Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på 32A enfas type 2 ladestasjon

Startet av Trustno1, søndag 23. mars 2014, klokken 11:09

« forrige - neste »

Trustno1

Er det noen som har sjekket litt hvilke alternativer man har for å sette opp en 32A ladestasjon for IT nett?

Som jeg har skjønnt er salto det mest populære alternativet, men finner ingen pris på nettsidene deres. Hvilke andre alternativer finnes, og hva koster de ulike?

janmb

Det var vel en tråd her om selvbygget stasjon helt ned i 2000 eller lavere.

Har inntrykk av at prisene for ferdige, godkjente stasjoner gjerne ligger på ca 6000 og oppover.

Selv ga jeg rundt 7-8 for min ferdig montert, Salto 3x400x16
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Trustno1

Jeg har også sett tråden om stasjonen til 2000,-

Nå har jeg ikke lest hele tråden nøye igjennom, men fikk inntrykket av at det kostet en god del mer enn det når alt kommer til alt. Samt at jeg føler ikke helt for å lage noe hjemmemekk her.

Må si jeg syntes prisene på ladestasjoner virker en smule stive, derfor jeg ønsket litt tilbakemeldinger på hvilke alternativer man har.

Gressvikingen

Det som gjør mobile ladestasjoner (eller hjemme mekka sådanne) kostbare er jordfeilbryteren som etter regelen skal takle likestrømsjordfeil (type B). Denne er kostbar. Jeg vet at noen benytter type A som er langt mindre kostbar, men den er tvilsom i tilfelle brann og annet tull ved strømmer større enn 16A.
P85D"+"

nofuelno

Sitat fra: Trustno1 på søndag 23. mars 2014, klokken 11:09
Er det noen som har sjekket litt hvilke alternativer man har for å sette opp en 32A ladestasjon for IT nett?

Som jeg har skjønnt er salto det mest populære alternativet, men finner ingen pris på nettsidene deres. Hvilke andre alternativer finnes, og hva koster de ulike?
Hei, vi er forhandler av Salto sin ladestasjon og har lagt ut pris og info på den her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/salto-32a-veggboks
Vi leverer også andre merker som KEBA og SlimBox
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

eclipse

Sitat fra: nofuelno på søndag 23. mars 2014, klokken 22:05
Sitat fra: Trustno1 på søndag 23. mars 2014, klokken 11:09
Er det noen som har sjekket litt hvilke alternativer man har for å sette opp en 32A ladestasjon for IT nett?

Som jeg har skjønnt er salto det mest populære alternativet, men finner ingen pris på nettsidene deres. Hvilke andre alternativer finnes, og hva koster de ulike?
Hei, vi er forhandler av Salto sin ladestasjon og har lagt ut pris og info på den her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/salto-32a-veggboks
Vi leverer også andre merker som KEBA og SlimBox

Er denne lasket og klar for Tesla slik at du får 230V 32A ut av den når du har enkeltlader. Eller er den begrenset til 13A for enkeltladert og 26 A for dobbeltlader?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

nofuelno

Sitat fra: eclipse på mandag 24. mars 2014, klokken 12:19
Sitat fra: nofuelno på søndag 23. mars 2014, klokken 22:05
Sitat fra: Trustno1 på søndag 23. mars 2014, klokken 11:09
Er det noen som har sjekket litt hvilke alternativer man har for å sette opp en 32A ladestasjon for IT nett?

Som jeg har skjønnt er salto det mest populære alternativet, men finner ingen pris på nettsidene deres. Hvilke andre alternativer finnes, og hva koster de ulike?
Hei, vi er forhandler av Salto sin ladestasjon og har lagt ut pris og info på den her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/salto-32a-veggboks
Vi leverer også andre merker som KEBA og SlimBox

Er denne lasket og klar for Tesla slik at du får 230V 32A ut av den når du har enkeltlader. Eller er den begrenset til 13A for enkeltladert og 26 A for dobbeltlader?
Du får 32A ut av den siden det er en type 2 ladeboks.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA