Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanjepris 199.900

Startet av Stikkkontakt, torsdag 20. mars 2014, klokken 08:41

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Ser Nissan kjører kampanje på begrenset antall Leaf til 199.900 kr.
Jeg finner ingen detaljer om utstyr eller andre betingelser rundt dette tilbudet. Uansett en enormt lav pris. Merker de presset fra VW allerede?

emil

Hoveddelen av Nissans prisreduksjon er at de har fjernet Norgespakken sin, som man uansett kunne velge bort. Ellers er vel dette Visia modellen som er ribbet for alle "godsakene".

Legger du til leveringsomkostninger og vinterdekk er du fort oppe i prisen på en pent brukt Acenta.


lifern

De som tror Visia er tull å kjøpe må tro en gang til.

Har selv Euroleaf Visia. 2013 mod.
Med navi og ryggekamera til kr 199 000.
16 toms alufelger.
Eneste som mangler er carwings og setevarme.
Carwings har jeg ikke hatt i fossil biler heller så det
klarer jeg meg utmerket godt uten.
SVART EUROLEAF 2013

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lifern

Kom og ta en titt i min bil da.....
SVART EUROLEAF 2013

Lynet

Spørs om det er endret i tilbudet da?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

krl

Hvor lenge varte dette tilbudet? Jeg var innom forhandler både i mai og juni, men laveste pris var 220.000. Når bilen tidligere har vært solgt 20.000 kr rimeligere, så føles det ikke rett å gi såpass mye. Spesielt når Kia har et godt alternativ som kan leveres i august/september.

Gordon Retriever

Tilbudet varer fortsatt, i gjeldende prisliste løper kampanjeprisen til 30. juni. Jeg blir ikke det minste overrasket om kampanjen forlenges...

Er du sikker på at du ikke traff på en forhandler som nekter å selge deg en Visia, men kun gir pris på Acenta? Eller var prisen du fikk oppgitt kanskje inklusive metallic lakk, vinterhjul på felg, gummimatter, lokalt frakttillegg, skvettlapper, samt annen lurium?

krl

Det var snakk om bil uten ekstrautstyr, men det kan nok stemme at forhandleren ikke ville selge den rimeligste modellen ja. Jeg spurte gjentatte ganger om den Nissan-annonserte kampanjen, men det hjalp ikke.

Kan selv autoriserte forhandlere rett og slett nekte å selge Visia? Vi leter etter en enkel og grei bil, så alt mulig ekstrautstyr spiller mindre rolle.

Gordon Retriever

Det virker som enkelte har bestemt seg for at "Visia selger vi ikke."  Veldig mange av Visiaene jeg har sett, har vært importer fra Frankrike eller Spania. Jeg viste interesse for å kjøpe en hvit Visia som stod utstilt hos den lokale forhandleren, men ble frarådet å gjøre det av selgeren pga. at den hvite ikke-metalliclakken var så dårlig at den gikk av i vask. Dessuten var det fullstendig håpløst med bil uten varmepumpe, så de 26.000 kronene ekstra for Acenta med metallic var visst et kupp.

Den hvite Visiaen stod fortsatt hos forhandleren sist jeg kjørte forbi...

PK

Hvilken forhandler var du hos...? Høres nesten ut som Autocenteret i Bergen....
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

krl

Lakken skal vel ha 5 års reklamasjonsrett uansett, selv om man kun vasker bilen i automat. Så det holder i massevis for meg.

Kjenner noen til forhandlere som faktisk selger Visia? Det er kanskje enklere å gå til en slik forhandler enn å krangle med forhandlere som ligger tett opp mot svindel/lureri (følger ikke annonserte priser). Dette er vel egentlig en sak for forbrukerrådet eller forbrukerombudet.

Jan-Børre Olsen

At hvit lakk er dårlig er jo rene skjære våset, også fra en forhandler da. WTF!
Jeg har en Tekna i hvit som riktig nok har Meguairs lakkbeskyttelse og jeg synes det virker som lakken holder seg kjempefint. Sortfargen har det vel vært en del klager på, kanskje fordi det er en SS lakk og dermed er tynn av natur?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Gordon Retriever

Men hvis den hvite standardlakken til Nissan er så dårlig at den går av i vask (som min forhandler mer enn antydet), vil reklamasjoner gjøre dette til dyre biler å selge.  Ergo en grunn til å anbefale metallic-utgavene, som til 6000 kroner (dvs. 7500 kroner dersom moms var inkludert) nesten er oppe på BMW-nivå prismessig, og som man derfor burde kunne forvente er blant de beste metallic-lakkene på markedet.

Autocenteret virker litt mer seriøst, siden de faktisk averterer Visia uten metallic finn.no. (205.900 levert Bergen inkluidert frakttillegg.) Men om det kun er en lokke-annonse, vet jeg ikke.

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 28. juni 2014, klokken 22:15
Tilbudet varer fortsatt, i gjeldende prisliste løper kampanjeprisen til 30. juni. Jeg blir ikke det minste overrasket om kampanjen forlenges...

Og der var det offisielt; kampanjeprisene på Leaf er forlenget ut august måned. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA