Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av bil - det står mellom i3 eller eGolf

Startet av hellevator, mandag 03. mars 2014, klokken 15:56

« forrige - neste »

Kristian O

Sitat fra: S-max på søndag 23. mars 2014, klokken 17:10
For meg og har det stått mellom I3 og e-Golf. I siste liten har Ford sett ned prisen på Focus med alt av utstyr til 239.000,- mens tilsvarande I3 kjem på ca. 340.000,- og e-Golf på  290.000,-
Er dette nok til å velge Ford?

Kva er egentlig rekkevidden på Golfen?

Er det ikkje slik at det ikkje er mulighet for hurtiglading på Ford? Det er et veldig stort minus på ein elbil med kort rekkevidde i mine auge. Då er vel f.eks Leaf eit bedre valg om pris er avgjerande?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

S-max

Leaf er utelukka grunna utsjånad. Forden vil fungere i daglig bruk utan hurtigladar, men klart at det vil vera eit savn dei gongane ein treng det. Den har derimot ladar som kan ta 32A og det vil bli brukt oftare av meg enn hurtigladar. Er det nokon som veit om Ford har varmepumpeteknologi? Selgar kunne ikkje svare 100% på dette.
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Vind

Sitat fra: S-max på søndag 23. mars 2014, klokken 17:10
For meg og har det stått mellom I3 og e-Golf. I siste liten har Ford sett ned prisen på Focus med alt av utstyr til 239.000,- mens tilsvarande I3 kjem på ca. 340.000,- og e-Golf på  290.000,-
Er dette nok til å velge Ford?

Kva er egentlig rekkevidden på Golfen?
Rekkevidde på Golf er omtrent det samme som i3.  Ford Fokus er vel egentlig dårligere på alt (rekkevidde, bagasjerom, hurtiglading) 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

nofuelno

Noen som vet hva e-Mercedes B vil koste når den kommer til høsten ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Rio

Sitat fra: nofuelno på søndag 23. mars 2014, klokken 22:25
Noen som vet hva e-Mercedes B vil koste når den kommer til høsten ?

I følge denne så påstås det at den skal være konkurransedyktig med i3:

http://www.autoweek.com/article/20140303/carreviews/140229984

Jeg tror ikke noen vet, og tror heller ikke at MB har bestemt seg enda.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

hellevator

#35
Jeg har ikke vurdert Ford'en i det  hele tatt pga av ladingen. Jeg er også veldig skeptisk til Ford på generelt grunnlag. Det antar jeg ikke du er @ S-Max :)

Jeg kom på 280.000 inkludert vinterhjul for eGolfen og har da krysset ganske bra av på utstyrlisten, synes jeg selv.

Personlig hadde jeg ikke kjøpt Ford'en om den koste 180.000. Men det er kanskje bare meg :)
Føler at eGolfen er det mest fornuftige valget akkurat nå, enda mer fornuftig hadde det nok vert å vente til den kommer med varmepumpe, men får heller fryse litt på lenger turer om vinteren om det blir nødvendig.

Edit:
På VG+ ligger det en veldig enkel "tabloid" artikkel om elbil "Den beste el-bilen for deg".
Den er kanskje ikke verdt særlig mye, men der får eGolf en 6'er på terningen og Forden får 3.
Ellers så får i3 4 øyne og Leaf får 5. De skriver skuffende lite om bilene dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA