Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye I-miev felger som ikke passer.

Startet av Marecat, lørdag 22. mars 2014, klokken 18:21

« forrige - neste »

Marecat

Skulle skifte til sommerhjul i dag og oppdaget da at  de splinter nye sommerhjulene hadde for liten senterdiameter i felgene . Vanskelig å måle med skyvelære, men senterhullet på vinterhjulene var anslagsvis 3 mm større !  Sommerhjulene er  på originale Mitsubishifelger.  Noen som vet om 2013 modellene har annerledes diameter enn  tidligere modeller ?

TB

Sitat fra: Marecat på lørdag 22. mars 2014, klokken 18:21
Skulle skifte til sommerhjul i dag og oppdaget da at  de splinter nye sommerhjulene hadde for liten senterdiameter i felgene . Vanskelig å måle med skyvelære, men senterhullet på vinterhjulene var anslagsvis 3 mm større !  Sommerhjulene er  på originale Mitsubishifelger.  Noen som vet om 2013 modellene har annerledes diameter enn  tidligere modeller ?

I følge http://www.elbil.no/wiki/IMiEV:Tilbehor

SitatFelg foran:
Dimensjon: 15 x 4J
Min innpress: 35
Boltsirkel: 100x4
Senterboring: φ56mm

Felg bak:
Dimensjon: 15 x 5J
Min innpress: 35
Boltsirkel: 100x4
Senterboring: φ54mm

Dvs, 2 mm forskjell mellom fram og bak hjul. Om det er forskjell på 2013 modell kjenner eg ikkje til
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

erik e

Var det de felgene som satt på bilen når ny ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Marecat

Hjulene har aldri vært på bil, var nye når jeg fikk bilen levert, hadde ingen anelse at det var forskjell på senterboring foran og bak. Forhandleren har nok rotet det til med hvilke dekk  som skal på hvilken felg?

TB

Sitat fra: Marecat på søndag 23. mars 2014, klokken 06:51
Hjulene har aldri vært på bil, var nye når jeg fikk bilen levert, hadde ingen anelse at det var forskjell på senterboring foran og bak. Forhandleren har nok rotet det til med hvilke dekk  som skal på hvilken felg?

Årsak til ulik senterboring på hjul fram og bak er nok for og sikre korrekt montering. Framme skal det vere 145/65R15, bak 175/55R15

Kunne fort blitt gjort pussige montering, med t.d. 145 på den eine sida, og 175 på den andre sida.
Tenk berre på alle hjul som ramlar av kvar vår og haust..
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA