Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Veggen

Ser ut som FW 5.9 med utvidet høydejustering og bakkestarthjelp begynner å bli rullet ut over dammen.

http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/2179j0/model_s_v59_firmware_feedback/

Noen med ventende oppdatering her?

Milzit

Synd det ikke har blitt GPS setting på high setting.

Muffinman

Det at høydejustering kommer i en mellomrelease kan vel være et tegn på at 6.0 lar vente på seg.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. mars 2014, klokken 13:41
Det at høydejustering kommer i en mellomrelease kan vel være et tegn på at 6.0 lar vente på seg.
Så vidt jeg forstår så inneholder FW 5.9 mer eller mindre alt som vi har forventet av FW 6.0. Så da er det likegyldig for meg hva de kaller den.

fonberg

Sitat fra: OleJA på mandag 24. mars 2014, klokken 13:50
Sitat fra: Muffinman på mandag 24. mars 2014, klokken 13:41
Det at høydejustering kommer i en mellomrelease kan vel være et tegn på at 6.0 lar vente på seg.
Så vidt jeg forstår så inneholder FW 5.9 mer eller mindre alt som vi har forventet av FW 6.0. Så da er det likegyldig for meg hva de kaller den.

Hovedpoenget med 6.0 for oss i Norge vil jo være forbedret ladefunksjonalitet med UMC. Jeg fikk forøvrig følgende beskjed på epost fra Tesla 12. januar:

Sitat fra: TeslaDet kommer en firmware oppdatering v6.0 om 1-2 uker som skal ta seg av noen av utfordringene enkelte Model S eierene opplever rundt dette med lading på det norske strømnettet.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Jepp, disse ukene kjenner vi jo til.

Uansett, det er vel kommet ihvertfall tre småreleaser som inneholder diverse ladefiks, og vi er nå på .95. Mener man at det går an i fikse enda mer i software mao?

Det er vel for øvrig også forventet en del flere features i 6.0 enn det tilsynelatende er i 5.9, så jeg tipper at man slenger ut en mellomrelease for at det ikke skal gå for lang tid uten at noe skjer.


Zneip

Sitat fra: fonberg på mandag 24. mars 2014, klokken 14:01
Sitat fra: TeslaDet kommer en firmware oppdatering v6.0 om 1-2 uker som skal ta seg av noen av utfordringene enkelte Model S eierene opplever rundt dette med lading på det norske strømnettet.

Hehe - disse Tesla-ukene blir stadig lengre :) Selv om 5.9 ser ut til å inneholde en del av det vi forventet å få først i 6.0, må jeg si jeg gleder meg til å få musikkstrømming i bilen. Hvis implementeringen er god, vil det bli et kjempepluss langs landevegen  8)
Nord Trøndelag | X90D

Roger (NO)

Noen indikasjoner på om 5.9 rulles ut i Europa også?

VigdisA

De tester det sikkert ut på hjemmemarkedet en liten stund før de hiver en ny versjon over til oss i Europa. Organisasjonen her i landet er jo fullt opptatt med utlevering, og bør vel ikke leke med 5.9/6.0 og evt trøbbel/spørsmål rundt ny versjon samtidig.
Blir spennende med 6.0, men vil ikke at det skal være for spennende heller
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Veggen

#9
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 24. mars 2014, klokken 14:12
Noen indikasjoner på om 5.9 rulles ut i Europa også?

Ser slik ut, til og med release notes:
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=2913

Enklere å se skjermbildene på TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/29024-Firmware-5-9

Muffinman

Da blir jo low-settingen tilgjengelig til 21" skal på. Fint.

...tenker jeg venter noen uker enda riktignok.

ankul

Jeg er ny med dette, så derfor lurer jeg på om jeg vil få en beskjed i bilen om oppdateringen? Eller oppdaterer den seg selv..
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Elkjell

Sitat fra: ankul på mandag 24. mars 2014, klokken 17:48
Jeg er ny med dette, så derfor lurer jeg på om jeg vil få en beskjed i bilen om oppdateringen? Eller oppdaterer den seg selv..

Du får beskjed i bilen og kan velge når den skal oppdateres. Greit siden bilen ikke kan brukes under oppdatering.

Øggen

Er jo kommet til Europa. Tyskerne har allerede fått 5.9

Håpe den bli rulla ut kjappt for ej likte virkelig det ej leste  8)

Anew

Sitat fra: ankul på mandag 24. mars 2014, klokken 17:48
Jeg er ny med dette, så derfor lurer jeg på om jeg vil få en beskjed i bilen om oppdateringen? Eller oppdaterer den seg selv..
Det dukker opp en gul alarmklokke til høyre for Tesla-logoen på skjermen din når bilen er klar for å installere.

Tesla sier at du skal ha bilen plugget inn når du installerer oppdateringen. Min erfraring er at det går dårlig - kom ut neste morgen til 12V low da jeg gjorde det.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA