Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på gasspedal?

Startet av MortenRA, mandag 11. mai 2015, klokken 09:35

« forrige - neste »

MortenRA

Når jeg i dag skulle legge meg ut på motorveien måtte jeg gi på full guffe på et tidspunkt, og det virket da som gasspedalen har "to trinn"? Akkurat som pedalen "stopper" etter 70%, men om man da trår til litt, kommer de siste 30%.

Kan ikke huske at det har vært slik før, men ble brått usikker. Er dette feil, eller skal det være slik?
Tesla Model S 75D - Soon to come

soulcam

Kan det være en "kickdown" kansje? jeg har ikke prøvd dette selv så jeg er ikke sikker.

kristmara

Den skal være slik når du har den i eco
Eier: Tesla model X og Mercedes eqa
Eid: Mizubishi iMiev, Nissan Leaf, Tesla model S, Nissan Leaf

MortenRA

Sitat fra: kristmara på mandag 11. mai 2015, klokken 10:15
Den skal være slik når du har den i eco
Står det noe sted? Virker veldig logisk, og det slo meg absolutt ikke på morrakvisten. Skal få testet det på hjemturen i dag :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

kristmara

Vet ikke om det står noe sted, men mener vi fikk beskjed om det fra selger da vi kjøpte bilen i 2011. Har liksom visst om det lenge og har ikke tenkt noe mer på det. Nå har vi en Hyundai i20 som leiebil, og den har også den funksjonen selv om det er bensin :)
Eier: Tesla model X og Mercedes eqa
Eid: Mizubishi iMiev, Nissan Leaf, Tesla model S, Nissan Leaf

e-h

Pedalen er slik på mange biler. På noen får du litt ekstra moment også.
Bruker du speed limit funksjonen vil ikke denne gjelde om du trør pedalen i bunn.

nr1rayner

Skal være sånn, ikke bare i eco ;)
Fant plutselig ut en dag at det er sånn på bussene jeg kjører også  :P
Tror den går til 80kw selv om man ikke trykker helt i bånn, men det er nå hvertfal marginalt mer effekt den siste biten..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA