Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe E-Golf

Startet av mikkimikk87, onsdag 19. mars 2014, klokken 21:44

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: mikkimikk87 på onsdag 19. mars 2014, klokken 21:44
vi lurer på om det er noen negative sider ved å ha Elbil i -Norge bortsett fra rekkeveidde.
Sitat fra: tomrh på torsdag 20. mars 2014, klokken 17:51
1) Kan ikke trekke henger.
2) Mangler firehjulstrekk.
3) Raskere verdifall enn fossilbilene.
4) Blir lett offer for misunnelse, stemplet som avgiftssnikere og kalt miljøsvin av enkelte fossilbileiere....  ::)

1) De fleste må ha en fossilbil til virkelig langskjøring uansett
2) Hva skal man med det?  De fleste elbilene kommer frem omtrent like bra uansett grunnet den gode vektfordelingen batteriet i bunnen gir.
3) Det er ikke pga elbil generellt, men at forhandlerene har grovt overpriset mens de hadde tilnærmet monopol og enorm etterspørsel. Det problemet er allerede betydelig mindre for de som kjøper biler først nå.
4) No comment
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tomrh

Pkt 1 og 2 løser seg uansett når Tesla modell X kommer. Ang nr 3 tror jeg fortsatt det blir større verdifall for elbiler med kort rekkevidde, fordi det vil komme modeller med lengre rekkevidde og koste det samme. Bare Tesla S vil oppleve et "normalt" verdifall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

mikkimikk87

Noen som vet om den leveres med Xenonlys? :) hørte med en selger hos møller bil, men han var usikker.

afo


Rio

Jeg har kjørt VW Golf elbil siden 2007 (har dog hovedsakelig kjørt Leaf de siste 2 årene) - egentlig bare positive erfaringer, bortsett fra at man ved mye "klattkjøring" bruker batterikapasitet veldig raskt til oppvarming, og vil derfor anbefale varmepumpe.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA