Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fikk nytt info brev fra Th!nk i dag.

Startet av Schled, tirsdag 28. oktober 2008, klokken 15:39

« forrige - neste »

Schled

Fikk nytt brev fra Th!nk med tittelen "Endelig leveringsklar!" i dag.

Her er noen korte utdrag fra brevet:
- "Regulær produksjon starter opp ojen denne uken og fra uke 45 vil de første bilene trille ut til sine eiere. Vi vil relativt raskt komme opp i en produksjonstakt på 50 biler pr uke."

Det er vist da en forbedret utgave som settes i produksjon for senere står det:
- "...nevner vi spesielt redusert støynivå for enda bedre kjøreopplevelse."

Andre endringer:
- "Timer for forhåndsvarme blir ikke tilgjengelig. Dette må derfor strykes fra utstyrslisten."
- "Det var planlat å introdusere hjelpeservo på styringen. Denne funksjonen blir imidlertid ikke klar før på nyåret."
- "Sentrallås inkluderes som standard." "uten tillegg i prisen"
- "Frontlyktene oppgraderes med BI-Halogen lykter....." "uten tillegg i prisen"

Andre nyheter:
- 2+2 seteløsningen vil tidligst være tilgjengelig fra februar 2009.
- Th!nk MindBox lanseres som standard til 49,- pr. mnd + mva.
- RøhneSelmer AS blir den foretrukne distributør i Oslo og omegn: Sandvika, Skøyen, Ensjø og Lillestrøm, de to første vil være operative fra uke 46. "Forhandlere i Drammen, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim vil være operative i løpet av november. Forhandlere i Bodø og Tromsø mot slutten av året. Planen er deretter å dekke Vestfold, Østfold og Mjøsregionen i løpet av 1. kvartal 2009."
- "Vi er i gang med å kontakte våre kunder med tanke på konkret leveringstid og i samarbeid med våre forhandere håper vi å nå ut itl mange av dere nå i de nærmeste ukene."
- Vi har nylig åpnet Thinks nye lokaler på IT Fornebu. Dersom noen av dere har lyst til å komme for en prøvekjøring av bilen er dere hjertelig velkomne.

Så en mindre god nyhet:
- "Til orientering vil vi for alle nye kunder fra nyttår ha behov for å øke våre priser i takt med økte råvarepriser og det generelle prisbildet. Vi har imidlertid valgt å holde prisen fast for dere som nå får bil før jul."
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Schled

Jeg får med andre ord ikke bilen før i februar og den blir dyrere enn det jeg trodde....
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

cra

Sitat fra: Schled på tirsdag 28. oktober 2008, klokken 15:40
Jeg får med andre ord ikke bilen før i februar og den blir dyrere enn det jeg trodde....

Suckness!

Hva er MindBox, btw?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Schled

MindBox er en løsning for å komme i kontakt med Think Assistanse 24/7.
Toneaktivert løsning med mulighet for også å ha 2-veis kommunikasjon via SMS med bilen for å kunne avlese batteri status osv.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Lynet

Jeg snakket med en selger hos Think i går, og hun sa at kontrakter skrevet før jul slapp prisøkningen selv om bilen leveres på nyåret (april).

Er det noen som kan fortelle meg hva "BI-Haloen lykter er"??????
Enter er det vanlig halogen eller bi-xenon......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

POSi411

Det er noe som heter Bi-Halogen.
Det betyr at både fjærn og nærlys kommer fra samme lyskilde (tråd).
Ser bl.a. at Toyota skal ha det på IQ.
http://carenthusiast.com/news.html?mode=article&id=3037
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

Lynet

#6
Dette var jo virkelig en nyhet, fant mer på denne linken etter en rask søkerunde:
http://www.hella-press.com/search_detail.php?text_id=282&archiv=1&language=e&newdir=eng
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

HHF

Likte dårlig at man ikke vil levere med timer for forhåndsvarme! Da blir det å stå opp og gå ut og starte varmeapparatet manuelt istedenfor, hvilket er litt klønete til sammenligning. Her er med andre ord gamlethinken bedre! Merkelig at man ikke klarer å implementere en teknologi som allerede er produsert ...   ::)

Det meste av det andre som blir standard hadde jeg bestilt allikevel, så ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Enig med deg, HHF. Timeren er jo *den* beste vinterfunksjonen noensinne! Utrolig herlig å komme til ferdigtint bil om morgenen, OG når jeg skal hjem fra jobb. Herlig å sette seg inn og suse lydløst avgårde mens de andre står og koster og skraper for harde livet.

Og som du sier; rart de ikke klarte å implementere allerede eksisterende teknologi. De klrate det jo på hjulene, og den teknologien ar da hundrevis av år gammel?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Schled

Sitat fra: Lynet på tirsdag 28. oktober 2008, klokken 20:36
Jeg snakket med en selger hos Think i går, og hun sa at kontrakter skrevet før jul slapp prisøkningen selv om bilen leveres på nyåret (april).

Det håper jeg virkelig. Synes bilen er dyr nok som den er.
Håper også jeg får med hjelpeservoen på styringa når jeg får bilen en gang i februar (eller senere).

Får jeg den i februar har jeg 'bare' ventet 11 måneder på ny bilen. Det er ny rekord for meg i hvert fall.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

elektrolux

Sitat fra: cra på onsdag 29. oktober 2008, klokken 10:42
Enig med deg, HHF. Timeren er jo *den* beste vinterfunksjonen noensinne! Utrolig herlig å komme til ferdigtint bil om morgenen, OG når jeg skal hjem fra jobb. Herlig å sette seg inn og suse lydløst avgårde mens de andre står og koster og skraper for harde livet.

Ikke så mye å bekymre seg for syntes jeg. Nye Thinken kan jo og bør jo stå tilkoblet strøm hele tide, så hvorfor ikke satse på en fjernstyrt ovn i stedet. Kan startes både via radiosender eller SMS

Se: http://wup.defa.com/en/wup_products_controlunits.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på onsdag 29. oktober 2008, klokken 11:02
Sitat fra: cra på onsdag 29. oktober 2008, klokken 10:42
Enig med deg, HHF. Timeren er jo *den* beste vinterfunksjonen noensinne! Utrolig herlig å komme til ferdigtint bil om morgenen, OG når jeg skal hjem fra jobb. Herlig å sette seg inn og suse lydløst avgårde mens de andre står og koster og skraper for harde livet.
Ikke så mye å bekymre seg for syntes jeg. Nye Thinken kan jo og bør jo stå tilkoblet strøm hele tide, så hvorfor ikke satse på en fjernstyrt ovn i stedet. Kan startes både via radiosender eller SMS

Det er stort sett bare hjemme jeg har muligheten for å stå tilkoblet strømnettet, og i alle fall ikke på jobben. Lite ladeplasser i Ålesund, desverre. :(  Men nå har jeg jo gammel think, så det er ikke noe stort problem foreløpig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el nino

Jeg fikk også beskjed idag om at jeg får bil i uke 45. På min kontrakt som jeg tegnet for 2 år siden var sentrallås ekstrautstyr, og kostet 2600kr. Nå er det blitt standard, og som følge av det fikk jeg idag bekreftet at jeg får trukket fra kr. 2600 på prisen.
Det blir mange flasker god vin :P
Jeg får heller ikke servo, men jeg tror ikke det betyr så mye på en såpass lett bil ???
Noen som vet hva "hjelpeservo" er? Er det en vanlig servo eller "servo light"?
Kan ikke si at jeg har savnet servo på min gamle Think.

HHF

Mye god vin ja, det er helt sikkert. Og uten servo får du samtidig litt ekstra armtrening. Win-Win for deg dette her  ;D.

Så forøvrig en sort Think av den nye typen på E18 idag. Det som slo meg veldig var hvor kraftige frontlysene så ut til å være. De er ihvertall vesentlig sterkere i lyset enn de jeg har på min og hva PSA-bilene kan oppvise...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA