Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips & råd til nye i3 eiere

Startet av TAS, onsdag 19. mars 2014, klokken 20:29

« forrige - neste »

Silkemyk

Er det noen som kan svare meg på hvordan en laster inn musikk fra minnepenn USB (import)og lagrer på hardisk i bilen. Leser i manual ,men når jeg går inn på musikksamling ,da kommer jeg ikke videre pga det virker så den ikke klare å finne musikken når jeg står i menyen musikksamling som det står i manual at du skal være og impotere musikk. Det går helt fint å spille av musikken rett i fra minnepennen. :)
Silkemyk
BMW i3  /E60XDrive/Golf

bromm

#46
Sitat fra: Silkemyk på søndag 23. november 2014, klokken 15:14
Er det noen som kan svare meg på hvordan en laster inn musikk fra minnepenn USB (import)og lagrer på hardisk i bilen. Leser i manual ,men når jeg går inn på musikksamling ,da kommer jeg ikke videre pga det virker så den ikke klare å finne musikken når jeg står i menyen musikksamling som det står i manual at du skal være og impotere musikk. Det går helt fint å spille av musikken rett i fra minnepennen. :)
Silkemyk
Du må gjøre importen fra menyen der du spiller av musikken - Gå til Eksterne enheter og navn på USB-enheten. Der er det et symbol som ser ut som en diskett i venstre meny. Når importen er ferdig, så kan musikken avspilles i "musikksamling" :)

Silkemyk

BMW i3  /E60XDrive/Golf

havardolini

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. oktober 2014, klokken 09:58
La om til vinterdekk igår. Vit at det ikke følger med hverken hjulkryss/momentarm eller jekk.
Og huttetu så stille bilen ble med vinterdekk på! Nesten så jeg vurderer å kjøre med det året rundt. ;D

Jeg leste litt i instruksjonsboken i morges,  og det kan jo virke som om BMW ikke ønsker at vi skal fikle med dekkskifte selv, jeg kunne iallefall ikke finne noen beskrivelse av selve jobben.
Er det lett å finne punktene der man skal plassere jekken?
Da er det sikkert bare å kjøpe seg en garasjejekk som egner seg?

bromm

Sitat fra: havardolini på onsdag 26. august 2015, klokken 09:43
Er det lett å finne punktene der man skal plassere jekken?
Det er så lett at du neppe kan ha sett etter  ;D

Finnes egen tråd om dekkbytte... PS! BMW selger sett med med jekk, momentnøkkel og hjul-stoppere til ca. 800 kr (har et slikt sett selv fra min forrige BMW)...

havardolini

Sitat fra: bromm på onsdag 26. august 2015, klokken 09:48
Det er så lett at du neppe kan ha sett etter  ;D

Finnes egen tråd om dekkbytte... PS! BMW selger sett med med jekk, momentnøkkel og hjul-stoppere til ca. 800 kr (har et slikt sett selv fra min forrige BMW)...
Det har du selvsagt helt rett i :-)
Da skal jeg søke opp dekkskiftetråden.

Evolution

Hei. Det er mange år siden noen har postert noe i denne tråden.
Denne tråden er mer aktuell enn før, fordi mange nye eiere har kjøpt brukte i3er.
Har noen sett på nettet en praktisk oversikt over nyttige ting å vite om sine nye brukte i3? Ting man burde gjøre eller ikke gjøre?
bmw i3 60Ah 2014 (kjøpt 2020)
bmw 318d 150hp 2016 (kjøpt 2019)

Orbit

Verkstedhåndboka er en grei informasjonskilde dersom en vil mekke litt selv. (Da jeg skrev det innlegget, hadde jeg ennå en E39 som trengte litt ekstra pleie.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

Vi nærmer oss sesong for dekkbytte :

https://www.google.com/amp/s/elbilturist.wordpress.com/2018/11/03/bytte-av-dekk-pa-bmw-i3/amp/

Forvarming en god ting fremover. Still det inn i appen.

Ellers er det bare å plugge i bilen på lading og la den stå der. Glem 80% maks lading som mange andre. 







mariusse

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 29. september 2020, klokken 20:21
Vi nærmer oss sesong for dekkbytte :

https://www.google.com/amp/s/elbilturist.wordpress.com/2018/11/03/bytte-av-dekk-pa-bmw-i3/amp/

Forvarming en god ting fremover. Still det inn i appen.

Ellers er det bare å plugge i bilen på lading og la den stå der. Glem 80% maks lading som mange andre.
Finfin side! Bookmarkes :)

Orbit

#55
På innsiden av lokket for ladeluka er det en liten krok for å henge opp stroppen som holder gummikoppene som ellers dekker kontakten. Ser denne sjelden er i bruk på i3'er som står og lader. Når koppene bare henger løst blir det fort mikroriper på bakskjermen.

(Elbilforum er kanskje ikke riktig kanal for å gi et hint til riktig publikum......)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

el Øyvind

Jeg kjøpte min første elbil 1. desember i fjor, en i3 2019 mod. og jeg har allerede kjørt over 8000km  :)

Første gang jeg ladet bilen oppdaget jeg muligheten for å henge opp plastkoppene, veldig lurt tenkte jeg da  :D
BMW i3 120Ah
* Audi e-tron 50AB 03 2021

EinarV

Du kan faktisk sette lokket til bilen og lokket til kabelen sammen og henge kanten på lokket til bilen på denne kroken. Da er det ingenting som henger å dingler 👌🏻
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Bilblondie

Hei dere, jeg prøver her først - jeg har nettopp kjøpt en helt ny i3 (elsk), men da jeg skulle lade den med type 2-kabel, oppdaget jeg at den ladet veldig treigt. Jeg gikk inn i menyen og endret ladehastiget (fra noe sånt som "lav" til "maks", e.l.). Jeg ser at det er enda et sted man kan endre hastighet, men den har jeg ikke rørt. Den er vel relatert til hurtiglading? I morgen skal jeg kjøre langtur, og vil trenge å hurtiglade - spørsmålet er, er det OK å endre dette også til maks? Eller må jeg ta noen forbehold?

Tusen takk for svar! :)

turfsurf

Sitat fra: Bilblondie på fredag 14. mai 2021, klokken 17:08
Jeg gikk inn i menyen og endret ladehastiget (fra noe sånt som "lav" til "maks", e.l.). Jeg ser at det er enda et sted man kan endre hastighet, men den har jeg ikke rørt. Den er vel relatert til hurtiglading? I morgen skal jeg kjøre langtur, og vil trenge å hurtiglade - spørsmålet er, er det OK å endre dette også til maks? Eller må jeg ta noen forbehold?

Du har to innstillinger, den ene er for lading med nødlader (schuko), den andre er for lading med ladeboks. Den for nødlader er grei å justere hvis det er liten sikring på stikkontakten. Den andre kan du trygt sette på maks, og er nok det som begrenser ladingen på din nå. Ingen av de påvirker hurtiglading.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA