt gjøres å finne igjen hvor de har satt de forskjellige bilene, når de skal utleveres eller sendes videre. Ikke akkurat noe paternoster det der :)

Takk for den historiske dokumentasjonen!
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

RunarBT

Sitat fra: Sveinal på torsdag 27. mars 2014, klokken 16:17
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. mars 2014, klokken 16:05
Sitat fra: RunarBT på torsdag 27. mars 2014, klokken 14:57
Var innom Drammen i dag tidlig, filmet litt kjapt alle bilene.
...iphone og litt kjapp(kjip) redigering

https://www.youtube.com/watch?v=ez0o0ZbxzSc

Skal godt gjøres å finne igjen hvor de har satt de forskjellige bilene, når de skal utleveres eller sendes videre. Ikke akkurat noe paternoster det der :)

Takk for den historiske dokumentasjonen!

Det er jo gøy dette.:-)

Eg sa ja til youtube at dei kunne "fikse" filmen og gjere den meir stødig.. får håpe dei ikkje roter det til, så eg må laste opp på ny? Noken som har prøvd den muligheten før?

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

LA-Thing

Kan trygt si at det tusser av Teslaer!

Knapt et halvt år siden jeg fikk min og følte meg helt konge med spesiell bil. Nå møter jeg minst 3 andre bare på vei til jobb, dvs. en hvert 5. minutt.
Drammen, Tesla Model S #2510

glemmestad

Sitat fra: akseln på torsdag 27. mars 2014, klokken 10:39
Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:34Også bruker han bildene mine. Jeg burde kanskje få betalt for at han bruker de fine bildene. ???

Det synes jeg du skal si ifra om. Ikke greit å bare rappe bilder uten å spørre først. Skal heller ikke være nødvendig med skrive disclaimer når du poster bildene på Internett. Bildene har du opphavsrett til og det er ikke lov til å bruke de andre steder uten ditt samtykke ref. Åndsverksloven.

Jeg har sendt en melding med en beklagelse for at jeg linket inn bildene uten å spørre først. Ble nok litt revet med av denne galskapen!

Aldri i mine villeste drømmer hadde jeg trodd det skulle bli så mange registrerte Tesla'er i Q1 2014. Dette er jo bare helt vilt :)

RunarBT

Noken som har nummeret for utleveringer/registreringer fra Drammen i dag? Eller blir det først oppdatert i morgen kanskje?

Var innom og kikket no, full aktivitet enda og mange biler. Når det var 150 på filmen fra i dag, så vil eg tippe det står klar 120 biler der no. Rekner med det har blitt fyllt opp fortløpende etter kvart som det er levert ut i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA